Page 1 of 1
Vr:n hevoset hukassa
Posted: 10.3.2006 17:30
by VR6PASSAT
Kiinnostais tietää mihin mun hevoset hävis. Ei riitä vääntöä juurikaan ja rupes paukkuun putkessa. Oli aiemmin sama vika jonka korjasin vaihtamalla tulpanjohdon, joka iski kipinää välillä. Enään ei salamoi konehuoneessa mutta sama onkelma on palannu.
Posted: 10.3.2006 18:39
by Mika Viinikka
Olisko sitten puolassa vikaa...?
Posted: 10.3.2006 18:50
by VR6PASSAT
Juu... tarvis tarkistaa.
Kiitti.
Posted: 10.3.2006 20:51
by Mika Viinikka
Tuli vaan mieleen, kun kaverin autoon tuli vähän samanlainen ongelma tänään. Meni nelospytyn puola pimeeks
Posted: 10.3.2006 21:00
by VR6PASSAT
viinikka wrote:Meni nelospytyn puola pimeeks
Onko sielä joka pytylle omat puolat???
Posted: 10.3.2006 21:28
by colour concept
Kyl pitäs olla
Sellanen hätänen arvio
Posted: 13.3.2006 19:51
by VR6PASSAT
Juu kyllä siellä sittenkin kipinöi seuraava johto. Mikä on suurinpiirtein tulpanjohdon/tulpan käyttöikä? Noi on ollu n.8000km.
Posted: 13.3.2006 22:38
by jopo
Riippuu siitä mitkä tulpat oot sinne laittanu? Noi on alkuperäset ja hiukan hinnakkaat BKR5EKUP 36,50€ kpl (lista hinta). Noilla vaihtoväli 80-100 tkm. Väittäävät että noi vr:t on melko ranttuja noista tulpanjohdoista. En tiedä mistä sais parhaimmat johdot mutta itellä on ollu jotkut tarvike piuhat jo kolme vuotta. välillä tyhjäkäynnillä tuntuu vähän niin kuin joskus jäis kipinä välistä. Pitäis itekkin rueta tutkimaan mistä se johtuu. Ei oo ainakaan ulos päin lyönyt kipinää. Onko normaali virranjakajalla vai elektronisella?
Posted: 13.3.2006 23:01
by VR6PASSAT
jopo wrote:Onko normaali virranjakajalla vai elektronisella?
Mitenkä poikkee toisistaan? Se on siinä koneen oikeessa kyljessä semmonen suorakaide(n.3x4cm

)boksi.
Posted: 14.3.2006 20:33
by jopo
Toi ylempi on elektroninen (15a) ja alempi normaalilla virranjakajalla. Normaali virranjakaja on vanhemmissa VR:issä

Posted: 14.3.2006 22:03
by VR6PASSAT
Juu eli elektroninen jakaja löytyy.
Posted: 17.3.2006 23:57
by VR6PASSAT
On muuten kummaa kun nyt tämä vika on muuttunut silleen että välillä on tehoja ja välillä ei. En oo huomannu mitään säännönmukaisuutta siinä että millon on parempi. Voiko sää vaikuttaa tohon. Tietty vois vaihtaa ilmanputsarinkin(kartioon). En tiedä millon on vaihdettu. Itse en ole vielä vaihtanu sitä. Auto ollu suomessa n. 1,5 vuotta(mulla 4kk) jo samalla putsarilla.
Posted: 19.3.2006 14:10
by jopo
En usko että putsarin vaihdosta on mitään hyötyy.

