Page 1 of 1

Passat 98 1.8 ADR Huohotus ja puolat

Posted: 3.4.2017 16:28
by baku
Tuli hankittua käyttikseksi -98 vuoden 1.8 ADR koneellinen pasuuna jolla rullailtu kevyet 430t km. Aiemmin 1.8t koneita ollut 3-4kpl joten sinäänsä tuttu kone :)

Tuossa valosassa tuli tutkiskeltua tarkemmin ja ainakin venakopan tiiviste menee vaihtoon kun tulpat oli öljyssä, tihkuttaa ehkä hieman reunoiltakin. Tässä ei varmaa muuta kuin venakoppa irti, puhdistus, silikonitiivistettä nurkkiin, tiiviste päälle ja kansi takaisin kiinni?

Huomasin myös että vähän öljy käryää ja edellisistä kärryistäkin tuttu, mutta niissäkin vaihtamatta jäänyt huohotin oli halki. Eli tuolla imusarjan alla oleva putki öljytikun vieressä. Kyseessä olettavasti tämä ?
Hieman tutkiskelin foorumeita ja ainakin puheiden perusteella tuota on ihmiset saanu vaihdettua paisarin ja laturin irroituksella, ettei tuohon imusarjaan tarttisi koskea. Tästä kokemuksia?

Sitten vielä.. Puolat ovat semmoista mallia ettei vielä ole tullut vastaan, ei näitä ole myöskään kuulemma vaihdettu entisen omistajan mukaan jolla auto oli 14 vuotta, ilmeisesti koko paketti vetästävä kerralla uusiksi jos leviää, hintaa näytti olevan 150-200e paketille, "uudempiin" puoliin ei vissiin ole mahdollista muuttaa ilman suurta työtä?

Kuvia löytyy tuolta => https://imgur.com/a/9NJNq" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Passat 98 1.8 ADR Huohotus ja puolat

Posted: 8.4.2017 13:09
by Dubsonic
Toi kyllä näyttää joltain hukkakipinäpuolalta ni ei ihan helposti saa yksittäispuolia. Ostaa varuiksi imusarjan tiivisteenkin jos nyt sattuukin tarvii irrottaa huohotinputkea vaihtaessa.

Re: Passat 98 1.8 ADR Huohotus ja puolat

Posted: 11.4.2017 17:27
by teesel
Mulla oli Audissa sama kone. Siinä oli kone pitkittäin. Laturin yläpultti auki ja alempaa löysytin. Sitten käänsin laturia pois edestä. Mahtui just ja just vaihtamaan. Kädet oli kyllä naarmuilla. Se sokka oli aika vmäinen laittaa.
Laturin alapultti oli niin pitkä ettei mahtunut tulemaan ulos. Sen takia jätin paikoilleen.

Re: Passat 98 1.8 ADR Huohotus ja puolat

Posted: 20.4.2017 18:49
by baku
Tullutkin muutamia vastauksia, kiitoksia näistä, ja osan sainkin itse selville :)
Tosiaan kyseessä on hukkakipinäpuolat, hintaa n. 200e ja koko paketti menee ilmeisemmin uusiksi kerralla jos porsii, mutta todella vähän näitä on mennyt hajalle. Eivät ole siis yhtä vikaherkkiä kun perus puolat mitä näissä 1.8(t) koneissa käytetään.

Pitänee hakea varmuudeksi tiiviste imusarjalle, voi olla ettei meikäläisen sormet taivu tuonne alle vaikka laturia siirtää. Parempia kelejä tätä odotellessa kun ulkona joutuu suorittamaan.