Page 1 of 1

Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Posted: 15.5.2016 17:28
by Jultsu
Pitäisi saada 3BG Passatin ECUn muovikaukaloon siirrettyä muutamat releet jotka nyt ovat johtoineen sikin sokin moottoritilassa. Tilaa ei muoviboksissa kauheasti ole, ja kun siellä on entuudestaan jo yksi rele (esimerkkikuvassa olevan nro.30 tilalla) niin sinne mahtuisi enää vastaavanlaisia OEM-releitä kantoineen kahdet, kun tarve olisi neljälle..

Kahdelle releelle piisaa 15A kytkentäteho (pitkät+lyhyet xenonit), kolmas kytkee 60A kuorman (lämmitettävä tuulilasi 2x30A, voi ottaa samasta kärjestä molemmat lähdöt) ja neljäs on Eberin puhallinohjaukselle, muistaakseni 25A.

Löytyykö VAG-perheen katalogista fyysisiltä mitoiltaan samanlaista minirelettä jonka sisällä olisikin kahdet erilliset kelat ja niille erilliset NO-kärjet? Internet tarjoaa mulle uudesta Jettasta löytyvää relettä nro. 499 (5C0951253) ja se näyttääkin melko lupaavalta, mutta siihen en löydä kytkentäkaaviota mistään.

Tuonne tyhjään tuplakokoiseen koloon voisi ehkä juuri ja juuri saada neljät mikroreleet +kannat tungettua? Ongelmaksi vaan muodostuu että en löydä 60A kuormalle riittävää mikrorelettä, tuntuvat asettuvan 25-30A nurkille kaikki. Ja jos sen jakaa 2x30A tarvitaankin jo viidet...

Muita ideoita, vinkkejä, kommentteja?


Image

Re: Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Posted: 17.5.2016 18:51
by Zeussii
Miksi et vedä samalla vaivalla releitä kuljettajan jalkatilaan?

Re: Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Posted: 17.5.2016 20:18
by Jultsu
Kai se joku periaate on/oli, noille siirrettäville releille oli tullut syöttö akkukengältä suoraan, mietin että se taas kuormittaa alkuperäistä pääsyöttöjohtoa enemmän jos nuo kaikki siirtää sen taakse... tuolla ratin allakaan ei kauheasti enää ole tilaa, muutamat jälkiasennusreleet siellä jo on. Myöskään en oikein tykännyt ideasta että tuosta ohuesta kolosta tungetaan vielä monet paksut syöttöjohdot läpi (kun sieltä jo menee muutamat hiuksenhienot jälkiasennusjohdot) mutta jos vaikka sen tuulilasin 60A syötön jättäis ECUkaukaloon ja nuo weban+xenonien releet siirtäis kabiiniin..