Page 1 of 1

variant -94 mystinen sähkövika

Posted: 18.10.2005 11:23
by artsi
Mikähän mahtaisi vaivata kun yhtäkkiä kesken ajon lopetti kierroslukumittari toimintansa ja samalla syttyi ja alkoi vilkkumaan öljynpainevalo? Kierroslukumittari ohjaa kuulemma öljynpainevaloa tarkkailemalla moottorin kierroksia ja jos kierrokset laskevat liian alhaisiksi niin öp-valo alkaa vilkuttamaan. Öljynpaineet olivat kuitenkin ihan normaalit toisen mittarin kautta. Kertokaas viisaat mikä liitos tai vastaava sieltä on huono.

Posted: 16.6.2009 0:00
by Maatilallinen
Mittaristolla on jännite alhaalla. Itselläni laturin hajotessa tapahtumien kulku meni näin:

1. Laturin varoitusvalo syttyy, jännite putoaa. Käänetään kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois.
2. Kierroslukumittari rupeaa roikkumaan ja putoaa lopulta pohjaan.
3. Nopeusmittari rupeaa roikkumaan ja putoaa pohjaan.
4. Öljynpainevalo rupeaa vilkuttamaan.
5. Releet räpättää.
6. Auto sammuu.
7. Soitetaan taksi.
8. Avataan konepelti.
9. Irroitetaan akku.
10. Nostetaan akku taksiin ja ajetaan kotiin, kello on 3 yöllä.
11. Nostetaan akku eteiseen.
12. Mennään nukkumaan.
13. Herätään.
14. Juodaan kahvit.
15. Yritetään startata vara-Corollaa.
16. Haetaan boosteri autotallista.
17. Avataan Corollan konepelti.
18. Kytketään boosteri akkuun.
19. Käynnistetään Corolla.
20. Nostetaan akku kyytiin
21. Ajetaan töihin.
22. Ajetaan akkuliikkeeseen.
23. Ostetaan uusi akku.
24. Ajetaan kotiin.
25. Soitetaan kaverille.
26. Lähdetään kaverin kanssa autolle.
27. Avataan Golfin konepelti.
28. Kiinnitetään akku.
29. Suljetaan konepelti.
30. Käynnistetään auto ja ajetaan kotiin.
31. Avataan taas konepelti.
32. Irroitetaan laturi.
33. Käydään laakkosella ostamassa uusi laturi. 90a malli on loppu, joten mukaan tarttuu 120a malli.
34. Kiinnitetään laturi.
35. Käynnistetään auto.
36. Tarkastetaan että laturin valo ei pala.
37. Mitataan jännite. Se on 14,6v.
38. Suljetaan konepelti.
39. Sammutetaan auto.
40. Lukitaan ovet.

Posted: 16.6.2009 0:09
by Tero Häkli
^ aika liki tollain :D