Automaattilaatikko

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Mara

Automaattilaatikko

Post by Mara »

Golf TDI 96 kw Variant -04 automaattivaihteella

Onko kellään kokemuksia, miksi auto nykii silloin tällöin, aivan kuin yrittäisi vaihtaa, mutta ei vaihdakkaan n. kahdeksan kympin nopeudessa. Vastaavaa nykäsyä en onnistu tekemään kaasupolkimella tai vaihdekepillä. Auto nykii vain kaasulla ajettaessa muutaman kerran viikossa, mutta ei koskaan vakionopeussäätimellä.

(Suomi24 palstalla jollakin oli sama vika, mutta vain vakionopeussäätimellä.)
mm101

Post by mm101 »

Mulla Pasuuna korjaamolla kun selvitetään samantyyppistä nykimistä. Mul leikkaa kaikki pois tasakaasulla ajettaessa kun kierrokset noin 2000, ihan kuin sähköt hävis tai jotain. Lyö aika ikävästi vaihdekepin synkroja vasten just noin 5 vaihteella 80 nopeudessa mutta tekee se sitä muillakin vaihteilla. Voi olla että se pätkii ahdotkin pois mutta kai se selviää. Ollut jo viikon dieselkorjaamolla.
Passat Variant PD Highline 4Motion -04
Mara

Post by Mara »

Auto ollut nyt 2 kertaa VV-autolla tutkittava, ensimmäisellä kerralla ei löytynyt mitää, mutta kun lähdin autolla huomasin melko pian nykimisen lisääntyneen huomattavasti, samoin kävi 30000 km huollon jälkeen. Vein auton taas eilen tutkittavaksi, koska nykimistä esiintyy turhan paljon 90 ja 110 km/h kohdilla. Tänään menin hakemaan autoa, sille ei oltu tänään tehty mitään, vaikka eilen pyydettiin jättämään toiseksikin päiväksi. Auto varttuu nyt uutta kaasupoljinta Ruotsista, ehkä ensiviikolla saadaan vaihdettua. Olisivat varmaan pitäneet autoa koko viikonlopun korjaamon pihassa seisomassa, ellen olisi mennyt hakemaan.
Pasuunisti

Post by Pasuunisti »

Mulla on ilmenny omassani samaa vikaa viime aikoina, tosin se on vm 91 ja ajettu vaan noin 200tkm...

Mulla on todnäk. kierros luku liian alhaalla koska tärisee vaihteen ollessa päällä, ja kun auto ei liiku. Se ei varmaankaan johdu mistään alipaine jutuista tai vastaavasta, koska tärinä on myös käsijarrulla seistessä, mutta häviää kun nostaa kierroksia hieman kaasulla...

Voisiko nykiminen johtua tästä, koska mulla nykii vaan kun ajaa pienellä pinta kaasulla tai moottorijarrutuksella siinä 80km/h hujakoilla? Mut sei nyi kun ajan vakionopeudensäätimellä, tai kun kaasua painaa reippaasti. Tai voisiko vikaa olla kenties pensan syötössä?
Post Reply