Page 1 of 1
Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 11:46
by ärjy
Joo, nyt rupes tekemään mieli tuommoista jälkiasenteista vakkaria. Mitähän tuommoisen saamiseksi TODELLA pitää tehdä ?
No se viiksi tietenkin pitää vaihtaa, semmoisen saapi esim. iipeistä, mutta miten osaa valita sopivan ? Kun on johtosarjalla ja ilman ja kaikkien pitäisi sopia

. Jostain luin sellaisen tiedon että TDI - mallit eivät tarvitsisi johtosarjaa, onkohan sekään tosi ?
Se mulle on selvinnyt, että kun oikeanlainen viiksi on asennettu, autolle pitää näyttää vagcomia, että viiksen saa myös toimimaan.
Jospa joku tietäväinen, ystävällinen sielu täyttäisi nuo puuttuvat tiedot, niin nytkähtäisi tämäkin juttu etiäppäin. Tänks.
P.S. Asennuksen kohteeksi joutuva ajopeli näkyy tarkemmin tuossa alhaalla.
Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 12:00
by ibel
VCDS:llä pitää joo koodata vakkari käyttöön. Mä suosittelen ostamaan orkkisviiksen. Ite ostin ekaks Topran merkkisen tarvikeviiksen viallisen tilalle, eihän tietenkää homma menny ku römpsöössä, töpseleissä pinnit olivat eri kokoiset, joten ei ollu plug'n play homma. Mulla siis oli jo valmiiks asennettu vakkari. Orkkis viiksellä homma toimi.
Yks mitä kannattaa harkita, käy purkaamolta kysymässä ja purkamassa vastaavasta autosta. Tarviit vähän työkaluja mukaan, mutta nehän joudut joka tapauksessa hommaamaan ellei ole jo. Ratti irti, ohjausakselin ympäriltä muovit pois, airbagin spiraali, sitten viikset onkii jo käsillä siinä.
Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 12:12
by ärjy
Purkaamojen tarjonta aika vähäistä, listojen mukaan pari löytyisi, mutta ei osanumeroiden mukaan sovi. Iipeissä olis vaikka kuinka, mut sopivuudesta ei hajuakaan, vaikka mitä luvattaisiin ja ei tekisi mieli ruveta säveltämään, näitten nykyautojen sähköt kun ei ole sitä ydinosaamisaluetta.
Tuota katselin:
http://www.slamit.net/product/4699/vaki ... -skoda--vw" onclick="window.open(this.href);return false;
olisko tuo sitten semmoinen plug and play-vehes, hintaa ainakin on verrattuna iipein veuhkeisiin ?
...nii ja laitetaan nyt nämäkin tiedot jos vaikka tarvitaan, eli auto on ajotietokoneella ja moottorin koodi: ATD...
Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 12:46
by ibel
Ei ne purkaamoillakaan kaikista oo purkanu niitä, ja varsinkaan johtosarjoja eivät pura. Eli parhaiten saat käsityksen kun soitat/käyt paikan päällä kysymässä ja käyt kentällä tutkimassa. Mutta luulis tuon Slamitin sarjan olevan toimiva.
Veikkaisin, jotta käyvät kuitenkii vaikka osanumerot ei ihan täsmää. Mulla on I Ocussa IV Golfin viiksi nyt.

Tiiä sitte eroaako ne numerot miten muuten kun sen alun suhteen, Ocu 1U ja Golf muistaakseen 1J.
Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 17:31
by teuska
Itse tuli hommattua T5 Porteriin jälkiasennusviiksi Tepolta:
http://speed-autoteile.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Saat siis VWn omaa tavaraa marmoria edullisemmin ja hyvällä palvelulla. Joko sivujen kautta varaosanumerolla hakemalla tai mailia sinne, auttavat kyllä löytämään oikeat osat.
Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 19:30
by ärjy
teuska wrote:Itse tuli hommattua T5 Porteriin jälkiasennusviiksi Tepolta:
http://speed-autoteile.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Saat siis VWn omaa tavaraa marmoria edullisemmin ja hyvällä palvelulla. Joko sivujen kautta varaosanumerolla hakemalla tai mailia sinne, auttavat kyllä löytämään oikeat osat.
Kiitos, laitoin postia tuonne. Saa nähdä mitä vastaavat. Korostin kyllä, että mielummin plug and play kuin tyyliin: joo, ota siitä 700 kaapelin nipusta se hieman burgundin sävyyn viittaava johto ja älä kytke sitä mihinkään...muut voit kytkeä vaikka persiiseesi, et saa toimimaan...

Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 19:48
by Jultsu
Plug and play jää kyllä haaveeksi jos sen siis haluaa tehdä OEM-tyyliin. Se vakkarin johtosarja pitää liittää ECUkaukalossa olevaan liitinrunkoon, ja sinne pääsemiseksi pitäisi purkaa mm. tuulilasi ja kojelauta ja kaikki sähköjohdot sisältä.. Suurin osa varmaankin tekee niinkuin minä tein ja vetää ne karvat sinne kaukaloon ja purkaa ECUn johtosarjan liittimestä ne oikeat karvat ja puristaa/juottaa ne yhteen. Volkkari ei laittanut ainuttakaan johtoa tai liitintä ylimääräiseksi autoihin, tarkat saksalaiset teki joka ikiselle lisälaite/varustekombolle oman johtosarjansa.
Kiinasta saa uuden vakkarin johtoineen 20 euroon postikuluineen, sen kummempia kytkentäohjeita ei tarvita kuin yksi kuva, en tiedä onko passatin ecussa samat värit karvoissa kuin golfeissa?
Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 12.7.2016 21:56
by ärjy
Jaha, nyt kuulostaa jo siltä, että olkoon koko juttu. Mä nyt sentään koko rojua ala purkamaan moisen takia tai virittelemään jotain johtoja sinne sun tänne..

Re: Vw Golf IV vakkari
Posted: 13.7.2016 10:06
by Jultsu
Ei siinä muuta kauneusvirhettä tule kuin se muutaman johdon liittäminen toisiinsa ilman volkkarin omaa liitintä, tällöin ei tarvi lähteä repimään mitään paikkoja sen pahemmin auki.