Page 1 of 1
					
				Paljonko mitta lokarista vanteen keskiöön?
				Posted: 15.2.2004 20:12
				by Kupari
				Tuli tuossa mieleen, jotta paljonkos on milläkin alustalla auto oikeesti laskenut. Naapurilta mittasin tuon: 
Vakio 1.6:n ja mitat oli: edessä 39cm ja takana 40cm. 
ABT:n jousilla ja vakio iskareilla: edessä ja takana 36.5cm
Nuo minun jouset on 2.0L jouset ja madallusta sarja lupas 30mm.
			 
			
					
				
				Posted: 15.2.2004 21:17
				by samies
				H&R jouset vakio iskareilla. Tarkoitettu 1.6 moottorille.Tehdas lupaus -35mm.
-Edessä  35cm.
-Takana  36.5cm
Persaus sais olla sentin alempana
			 
			
					
				
				Posted: 15.2.2004 21:30
				by Kupari
				Juuripa tuon takia otin 2 litrasen jouset, ku se ukko suositteli.
			 
			
					
				
				Posted: 19.2.2004 1:20
				by Haapala
				KW variante2
Rekisteriotteeseen merkitty: edessä 335mm
                                         takana 335mm
			 
			
					
				
				Posted: 18.4.2008 11:05
				by Janne_80
				Herätelläs hieman vanhaa topiccia.
Alko tuossa (säädettävää) alustaa tekemään mieli kun vaihtoi kesäkumit alle. Lokarista vanteen keskiöön mittasin kohtalaisen tasaisella alustalla 390-400mm joka kulmassa, 

 onkohan tuo ihan normaali korkeus, olin jostain lukevinani että 360mm olis lähempänä. Auto on (sigu) etuveto ja trendline varustetasolla. 
Ja jatketaan nyt vielä tähän samaan, vaikka tuolla on noita keskusteluja (selattu on).
1. KW Var 1         (989€ slamit.net) 
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3394
2.Eibch pro street (1090€ slamit.net) 
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5015
3.FK königsport    (1077.8€ jmtech) 
http://www.jmtech.fi/fksaadettavatkonig.htm
Tuo tonni on aika lailla katto budjetissa. Toki jos löytyy edullisemmin jotain niin kiinostaa toki, mutta ei tekis mieli enään mitään "wanna be alustasarja" sarjaa ostaa. Edellisessä mondeossa oli Weitekkiä.
KW:n tiedän kuulopuheilla hyväksi, FK:n köönikki on kaverilla (punto GT) ja siittä on ajo kokemusta muutama sata km.
Mites tuo Eibach verrattuna noihin.
T:niminerkki RAKTORI  

 
			
					
				
				Posted: 18.4.2008 13:10
				by Osku.T
				KW1 tai eibach.
			 
			
					
				
				Posted: 18.4.2008 15:18
				by Janne_80
				Mielelläni ottaisin perusteluita. Fk olis ainoa paketti missä olis korkeus- ja jäykkyyssäätö. No kumminkin, hankala valinta. 
KW olis kyllä eniten mieltä lähellä.....ehkä. 
 
 
Onko noista Eibach:sta käytännön kokemusta kellään?
 
			
					
				
				Posted: 18.4.2008 15:23
				by Osku.T
				Kahdella tutulla on ollu eibakin satsi alla ja vuodessa tehtaalle kahdesti laitettu satsi takas ja toisella kertaa jätti sinne ja rahat tilille ja KW1 alle.Ja tähänpäivään asti ollu alla reiluvuos eikä mitään pahaa sanomista.Ja toinen kaveri ei tykännyt ajotuntumasta ja vaihto KW2:seen
			 
			
					
				
				Posted: 18.4.2008 15:49
				by Lassi Jyrkkänen
				Itellä Eibach pro-street säädettävä, ainakin oon ollu tyytyväinen. Muutoskatsastuksessa mittasivat navan keskeltä lokasuojan kaareen edessä 335mm ja takana 315mm. Oikeastaan eniten hämäävä asia tossa sarjassa on, että takatolpat oli vakkareita muistaakseni 20-25mm lyhyemmät, perän säätövara ylimmässä asennossa ja silti se laski yli raakasti, vaikka ekalla kerralla pudotin keulaa 40mm, oli se silti korkeemmalla ku takapää, ny tiputettu keulaa lisää, aivan sopivan näköönen, mutta silti perä alempana.
Ja esim. tuossa sarjassa suositellaan vanteiden ET:n olevan +28, itelläni ET 30 ja aikas kähellä iskaria renkaan sisäpinta viistää, ei kuitenkaan ota kiinni, mutta seuraavat vanteet kun ostan niin ET saa olla 30 - 35.
Just hetki sitten ajoin Vaasan moottoritietä ja kokeilin kun en oo kesäkummeilla ja tuolla sarjalla päässy kaasuttelemaan...niin kyllä oli mittarin mukaan 170 vauhdissa mukava edelleen ajaa -> piti ny vähä edes leikkiä...
Ei ole mulla Eibachista pahaa sanottavaa, tietysti kilometrejä vielä aika vähän alla, ostin sarjan käytettynä, ajettu n. 20 000, maksoin n. 350€.
On niin hieno keli taas lähteä ajelemaan iltavuoroon... 

 
			
					
				
				Posted: 18.4.2008 20:26
				by kahe
				Mulla Eibach Pro-System eli molemmista päistä pitäisi pudota sen -30 mm, mutta mielestäni takapää jäi alemmaksi, kuten taitaaa olla vakionakin. Mutta on mukava ajella ja varsinkin kuormattuna toimii tuhat kertaa paremmin kuin vakio iskareilla. Eikä tarvi valaista valoristeyksistä lähtiessä opastinmerkkejä, niitä vastapuolen siis. Tuo on mielestäni toimiva satsi mukavuuden kannalta ja enempää en tiputtaisi, kun nytkin on ongelmia mennä mökille tai lumisilla teillä. Vuoden ovat olleet nyt alla.
Edit. rekisteriotteessa oli merkinnät: edessä 350, takana 360
			 
			
					
				
				Posted: 19.4.2008 1:26
				by Tero Tanninen
				Ja sit taas takasin aiheeseen.  Mittoja en muistaakseni ole ottanut.
Löysin autosta kuvan joka on otettu vime vuoden keväällä vakio kunnossa.  
 
Ja nyky kuosissaan:

 
			
					
				
				Posted: 20.4.2008 11:40
				by Matias Suominen
				Mittoja en myöskään ole ottanut, mut kuvat ennen jälkeen:
 

 
			
					
				
				Posted: 21.4.2008 21:18
				by Sami Jalonen
				335 edessä, 350 takana. Takapäätä pitäis saaha alemmas..
 
Tossa vähän kyl mäessä.
 
			
					
				
				Posted: 23.4.2008 0:21
				by shoebox
				Omassa "ex" fourmoussonissa (Golpero) oli 345mm edessä ja 345mm takana..Turo voi tarkistaa uuden omistajan nimissä tiedon oikeellisuuden. 

 Jousina jotkut Eibachin Pro Kit-jouset ja vakioiskarit..
 
			
					
				
				Posted: 24.4.2008 15:12
				by DJDH
				Edessä 320mm
Takana 325mm.
			 
			
					
				
				Posted: 24.4.2008 19:32
				by Sami P
				Joka kantilla 340mm

 
			
					
				
				Posted: 24.4.2008 20:18
				by MIKU
				Edessä 310mm
Takana 300mm
			 
			
					
				
				Posted: 24.4.2008 21:22
				by kotka
				Edessä 310mm
Takana 320mm
Pudotettu niin alas, mitä tallin ramppi antaa myöten.  
 
 
Varaa takana olisi n. 20mm ja edessä n.50mm (<- ei anna rakenteet myötä, alustasarja kyllä)
Edit: Alustana siis Kitupiikistä tilattu Premium-sarja, ja säätäminen onnistui talvenkin jäljiltä ilman ongelmia
 
			
					
				
				Posted: 29.4.2008 19:43
				by Matias Suominen
				Edessä 310mm
Takana 330mm
Tänään katsastus-setä mittaili. =)
			 
			
					
				
				Posted: 6.7.2008 12:53
				by Janne_80
				Janne_80 wrote:Herätelläs hieman vanhaa topiccia.
Alko tuossa (säädettävää) alustaa tekemään mieli kun vaihtoi kesäkumit alle. Lokarista vanteen keskiöön mittasin kohtalaisen tasaisella alustalla 390-400mm joka kulmassa, 

 onkohan tuo ihan normaali korkeus, olin jostain lukevinani että 360mm olis lähempänä. Auto on (sigu) etuveto ja trendline varustetasolla. 
Ja jatketaan nyt vielä tähän samaan, vaikka tuolla on noita keskusteluja (selattu on).
1. KW Var 1         (989€ slamit.net) 
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3394
2.Eibch pro street (1090€ slamit.net) 
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5015
3.FK königsport    (1077.8€ jmtech) 
http://www.jmtech.fi/fksaadettavatkonig.htm
Tuo tonni on aika lailla katto budjetissa. Toki jos löytyy edullisemmin jotain niin kiinostaa toki, mutta ei tekis mieli enään mitään "wanna be alustasarja" sarjaa ostaa. Edellisessä mondeossa oli Weitekkiä.
KW:n tiedän kuulopuheilla hyväksi, FK:n köönikki on kaverilla (punto GT) ja siittä on ajo kokemusta muutama sata km.
Mites tuo Eibach verrattuna noihin.
T:niminerkki RAKTORI  

 
No niin päivitellääs hieman, eli nyt ois leimattuna uusi alustasatsi. Otteeseen merkittiin eteen 340mm ja taakse 335mm
Täytyy vielä himan hienosäätää, alustana FK Highsport.
http://i277.photobucket.com/albums/kk45 ... 008287.jpg 
			
					
				
				Posted: 8.7.2008 17:33
				by Osku.T
				Meniskö tohon 3bg pasuunaan vanteet joiden koko ois, 9 ja 10x18", ET 51 ja 37, jako 5x112??
			 
