Page 1 of 1
Diesel = savukone, tai ei ehkä sittenkään...
Posted: 15.12.2005 11:50
by VW-Bastard
Katsastusta varten piti käyttää autoa päästötestissä etukäteen, jotta näki, uskalsiko autoa viedä leimalle. Tuttu päästömittaaja kehoitti poistamaan koneesta karstat ajamalla "hetki" päälle 4000 kierroksilla ennen testiä. Noh, ajelin 20 km 3-vaihteella 110 km/h lasissa (n. 4150 rpm) ja suoraan testiin. Nokiarvo 0,6% kun ahdetun TDI:n raja-arvo on 3,0%. Aika hyvin 245tkm ajetulta koneelta vai onko? Päästömittaaja yllytti jopa syötön nostoon

Posted: 15.12.2005 15:14
by hudu
Hyvä tulos, mutta ihan normaali, jos ei ole syötön kanssa kikkailtu. Mulla paras on 0,06, tosin silloin putkessa oli reikä myös päissä olevien välillä

Posted: 15.12.2005 18:36
by DJisotela
Miulla oli 0,3 suoralla putkella, ajettu nyt 94tkm.
Posted: 15.12.2005 20:20
by Tony
Jonkin verran vaikuttaa katsurin "polkaisu tekniikka" lopputulokseen

Posted: 16.12.2005 12:26
by VW-Bastard
Jaa, vai alin 0,06% - Oliko auto edes käynnissä

Erään autoliikkeen vehkeillä mitattiin ja ihan ite sai konetta polkea. Katsastuksessa ei sitten muuta huomautettukaan, kun käskettiin vaihtaa etuvilkun lamppu, kun oli kuulemma polttimo haalistunut... 1v 3kk ajoaikaa

Posted: 21.12.2005 13:17
by hudu
Olihan tuo käynnissä. Ilmoitin katsurille, että putki taitaa hieman vuotaa. Sanoi siihen vaan, että ei sen pitäis noin vaikuttaa ja kyseli, että ootko huomannu vedon puutetta?
Leimaa laittaessaan se vielä kommentoi, että "ne saattaa tästä hyvästä mulle AKE:lta soitella, että mitäs se (katsastajan nimi) nyt on mennyt tekemään." Eipähän tuo sitä lukemaa normaaliksi kehunut.
Putki oli silloin vakio, eli noin 2" ja viimosesta pöntöstä kahella ulostulolla. Mittari oli siis vain toisessa ulostulossa ja putkessa akselinylityksen kohdalla noin 10 cm pitkä ja 1 cm leveä ylimääräinen reikä. (Tutkittiin sitten kotona jälkeenpäin)
Nyt onkin sitten uusi putki ja lukematkin on "korjaantuneet"