Posted: 19.3.2006 20:10
by VR6PASSAT
V***u nyt on tosiaaan hevot hukassa. Ainoo missä on vääntöö, on kun kiertää yli 4000rpm. Aika rasittavaa kun ei voi ajaa "normaalisti", vaan tarvii "kaahata" että pysyy muitten vauhdissa. Millä pystyy tarkistaan puolan ja sen johdon toimivuuden?
Posted: 19.3.2006 21:26
by Tony
Teku aikaan kaverilla oli -99 astrassa saman tapasia onkelmia. Eli ei oikein toiminu alakierroksilla, mutta yläkierroksilla toimi hyvin. Syyksi löytyi astran perusvika eli puola.
Tehtiin vielä ihan testi tuosta jutusta. Eli kytkettiin jokaiseen tulpan johtoon tunnistin, että nähttiin sytytyskuvaaja(boschin testeri). Sytytys kuvaajasta löytyi pieniä eroja uuden ja rikkoutuneen välillä.
Posted: 19.3.2006 22:27
by VR6PASSAT
Tony wrote:Eli ei oikein toiminu alakierroksilla, mutta yläkierroksilla toimi hyvin.
Niin eli just noin toimii.
Tony wrote:kytkettiin jokaiseen tulpan johtoon tunnistin, että nähttiin sytytyskuvaaja(boschin testeri). Sytytys kuvaajasta löytyi pieniä eroja uuden ja rikkoutuneen välillä.
Mimmonen testeri?
Posted: 19.3.2006 22:34
by VR6PASSAT
Niin ja vielä, kaks tulpan johtoa oon joo uusinu. Olivat kaikki uusittu n.8-9000km sitten moottorinvaihdon yhteydessä. Mukaanlukien tulpat ja virranjakaja. Voisko olla syytä epäillä aikasemman omistajan rehellisyyttä? Onkohan Tampereella päin jotain muuta kuin Laakkonen joka vois käydä läpi ton moottorin sähköt? Tää kun on tuontiauto joten eivät varmaan ota edes korjaukseen sinne, toisekseen se on pirun kallis paikka muutenkin.
Posted: 20.3.2006 11:27
by VR6PASSAT
Voisko muuten joku anturi vaan antaa väärää infoo koneelle? Kuten lambda tai ilmamäärä?
E: Kun kaasuttelee paikallaan niin sillon paukkuu putkessa sillain mukavasti, ja vain lämpösenä.
Posted: 20.3.2006 17:27
by Tony
Se testeri oli ihan perus pakokaasuanalysaattori, missä oli oskiloskooppi lisämausteena. Eli Tulpan johtojen päälle laitetaan sellaiset tunnistimet. Samanlaiset kun pakokaasujen yhteydessä mitataan kierroksia.
Tuota putkeen ampumista mietin......eli oisko sytkä päin persettä?? voisko joko nakutus tunnistin olla paskana ja sen takia säätäs sytkää myöhäsele????
Posted: 20.3.2006 17:31
by VR6PASSAT
Tietääkö autotohtori näistä mitään???
Posted: 20.3.2006 18:13
by Tony
Etit jonkun pätevän korjaamon ja viet sinne. Eiköhän se vika selviä siellä???
Posted: 21.3.2006 13:30
by k.i.s.s.
VR6PASSAT wrote: Onkohan Tampereella päin jotain muuta kuin Laakkonen joka vois käydä läpi ton moottorin sähköt? Tää kun on tuontiauto joten eivät varmaan ota edes korjaukseen sinne, toisekseen se on pirun kallis paikka muutenkin.
En tiedä laadusta, mutta Valkeakoskellahan on se ammattikoulun yhteydessä oleva korjaamo, joka ainakin mainostaa itteensä merkkikorjaamona. Vois kuvitella et olis hiukka halvempi ku Laakkonen...
Posted: 21.3.2006 17:23
by VR6PASSAT
Jaahas.. Kiitti. Tarvii soittaa ja kysyä hinta.
Posted: 21.3.2006 19:24
by HarriV
VR6 koneesta en tiedä höykäsenpöläystäkään, mutta itsellä kone ei toiminut kovinhyvin tänään ja hetihän minä menin katsomaan ruiskun ja imusarjan välistä laippaa ja sieltähän vika löytyi "taas". Eihän siinä vr6:ssa ole semmoista?
Posted: 21.3.2006 19:41
by VR6PASSAT
Niin en tiedä siittä laipasta. Mikä vika sulla siinä oli?
Posted: 21.3.2006 20:11
by HarriV
Laippa oli murtunut. Se taitaa olla kolmoskoppaisten ominaisuus.
Posted: 21.3.2006 20:39
by Mika Viinikka
Juu voin suositella myös sitä valkeakosken huoltoa. Käytin myös siellä huollossa. Voi vaan olla vähän jonoa. Odotin meinaan 2viikkoa, että sain auton vuosihuoltoon. Oli se kyllä sitten puolet halvempikin, kun merkkiliike ja silloin taisi olla myös jarrupalojen vaihtokin. Mun tietääkseni se ei ole enään valtuutettu, mutta mitä väliä sillä on. Samanlailla ne hommat hoituu.
Posted: 23.3.2006 17:05
by VR6PASSAT
Posted: 23.3.2006 22:05
by Mika Viinikka
Eiköhän se tuo ollut.
Posted: 25.3.2006 21:43
by VR6PASSAT
Tommonen kiinni ja kyllä pitäis potkia.
2214€+rahti. Ton tekstin mukaan pitäis olla helppo asentaa(bolt on). Toki tarvis säätää penkissä viä. 280hv 94 oktaanisella?!
Posted: 26.3.2006 12:36
by jopo
+ tulli ja vero
Posted: 26.3.2006 12:39
by VR6PASSAT
Ainii...

Mitähän vois olla? Osaatko sanoa?
Posted: 26.3.2006 21:10
by jopo
tohon hintaa 30% lisää eli noin 700€
Posted: 27.3.2006 15:46
by VR6PASSAT
Nonniin... Torstaina varattu aika tampereen autosähkölle. Sitten näkee missä se vika on.
Posted: 27.3.2006 16:29
by jopo
Ilmotahan sit mikä kärryä vaivas.

Posted: 27.3.2006 16:37
by VR6PASSAT
jopo wrote:Ilmotahan sit mikä kärryä vaivas.

Tottakai. Lupas että perjantaina olis jo ajossa.
Posted: 30.3.2006 15:04
by VR6PASSAT
Noniin. Onkin jo tänään valmis. Äijä soitti just sieltä. Vika oli seuraava: kaikki tietää varmaan miten moottori "kääntyy" kaasuttaessa. Mulla oli ilmanputsarin putki irti kotelosta sen verran vähän että vasta kovilla kieroksilla kun moottori kääntyy tarpeeks niin sillon se on tiivis. Alhaisilla kierroksilla se ottaa ilmaa ohi ilmamassamittarin ja kävi siten laihalla, eli ei vääntäny. Sekin että kun vedättää esim. 1.:ltä 2.:lle niin tuntu kun olis heittäny suoraan kolmoselle, johtui siittä että moottori palas "suoraan" kun päästin kaasun ja kone sai taas ilmaa ohi valvonnan. Pieni vika, iso lasku. Hiukan vaikeesti selitetty, mutta saa kysyä jos jäi epäselvää.
Posted: 30.3.2006 19:11
by VR6PASSAT
Sain auton ajoon. Kyllä taas on kiva ajella!!!

85€ makso sama homma jonka olis voinu itte tehdä jos olis tajunnu. Noh... ei se mitään, pääasia kun auto toimii.
E: Pitikin sanoa että
"toimii".