Ikkunat huurussa
Posted: 24.2.2018 10:52
Otsikossa mainittu ongelma vaivaa Golf variant 1,9tdi 4-koppasta autoani.
Tuntuu,että näillä pakkasilla ikkunat eivät kirkastu ainakaan 20-30 kilometrin köröttelyllä.
Moottorin lämpökin toki nousee hitaasti ja siitähän näillä palstoilla on kirjoiteltu jonkin verran, on mainittu viimasuojaa,termostaatin vaihtamista,pohjapanssarin apua jne....... Tuo puoli teknisesti ajatellen on melko selvää .
Mutta tuon huurtumisen estämiseksi olen nyt kyselemässä näitä autoja ja niitten ilmastointia tuntevilta,että mitä voisin tehdä ongelman vähentämiseksi ja lasien kirkkauden lisäämiseksi huurtumista vähentämällä.
Miten voisin varmistua siitä,että autoon ylipäätään tulee kunnolla ilmaa sisälle , kuten myös siitä,että ilman poistumiselle ei ole esteitä tai tukoksia ? Missä poistoaukot sijaitsevat ja miten voisin tarkistaa,että ne varmasti ovat auki ja toimivat ?
Autossa on ilmastointi mutta se on pakkasilla pois päältä. Eikä pelkästään sisäilman kierrosta ilmoittava merkkivalo pala, joten voin olettaa,että sisäilman kierrätys ei ole päällä eikä sitä kait päälle voi laittaakaan, jos lämmitys on täysillä ja puhalluksen säätö on tarpeeksi isolla teholla ?
Kuinkahan tässä kannattaisi edetä ?
Tuntuu,että näillä pakkasilla ikkunat eivät kirkastu ainakaan 20-30 kilometrin köröttelyllä.
Moottorin lämpökin toki nousee hitaasti ja siitähän näillä palstoilla on kirjoiteltu jonkin verran, on mainittu viimasuojaa,termostaatin vaihtamista,pohjapanssarin apua jne....... Tuo puoli teknisesti ajatellen on melko selvää .
Mutta tuon huurtumisen estämiseksi olen nyt kyselemässä näitä autoja ja niitten ilmastointia tuntevilta,että mitä voisin tehdä ongelman vähentämiseksi ja lasien kirkkauden lisäämiseksi huurtumista vähentämällä.
Miten voisin varmistua siitä,että autoon ylipäätään tulee kunnolla ilmaa sisälle , kuten myös siitä,että ilman poistumiselle ei ole esteitä tai tukoksia ? Missä poistoaukot sijaitsevat ja miten voisin tarkistaa,että ne varmasti ovat auki ja toimivat ?
Autossa on ilmastointi mutta se on pakkasilla pois päältä. Eikä pelkästään sisäilman kierrosta ilmoittava merkkivalo pala, joten voin olettaa,että sisäilman kierrätys ei ole päällä eikä sitä kait päälle voi laittaakaan, jos lämmitys on täysillä ja puhalluksen säätö on tarpeeksi isolla teholla ?
Kuinkahan tässä kannattaisi edetä ?