Page 1 of 1

Alusta ja kolina (Golf IV puslat)

Posted: 2.4.2006 7:32
by enska
Osaisko joku kertoo, että mistä mahtais johtuu sellanen kolina etupäässä aina monttuihin ajettaessa? Saattais kuulemma johtuu ripustuksien puslista?
Ja sitten, minkälaiset mahtaa olla säätövarat KW:n korkeussäädettävissä alustoissa, kun en löytäny KW:n sivuilta tietoa asiasta?

Posted: 2.4.2006 9:20
by jyrki
Kolina voi johtua monestakin asiasta! Onko autoas jo madallettu??? Kw:n max madallus -65mm (4 motioniin -50mm) Tosin noi on iitä tuv-lappusen lukemia mut vaan maa on rajana ku sitä ruvetaan tosissaan tontittaan-->tuolta voi ottaa oppia

Posted: 2.4.2006 9:25
by enska
Ei oo viel tontitettu, ja haluisin myös tietää, että mikä on pienin mahdollinen madallus?

Posted: 2.4.2006 11:07
by jyrki
Ai jaa :D -35mm on pienin madallus

Posted: 2.4.2006 13:14
by Sami P
kolina varmaan kuuluu kallistuksen vakaajan puslista!!!

Posted: 2.4.2006 22:25
by vw golf
Hyvä vinkki voisi olla käyttää sitä pirssiä kuntotestauksessa konttorilla. Eikä maksa mitenkään maltaita.
Omasta kolmoskolpakosta kolina häipyi kallistuksen vakaajan takimmaisesta puslasta... välystä oli vaan vähän liikaa, ja osia tuli vaihdettua vähän liiankin kanssa "arpomalla". :?

Voihan siellä toki olla muutakin... :roll:

Posted: 2.4.2006 22:48
by Sami P
kallistuksen vakaajan sisemmistä puslista ei helposti näy välystä mut todellisuus on toista
uuden ja vanhan ero!!!! ja tuosta johtui ainakin minun etupään kolina!!! :lol:
Image

Posted: 3.4.2006 11:46
by -MITO-
Onko noi kuinka hankala vaihtaa IV:stä, oma klotaa myös. Iskarit, alapalloa, koiranluuta jne jo uusittu.

Posted: 3.4.2006 12:17
by jmr
-MITO-: onko sulla kolmosessa iskarin yläpäässä löysää, jos otat siitä kiinni ja ravistat autoa? Kolmosen ja nelosen viat ei ihan suoraan ole vertailukelpoisia. Kolmosta pitäisi verrata ennemmin kakkoseen, jossa etupäästä menee takimmaiset puslat.

Edit: ei sitten mitään, jos nelosesta olet vaihtamassa.

Posted: 3.4.2006 12:55
by -MITO-
Kolmosessa ei oo mitään vikoja eikä kolinoita, on vielä kunnon tekoo verrattuna uuemmat golffit. Tohon IV golffiin pitäis viel noi kuvassaolevat osat varmaan vaihtaa..

Posted: 3.4.2006 15:43
by Sami P
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=988261

vaihtaa alle puoleen tuntiin!!!! :wink:

Posted: 3.4.2006 15:57
by -MITO-
Ei sattumalta kellään oo ylhäällä varaosanumeroa tuolle? -00 TDI golffiin tarve kyseiselle osalle.

Posted: 3.4.2006 16:03
by Sami P
taitaavat olla ihan hylly kamaa kun kävin laakkoselta aikoinaan ostamassa... se riippuu vielä vakaajan paksuudesta tais
muistaakseni olla 2 kokoa... 40€ puslat + uudet kiinnitysraudat

Posted: 3.4.2006 20:09
by Haapala
^Kannattaa ennemmin vaitaa vaikka Powerflex:n puslat, niin ei ongelma uusi. Hinta jotain 25€ luokkaa.

Posted: 6.4.2006 18:00
by enska
Noniin, kolinan aiheuttaja on oikean puolen kallistuksenvakaajan sisempi pusla!

Posted: 11.5.2006 11:35
by riisseli
Minkälainen homma on vaihtaa tuo kallistuksenvakaajan sisempi pusla?

E: joo olen sokea :oops: