Page 1 of 1
Vikakoodi
Posted: 9.1.2017 19:20
by pitkaja
VCDS antaa vikakoodiksi
16687 - cylinder 3
P0303 - 35-10 Misfire detected - intermittent
1 sylinterin korjausarvo tyhjäkäynillä -0.92 mg/str
2 sylinterin korjausarvo tyhjäkäynillä -0.64 mg/str
3 sylinterin korjausarvo tyhjäkäynillä 2.99 mg/str
4 sylinterin korjausarvo tyhjäkäynillä -1.60 mg/str
Onko nyt 3 suutin vaihtokunnossa vai voiko olla mahdollista että johtosarjassa olisi vikaa?
Tyhjäkäynti epätasaista. Ajossa ei huomaa mitään ihmeellistä.
Itse epäilen suutinta.
Re: Vikakoodi
Posted: 9.1.2017 19:26
by Tero Paalanen
Sanosin et 50-50.
Suutin tai johtosarja.
Johtosarjan liitinten kiristäminen on halpa kokeilu, joten siitä lähtisin liikkeelle.
Re: Vikakoodi
Posted: 9.1.2017 19:47
by pitkaja
Johtosarjan kiristämisellä vois aloittaa.
Yks ylimääräinen suutin löytyy kyllä vaihtoa varten.
421000 km nyt mittarissa. Oma auto kyseessä
↓
Re: Vikakoodi
Posted: 11.1.2017 21:02
by pitkaja
Pientä ihmettelyä jälleen. Kylmällä koneella korjaus arvot kohdillaan, 3 suutin 0,14
Koneen lämmettyä korjausarvo pomppaa 2,99
Johtosarjaa kiristin ja ihmettelin ja mietin kummassa on vika suutin vai johtosarja.
Eipä se ihmettelemällä korjaannu. Jos vaikka vaihtais suuttimen ensimmäiseksi.
Re: Vikakoodi
Posted: 13.1.2017 21:49
by pitkaja
Suutin ja johtosarja vaihdettu, auto toimii taas niinkuin pitääkin.
Johtosarja jäi mietityttämään oliko siinä vikaa vai ei. Täytyy sitä koittaa ens kesänä jos vaivaa vielä mieltä silloin.
Suuttimen vaihdon jälkeen kun käynnistin auton oli käynti erittäin epätasaista niin aloin epäilemään johtosarjaa ja päätin vaihtaa sen samalla kertaa. Käynti tasottui ja aloin miettimään olisiko vain pitänyt antaa käydä pidempään tyhjäkäynnillä suuttimen vaihdon jälkeen.
'Suuttimen korjaus arvoja en ole vielä jaksanut katsoa kun ei tunnu käynnissä eikä menossa mitään asiaan kuulumatonta. Lisään kun jaksan.
Vanha suutin on kärjestään erittäin tukkoisen näköinen kun ei edes polttoaine reikiä näy.
Vanha johtosarja taipui ehjänä koneesta pois.