			
					
				
				Posted: 16.9.2008 10:27
				by haisuli
				Nyt en muista paljon oli tuo keskiö - kaari mitta, mutta tyyliin ~340 pitäisi käydä katsastusmiehellä mittauttamassa. 
Alustana on Weitec -40mm ja pudotusta tuli lähtötilanteesta 16-25 mm ja nyt on joka kulma +-1 heitoilla kun ap tilanne oli jotain aivan muuta. ~5mm tuli tiputusta 2000 km aikana, ennenkuin kerkesin uusinta mittauksen suorittamaan. Ja onhan tuo huomattavasti jämäkämpi ajella kuin alkuperäisillä vehkeillä. Vaikka tehoja ei olekaan, niin silti 'keuliminen' oli aika kauheaa liikkeelle lähdöissä.
			 
			
					
				
				Posted: 17.9.2008 19:48
				by samza
				Kevyesti madallettuna tällähetkellä edessä 290mm ja takana 300mm, madallusta vakioon nähden jotakuinkin 90mm. Auto siis golf3 variant.
			 
			
					
				
				Posted: 14.4.2009 10:18
				by ylipaila
				Olisko jollain antaa vakio mittoja Golf 3 variantista?
Kiinnostaisi tietää paljonko madalsin autoani?
Nyt mitat edessä 310mm ja takana 320mm.
			 
			
					
				
				Posted: 12.12.2009 11:42
				by Kosse
				Mulla oli 100 Avantin otteessa 360/360 merkintä ostettaessa.
Näkihän sen naamallakin, että ei pidä paikkaansa. Totuus oli 380/460 
 
 
Sai laittaa konttiin aikalailla rojua, että putos sinne 360:neen.
 
			
					
				
				Posted: 12.12.2009 19:57
				by Lassi Jyrkkänen
				Tuli tuossa vaihdettua alustasarjaa ja nyt tasamaalla keula 20mm korkeammalla kuin perä, saisiko keulaa laskettua jos on kiinteä sarja? Onko mitään mahdollisuuksia, ei sinänsä, hyvää ajaa jne. Pistää vaan silmään.
			 
			
					
				
				Posted: 12.12.2009 20:45
				by Sami Jalonen
				Taitaa olla aika monen kiinteen sarjan ongelmia että jää keulimaan.. Saakos noihin matalampia jousilautasia?
			 
			
					
				
				Posted: 12.12.2009 21:37
				by Leroy
				
			 
			
					
				
				Posted: 14.12.2009 10:23
				by Lassi Jyrkkänen
				Pitää tuollaset tilata, sittenhän tuo tasottuu jo lähes oikeaksi.
			 
			
					
				
				Posted: 30.3.2010 9:06
				by Killer
				3bg:ssä nyt alusta paikoillaan ja mitat kaaresta keskiöön 320mm edessä ja takana. Ennen madallusta mitta oli 380mm.
Saas nähä et joutuuko nostamaan et saa muutoskatsastuksesta läpi.
			 
			
					
				
				Posted: 30.3.2010 17:43
				by MIKU
				Killer wrote:3bg:ssä nyt alusta paikoillaan ja mitat kaaresta keskiöön 320mm edessä ja takana. Ennen madallusta mitta oli 380mm.
Saas nähä et joutuuko nostamaan et saa muutoskatsastuksesta läpi.
Laita kuvia pasuunasta 

 
			
					
				
				Posted: 1.4.2010 9:33
				by Killer
				MIKU wrote:Killer wrote:3bg:ssä nyt alusta paikoillaan ja mitat kaaresta keskiöön 320mm edessä ja takana. Ennen madallusta mitta oli 380mm.
Saas nähä et joutuuko nostamaan et saa muutoskatsastuksesta läpi.
Laita kuvia pasuunasta 

 
Kuvaa lisätty tuonne kävijöiden kaluston puolelle --> 
topic 
			
					
				
				Posted: 1.4.2010 16:06
				by JSt
				Tänään ohimennen mittasin 3C pasuunan mitat, niin sekä edessä, että takana mitta oli melko tarkasti 380mm.
Maavaraa oli nopeasti mitaten eturenkaan etu- ja takapuolelta helmasta mitattuna n. 18 cm.
Kattellaanpa huomenna sitten uusiksi noi mitat  
