1.9TDI PD öljyä katoaa huipputahtia
Posted: 7.5.2016 22:01
Keula purettu jakopäänrempan merkeissä auki ja vähän kurkittu paikkoja läpi. Öljyä katoaa tällä hetkellä noin litra per 1000km, aivan helvetisti enemmän kuin milloinkaan omistushistorian aikana. Epäilin jo kansipahvin vuotoa mutta tyhjätessä jäähynesteitä ei sieltä tullut mitään muuta kuin kirkkaanpunaista, säiliö oli vaan mustan paskan peitossa ulkopuolelta.
Venttiilikopan tiivisteessä kauttaaltaan on selkeät vuotojäljet kuten myös kampiakselin etupäässä, mutta kummastakaan ei ole voinut tulla paria litraa ulos, pohjamuovissa ei ollut kuin pieniä täpliä öljyä eikä auto merkkaa reviiriään. Ahtoputkistossa tai välijäähyssäkään ei ollut kuin muutama tippa öljyä.
Puristuspaineet mitattiin hehkurei'istä ja täsmälleen samat lukemat saatiin jokaisesta. Kolmos ja nelospytyn hehkut olivat selkeästi öljyn tahraamia, ykkös ja kakkospytyssä ei ollut jälkeäkään öljystä. Voineeko tästä vetää johtopäätöksen että kolmosen ja nelosen venttiilinvarsien kumit ovat tohjona ja valuttavat öljyt palotilaan? Väittäisin että kylmänä käynnistettäessä kone savuttaa kyllä hetken aikaa harmaata, silloin tällöin myös lähtenyt käyntiin huonosti (niinkuin yksi pytty olisi pois pelistä.)
Vinkkejä ja neuvoja mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Jos 450tkm ajetun kannen menee aukomaan ja purkamaan, saako pumppusuuttimia enää tiiviisti paikoilleen ja onko siinä mitään järkeä vaihtaa pelkät kumit ja uusiokäyttää kaikki muut roippeet? Onko motonetin öljyvuodon pysäyttävät ihmelitkut pelkkää rahanhaaskausta
..ahtimessa oli myös pientä poikittaisvälystä ja siivet vähän sahalaidalla, taitaa lähteä se BV43 ja V6TDI:n oikeanpuoleinen välijäähy tilaukseen ulkomailta.
Venttiilikopan tiivisteessä kauttaaltaan on selkeät vuotojäljet kuten myös kampiakselin etupäässä, mutta kummastakaan ei ole voinut tulla paria litraa ulos, pohjamuovissa ei ollut kuin pieniä täpliä öljyä eikä auto merkkaa reviiriään. Ahtoputkistossa tai välijäähyssäkään ei ollut kuin muutama tippa öljyä.
Puristuspaineet mitattiin hehkurei'istä ja täsmälleen samat lukemat saatiin jokaisesta. Kolmos ja nelospytyn hehkut olivat selkeästi öljyn tahraamia, ykkös ja kakkospytyssä ei ollut jälkeäkään öljystä. Voineeko tästä vetää johtopäätöksen että kolmosen ja nelosen venttiilinvarsien kumit ovat tohjona ja valuttavat öljyt palotilaan? Väittäisin että kylmänä käynnistettäessä kone savuttaa kyllä hetken aikaa harmaata, silloin tällöin myös lähtenyt käyntiin huonosti (niinkuin yksi pytty olisi pois pelistä.)
Vinkkejä ja neuvoja mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Jos 450tkm ajetun kannen menee aukomaan ja purkamaan, saako pumppusuuttimia enää tiiviisti paikoilleen ja onko siinä mitään järkeä vaihtaa pelkät kumit ja uusiokäyttää kaikki muut roippeet? Onko motonetin öljyvuodon pysäyttävät ihmelitkut pelkkää rahanhaaskausta

..ahtimessa oli myös pientä poikittaisvälystä ja siivet vähän sahalaidalla, taitaa lähteä se BV43 ja V6TDI:n oikeanpuoleinen välijäähy tilaukseen ulkomailta.