Page 1 of 1

ahu agr keskustelua

Posted: 13.9.2015 22:38
by joni84
Isä ukko oli ostanut työautoksi iv golffin, jossa agr motti. Jotenkin tuntuu hieman pirteämmälle kuin oma ahu passattini. onko agr jotenkin tehokkaampi, kuin ahu?

Re: ahu agr keskustelua

Posted: 13.9.2015 22:46
by Tero Paalanen
No eikait se nyt mikään ihme ole että kevyempi auto samalla teholla tuntuu pirteämmältä.
Jo pelkät vaihdelaatikon välitykset vaikuttaa paljon siihen kuinka pirteälle auto tuntuu.

Re: ahu agr keskustelua

Posted: 13.9.2015 23:25
by joni84
Olihan siinä muistaakseni enemmän vääntöäkin, kun ahussa. Ai onko niissä sitten eri välitykset lootissakin? Saman verran kuitenki autoilla melkein ajettu. Omalla 370tuhatta ja golffilla 340tuhatta.

Re: ahu agr keskustelua

Posted: 14.9.2015 6:45
by Monkelo
Pelkkä vanne/rengas valinta vaikuttaa jo paljon näissä "tehoissa"

Re: ahu agr keskustelua

Posted: 14.9.2015 9:00
by joni84
mut onha tietääkseni agr ja ahu koneessa eroja

Re: ahu agr keskustelua

Posted: 14.9.2015 9:11
by Tero Paalanen
Onhan niissä. Isoin ero on se et ahu on apuakseli kone toisin kuin agr.
Huipputehossa ei ole eroa. Maksimi väännössä on huikea 8Nm ero agr:n hyväksi :roll:

Kyllä se tehoeron tunne tulee siitä et golffi on yli 100kg köykääsempi kuin passatti.

Re: ahu agr keskustelua

Posted: 14.9.2015 15:41
by joni84
Mitä tarkoitat apuakseli koneella.

Re: ahu agr keskustelua

Posted: 14.9.2015 17:01
by Tero Paalanen
Ahussa on apuakseli jolla pyöritetään öljy- ja alipainepumppua.
Agr:ssä tuota akselia ei ole vaan öljypumppua pyöritetään ketjun välityksellä ja alipainepumppua nokka-akselilla.