Page 1 of 1

AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 30.12.2015 15:53
by PaskatKuski
Tervehdys kaikille.
Osaako täällä viisaammat neuvoa tietämätöntä -03 1.9tdi avf Passatin välijäähdyttimen vaihdon suhteen.
Eli tarkoitus olisi vaihtaa Passattiin isompi turbo vanhan tilalle. Kyseessä kkk bv43 turbo. Ajattelin samalla vaihtaa välijäähdyttimen paremmin virtaavaan. Olen yrittänyt kysellä ja etsiä sopivaa alkuperäisen tilalle, mutta en tiedä mikä sinne sopisi. Ebayn kautta löytyisi alumiininen sivulle asennettava malli mikä sopii ainakin saman vuosimallin 1.8 turboon. Toinen vaihtoehto voisi olla Audi RS4:n toisen puolen cooleri. Onko täällä ihmisiä jotka löytäneet sopivan mallin omaan avf Passattiinsa? Eteen en viitsi asennuttaa cooleria jottei tule ongelmia katsastuksessa.

Onko coolerin vaihdosta ylipäätänsä hyötyö turbon vaihdon ohella tässä tapauksessa? Näiden lisäksi olisi tarkoitus laittaa autoon custom ohjelma Jyväskylässä. Downpipeä ei näyttäisi olevan saatavilla mistään avf farmari Passattiin. Olisiko katalysaattorin vaihdosta yhtään hyötyä? Eipä varmaankaan juuri ellei hanki downpipeä jostain? 200 hevosvoimaa olisi sellainen sopivaksi katsomani tehonmäärä 281tkm ajettuun Passattiini. Vakio suuttimienhan pitäisi riittää niille nurkille.

Ihan vain piruuttani ajattelin piristää vanhaa nokikeppiä... Turbo jo tilattu.

T.Miika

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 30.12.2015 16:51
by Monkelo
Asiaan perehtyneet voivat tarkentaa.. Eikö kutoskoneisessa kiisselissä ole molemmin puolin välijäähyt? Tuo tuskin edes haittaisi katsastuksessa.
Mutta mikä tulee hinnaksi ja entä hyöty?

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 30.12.2015 19:20
by ibel
Juu kutosissa on kaks välijäähyä. Hyödystä en osaa sanoa mitään, kun ovat siellä "pussissa".
Kokoa:
Image

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 30.12.2015 19:29
by PaskatKuski
Nii meinaat, että toiselle puolelle laittaisi vielä yhden lisää? Teettäis varmaan aika tavalla töitä. Eiköhän se ole paras, jos löytyis jostain yksi parempi alkuperäisen paikalla. Ongelma vaan siinä, että mistä sopivan löytäisi.

Kaipa se paremman välijäähdyttimen hyödyn huomaisi lähinnä kuumana kesäpäivänä. Mahtaakohan lisätä yhtään vääntöä tai tehoja ilman parempaa putkistoa. Osaisko viisaammat kertoa?

-Miika

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 30.12.2015 22:08
by ibel
Niinno, alkuperänen paikka se kuskinpuolellakin on, riippuen moottorista. Sulla siinä kohtaa saattaa olla kuspojansäiliö.

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 31.12.2015 10:12
by Jultsu
Jos koet saavasi tehoja nyt talvella enemmän 20-30c kylmemmän imuilman myötä, niin kesällä se vaikutus olisi paljon pienempi (siis pelkän IC:n päivityksellä.) Tehoja aletaan leikkaamaan vasta kun imulämmöt nousee jonnekin 80 paremmalle puolelle (???)

Tuo toisen puolen IC on varmasti helpoin toteuttaa OEM-tyylillä, V6 TDI audeja ja passatteja vaan etsimään purkaamoilta.

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 31.12.2015 10:22
by PaskatKuski
Totta. Hieman auto on pirteämpi talvella ja viileämmillä keleillä kuin kesällä mutta ei voi puhua mistään merkittävästä erosta. Oikein kuumalla kesäilmalla ajoittain kyllä tuntuu, että auto kiihtyy todella nihkeästi. Kuinka paljon silloinkin on vaikutusta mm.ilmastoinnilla. Kiitos kommenteista. Täytyy miettä mitä asian suhteen tekisi.

"Uusi" turbo saapui tänään kotiovelle...

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 31.12.2015 12:23
by Jultsu
Ilmastointi kytkeytyy pois päältä aina kun lappu on lattiassa joten sillä tuota ei pitäisi pystyä selittämään.

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 2.1.2016 21:45
by Pasi Häkli
^ Onko ihan 100% varma tieto?

Tommosen ku heittää keulille niin ei ole imuilman lämpötila enää ongelma. Hyvin toimi itellä.
Image

Re: AVF Passatin välijäähdyttimen vaihtaminen

Posted: 2.1.2016 22:48
by Jultsu
Kyllä melkein vasenta kivestä lähtisin tuohon pantiksi tarjoamaan. Näin muistan lukeneeni.