Page 1 of 1

Passat 97 AFN käynnistyy, sammuu välittömästi

Posted: 28.3.2016 20:03
by xganterx
Paljon aiheesta löytyy juttua jo täältäkin mutta samankaltaista vikaa ei ole viellä vastaan tullut joten nyt on pakko kysyä neuvoja.

Eli lähtötilanne, passatti seisoi talven tallin nurkalla ilman akkua. Ajamalla se siihen kyllä jäi.
Nyt kevään tullen rupesin kulkinetta herättelemään, mutta ei sitä liikkeelle saannut. Kone kyllä hörähtää käyntiin mutta samalla sekunnilla sammuu, jos kaasun painaa pohjaan kierrokset kerkeää nousta 2k paikkelle mutta sama lopputulos, sammuu heti.
Ajoneston valo ei jää palamaan ja hehkut tuntuvat toimivan normaalisti.

Startatessa abs ja jarrujenvaroitusvalo syttyvät, johtuu ilmeisesti akkujännitteen tippumisesta.

Kun kone sammuu, mittaristoon ei jää palamaan mitään valoja mutta sieltä kuuluu kolme "piippausta" mitä tuo lienee tarkoittaa?
Tätä sykliä voi toistaa loputtomasti, virrat pois -> starttia -> hörähtää jokakerta samalla tavalla. jos starttausta jatkaa moottorin sammuttua, ei edes lupaa.

Sammutus-solenoidin olen kokeillut kytkeä suoraan 12v+, Suuttimet olen ilmannut, 219 releen vaihdoin varaosa-autosta ja kaikkia johtonippuja olen kokeillut heilutella.

Outona lisänä että VCDS:ssä ei saa yhteyttä yhteenkään moduuliin vaan lyö heti virheilmoituksen, sama kaapeli ja ohjelma toimii talouden kolmessa muussa passatissa.

Re: Passat 97 AFN käynnistyy, sammuu välittömästi

Posted: 29.3.2016 16:52
by Jultsu
Koitapa irroittaa ABS-pumpun sähköjohto, saako sitten yhteyttä? Onhan akkujännite tarkistettu olevan kunnossa? Kokeiltu myös akkulaturi kiinni kaapelilla lukua? Voisit myös koittaa irroittaa mittariston JA abs-johdon ja koittaa sitten pääseekö ecuun kiinni.

Kannattaa myös kurkata sen muovisen ecuboksin sisään että asuuko siellä myyräperhe tai kasvaako siellä horsmaa.

Re: Passat 97 AFN käynnistyy, sammuu välittömästi

Posted: 29.3.2016 19:33
by xganterx
Jultsu wrote:Koitapa irroittaa ABS-pumpun sähköjohto, saako sitten yhteyttä? Onhan akkujännite tarkistettu olevan kunnossa? Kokeiltu myös akkulaturi kiinni kaapelilla lukua? Voisit myös koittaa irroittaa mittariston JA abs-johdon ja koittaa sitten pääseekö ecuun kiinni.
Pitääpä roplailla nuo irti. Pari akkua ollu kiinni yhtäaikaan kun yrittäny starttailla niin virtaa kyllä riittää, myös se laturi.
Jultsu wrote:Kannattaa myös kurkata sen muovisen ecuboksin sisään että asuuko siellä myyräperhe tai kasvaako siellä horsmaa.
Tämä teoria tuli itsellekkin mieleen, tosin vähän laajemmassa mittakaavassa... melkopaljon johtoa kumminkin menee sinne sun tänne. Ecuboxissa ei ollut havaittavissa edes kosteutta kun sen 219 releen sinne vaihdoin.