Passat 3bg kytkin paukahti - neuvoja?
Posted: 9.8.2015 20:23
Ensimmäinen postaukseni foorumilla on valitettavasti avun/neuvojen kysely vian ilmestyessä.
Menin onneton lainaamaan 2003 passattiani (2.0 vajaavetoinen bensavapari) kaverien polttarireissulle. Nämä ei päässeet Tampereelta kuitenkaan kuin 30-40km, kun jokin autossa päästi vaimean pamauksen ja vaihteet eivät enää vaihtuneet. Kuulemma pamauksen jälkeen ajelivat maantietä satasta, mutta vaihdeongelma selvisi vasta seuraavassa liikenneympyrässä. Onneksi saivat tönittyä auton huoltamon pihalle. Auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta nyt ei mikään vaihde pelitä.
Ilmeisesti kuski oli aika kokematon, ja passatin pitkähkö kytkimen painallus aiheutti ongelmia. Sanoi lähteneensä liikennevaloissa kakkosella liikenteeseen, koska ykkösellä sai auton aina sammumaan. En millään ymmärrä mikä logiikka tässä oli...
Autossa ei ole kytkimen ja vaihteiden kanssa ollut minulla koskaan mitään ongelmaa. Nätisti on vaihtanut ilman rutinoita. Ainoa mainittava kai on, että kytkimen stefa on pikkuhiljaa tihkutellut öljyä auton alle. Auton pohja on aika siisti, joten mistään isosta vuodosta ei ole kyse.
Nyt siis kysymykseni foorumin mestareille onkin että mitäs luulette, mikä tässä meni rikki, millaiset kustannukset siitä on odotettavissa (kun ei itse kykene laittamaan) ja voiko olettaa, että autossa olisi ollut jokin piilevä vika joka posahti vasta nyt kun kytkintä vähän rääkättiin?
Menin onneton lainaamaan 2003 passattiani (2.0 vajaavetoinen bensavapari) kaverien polttarireissulle. Nämä ei päässeet Tampereelta kuitenkaan kuin 30-40km, kun jokin autossa päästi vaimean pamauksen ja vaihteet eivät enää vaihtuneet. Kuulemma pamauksen jälkeen ajelivat maantietä satasta, mutta vaihdeongelma selvisi vasta seuraavassa liikenneympyrässä. Onneksi saivat tönittyä auton huoltamon pihalle. Auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta nyt ei mikään vaihde pelitä.
Ilmeisesti kuski oli aika kokematon, ja passatin pitkähkö kytkimen painallus aiheutti ongelmia. Sanoi lähteneensä liikennevaloissa kakkosella liikenteeseen, koska ykkösellä sai auton aina sammumaan. En millään ymmärrä mikä logiikka tässä oli...
Autossa ei ole kytkimen ja vaihteiden kanssa ollut minulla koskaan mitään ongelmaa. Nätisti on vaihtanut ilman rutinoita. Ainoa mainittava kai on, että kytkimen stefa on pikkuhiljaa tihkutellut öljyä auton alle. Auton pohja on aika siisti, joten mistään isosta vuodosta ei ole kyse.
Nyt siis kysymykseni foorumin mestareille onkin että mitäs luulette, mikä tässä meni rikki, millaiset kustannukset siitä on odotettavissa (kun ei itse kykene laittamaan) ja voiko olettaa, että autossa olisi ollut jokin piilevä vika joka posahti vasta nyt kun kytkintä vähän rääkättiin?