Page 1 of 1

4motonin eroja

Posted: 14.12.2005 22:43
by NURMISTO
eli voiko nelivedon kytkeytymistä "säätää" mulla oli aiemmin passatti nii heti kun etuset löi tyhjää se kytki vedon takapyörille.mut tää golffi ruopii etusilla paljon kauemmin,joka on tosi v...mäistä nykimistä

Posted: 15.12.2005 17:21
by Puuhis
Passatti ja golfi on toteutettu ihan eri nelivetotekniikoilla. Passatissa Torsen-tasauspyörästö joka on täysin mekaaninen ilman mitään sähköisiä kilkkeitä, Golfissa taas Haldex joka on tietokoneohjattu.

Peruskytkeytymisarvo tuossa haldexin kytkeytymisessä taisi olla 6-asteen pyörimisero etu- ja takarenkaiden välillä.

Haldexiin saa säätöbokseja jolla voi säätää vetosuhdetta. Esim LMS myy sellaista.

Posted: 15.12.2005 18:34
by DJisotela
Kyl, mulla ainakin nopeesti ottaa takapään mukaan kun on nyt tullut tuota luisun heittoa opeteltua (suljetulla lentokentällä)... onko sulle vaihdettu öljyt ja suodatin sinne perään koska viimeksi?
Ja joo lms:ltä saa halpaan 1600e hintaan sen säätöpotikan... :roll:

Posted: 16.12.2005 23:09
by passat mtm
Voima maksaa. Kai se toimii myös tämmösissä asioissa? :?

Posted: 17.12.2005 7:13
by mm101
Mulla on ainakin Haldex-kytkin omassani että mihin vuosimalliin saakka Passatissa on ollut Torsen-pyörästö? Vissiin siihen saakka kun ne olivat vielä syncro-mallinimelläkö ?

Posted: 18.12.2005 22:35
by NURMISTO
joopa auto on vajaan vuoden vanha että ei ne oljyt ole kovin vanhat. taidan jaksaa tota "nykimistä"toi säätö poksi on aika arvokas!mutta on se vaan kivaa ku pääsee kusettaa liikennevaloissa näitä "tehokkaita" etu/takaveto rasseja näin talvella!

Posted: 18.12.2005 23:44
by Puuhis
mm101:

Kannattanee tutustua ohjekirjaan tarkemmin ;) -> Vielä 7.12.2005 vw:n sivut kertoi passatin nelivedon olevan toteutettu torsenilla: www.vw.fi Nykyisiltä sivuilta kyseinen tieto on poistettu koska uuden sukupolven pasadeeriahan ei vielä saa 4motionina

Posted: 19.12.2005 10:23
by DJisotela
Nurmisto: Pitää jossain vaiheessa tulla tyyppäämään, että onko näissä eroja.. Joo myönnetään itsekkin tulee harrastettua tuota liikennevaloista nopiaan poistumista.. :lol:

Posted: 21.12.2005 1:03
by arom
3B ja 3BG passatit eli 2005 saakka ovat torsen koska rakenne on osittain vanhasta A4:stä ja moottori pitkittäin. Uudessa passatissa on haldex moottorin ollessa poikittain.

Posted: 22.12.2005 18:54
by NURMISTO
joo se vaan on kumma juttu vaikka sitä ollaan kuinka yli kolmekymppisiä niin kyllä kiusaus kasvaa tuolla valoissa ku vierelle tulee ns:viritetty vehje.... takuuta viellä yli vuosi ,sit karalalle

Posted: 5.4.2008 12:10
by vinDIESEL
Mites tossa passatin torsen 4motionissa jakautuu voima akseleiden välillä?

Posted: 5.4.2008 14:24
by AjH
vinDIESEL wrote:Mites tossa passatin torsen 4motionissa jakautuu voima akseleiden välillä?
Eikös se 50-50 ole näissä "normimalleissa", Audin S ja RS malleissa on takapainotteistakin jakoa kaiten käytetty ainakin näissä uudemmissa.
Ihan täysin veto ei voi olla toisella akselilla mutta aika lähelle. Tosin harvassa taitaa olla että niin paljon luistoa saisi että olisi tommonen edes lähellä.