Öljyn tayttöaukon korkki mönjässä???
Öljyn tayttöaukon korkki mönjässä???
Öljyn täyttöaukon korkissa oli vaaleanruskeaa mönjää, mistä ihmeestä sitä on voinut muodostua? Auto 2.0 IV Golfkärry.
Kyseessä on ns. kylmävaahtoa... volkkarin "ominaisuus"... loppujen lopuksi kyseinen vaahto jäätyessään tukkii huohotinputken ja tuloksena on öljyjen ilmaantuminen ulkoilmaan...
Itsellä jo kerran käynyt niin... 


Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Nimenomaan longlife öljyjen "ominaisuus"... vaihtoväli liian pitkä kerää vettä öljyn sekaan
ja sit pakkasella jäätyy..
Seuraava auto mulla ei ole longlife ohjelmalla...


Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Samalla lailla "normaaliöljy"kin kermaantuu jos ajetaan lyhyttä matkaa. Ja ihan samalla lailla se huohotin jäätyy normaaleilla öljyillä. Huohottimeen saa lämmittimen, se on ihan ehdoton noissa alumiini koneissa.
Jos autolla ajetaan lyhyttä ajoa pelkästään on 15tkm öljynvaihtoväli turhan pitkä. Vettä pääsee kertymään koneeseen ja sitten joku kaunis aamu huohotin tai öljyn imusihti jäätyy.
Jos autolla ajetaan lyhyttä ajoa pelkästään on 15tkm öljynvaihtoväli turhan pitkä. Vettä pääsee kertymään koneeseen ja sitten joku kaunis aamu huohotin tai öljyn imusihti jäätyy.
Golf 3 variant
En ookkaan ennen kuullu että mineraaliöljyissä on sama vika... Aina oppii uutta
Toi longlife öljyjen 30000km:n vaihtoväli ainakin tällei talviaikaan pikkusen hirvittää...

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
-Joo,kyllähän tota kertyy vaikka käyttääs mitä öljyä,ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa termarin toiminta,
että se kone todella lämpenee yheksäänkymppiin ja vielä kohtuu nopeesti.Mutta ei sekään auta jos ajo on vain tyylin
startti,sammutus,startti,sammutus... Ei ole vika,se on ominaisuus.
että se kone todella lämpenee yheksäänkymppiin ja vielä kohtuu nopeesti.Mutta ei sekään auta jos ajo on vain tyylin
startti,sammutus,startti,sammutus... Ei ole vika,se on ominaisuus.

Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Itselläni on Passatissa (2.8 V6) tuo "ongelma". Lainausmerkeissä siksi koska siitä ei ole näin 3 vuoden aikana ollut mitään haittaa. Itselläni tuon aiheuttaa ~3km työmatka joka ajetaan kylmällä autolla edestakakaisin.
Tuohon ei oikeastaan auta edes 7000km öljynvaihtoväli (viimeinen oli juuri sellainen), vaan paras on ajaa välillä kone lämpimäksi pitkällä reissulla. Öljyinä Shellin 5W40 (jonka pitäisi vastata vaadittua 500 00 VW-standardia) joka ei ole LongLife öljyä, vaan jonka normaali vaihtoväli olisi 15tkm.
Auto toimii muuten täysin normaalisti ja esim. lämpömittari on kesät talvet tasan 90 asteessa (ja nousee sinne jo tuolla 3km matkalla vaikka pakkasta olisi -15 astetta). Myöskään jäähdytinnestettä ei kulu eikä se ole likaista, joten kansikaan ei ilmeisesti vuoda.
Tuohon ei oikeastaan auta edes 7000km öljynvaihtoväli (viimeinen oli juuri sellainen), vaan paras on ajaa välillä kone lämpimäksi pitkällä reissulla. Öljyinä Shellin 5W40 (jonka pitäisi vastata vaadittua 500 00 VW-standardia) joka ei ole LongLife öljyä, vaan jonka normaali vaihtoväli olisi 15tkm.
Auto toimii muuten täysin normaalisti ja esim. lämpömittari on kesät talvet tasan 90 asteessa (ja nousee sinne jo tuolla 3km matkalla vaikka pakkasta olisi -15 astetta). Myöskään jäähdytinnestettä ei kulu eikä se ole likaista, joten kansikaan ei ilmeisesti vuoda.
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
(Paskat Syncro Variant)