Page 1 of 1

Golf IV (kallistuksenvakaajan vaihto)

Posted: 8.4.2006 12:27
by jyrki
Vakaaja vaihtu eilen ja eipä enään raavi vetariin kiinni :D
Tuossa muutamia kuvia projektista!
Image
Reilun vuoden paikalla ollut pohjapanssari(eipä oo tarvinu öljypohjaa varoa!)

Image
Image
Vanha vakaaja!

Image
Uusi!

Image
Eipä enään ota vetariin kiinni! Voipi vaikka tontittaa reilusti!

Image
Siinä näkyy weitecin säädettävät koiranluut! Jätin ne paikalle uuden vakaajan kanssa ku olin hukannut vakio vakaajat!

Posted: 8.4.2006 17:46
by golf-variant
:wink: Kauanko uhrautui aikaa???

Posted: 8.4.2006 18:38
by jyrki
Tunti ja 10 minuuttia :wink:

Posted: 14.4.2006 14:48
by MIKU
Miten tontissa sulla nyt on kolffi ku vaihoit vakaajan?

Posted: 14.4.2006 16:07
by jyrki
noin -50mm pudotettu

Posted: 13.5.2006 10:55
by Pekka H
jyrki: oliko kuinka kallis tuo pohjapanssari?

Posted: 13.5.2006 13:50
by jyrki
10€ makso tarvikkeet. Pahviin piirsin muotin ja leikkasin ton turkkipellin muotoon ja kaveri pokkas töissä siihen kaksi pokkausta. :D

Posted: 13.5.2006 14:42
by Pekka H
No ei pahan hintanen ollenkaan! Itelläkin haaveena joskus tollanen pohjaan, niin vois madallustakin suunnitella... :roll:

Pohjapanssarin paksuus

Posted: 6.7.2006 23:27
by Golffari65
Tervehdys Jyrki!
Kuinka paksu toi sun panssarisi on ja mihin panit ne pokkaukset ja miten kiinni pohjaan? Tulipas monta ja " visaista " kysymystä. :oops:

Posted: 8.7.2006 19:24
by jyrki
Image

Nuolet on kiinnityspisteet ja vaakaviivat pokkauksien paikat! paksuus 4mm

Posted: 8.7.2006 19:45
by DyyD
Olispas tollanen nosturi tallilla... :P

Tarttis tollanen panssari kans saada, hakkaa aika pahasti pohjaa mökille
mentäessä aina. :(

Posted: 11.7.2006 19:06
by MIKU
Olisiko vakaajan vaihtaminen onnistunut vain raottamalla takaosastaan tota "etuakselistoa"?
Näin olen kuullut.

Posted: 11.7.2006 21:07
by jyrki
Onnistuu ku puottaa vaan takapäästä kelkan irti mutta muutaman pultin enemmän joutui ottamaan ja se on maassa paljon helpompi kasata kaikkine puslineen ku siellä välissä.

Posted: 5.3.2007 18:17
by Jami R
Kenen valmistajan vakaaja mahtais sopia supersportin alustan kanssa kun kaiketi kw:n vakaajaa ei esimerkiksi voi käyttää kuin kw:n alustan kanssa.. korjatkaa jos olen väärässä :roll:

Posted: 5.3.2007 20:53
by Harri
Lievää propagandan levitystä taas, sorry. ;)

http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=4192

Posted: 6.3.2007 16:08
by jyrki
H&R käy ainakin, mulla oli se fk hihgsportin kanssa. Siis kw:ssa Tulee kiinni koiranluun kanssa iskariin mutta h&r käy vakio paikalle siinä on vaan isompi se kaari mikä menee vetarin yli!

Posted: 10.7.2007 16:53
by DJDH
Eipä kuvat näkyneet ainakaan minulla kun apuja kaipailin.

Homma lähtee liikkeelle siitä, että irrotellaan ja availlaan suurinpiirtein kaikki hilut, mitkä apurungossa ovat paikallaan. Eli ohjausvaihde, pakoputken kiinnikkeet, sivumuovit, moottorin alatuki, yms...

Image

Kuvassa punaisella apurungot pultit (4kpl), keltaisella ohjausvaihde (4 pulttia), vihreällä moottorin alatuki (4 pulttia) ja sinisellä pakoputken pultit (2kpl).

Koiranluut irti

Image

Sivumuovit irti

Image

Pakoputken kannakkeet irti

Image

Alatuki irti

Image





Seuraavaksi voikin sitten ruuvailla apurungon pultit (4kpl) auki. Apurunko kannattaa tukea johonkin ettei se pääse putoamaan. Me käytimme sopivaa lankunpätkää, mutta yhtä hyvin apurungon voi kiinnittää narulla.

Edestä auki

Image

Takaa auki

Image


Ohjausvaihde kannattaa kiinnittää jollakin (esim. narulla), ettei se pääse putoamaan hydrauliputkien ja letkujen varaan. Muuten se voipi rikkoutua.

Ohjausvaihde tuettuna

Image


Sitten voikin ruuvailla vakaajan molemmat pannat auki ja ottaa ne pois. Kuvassa pannan pultti punaisella.

Image

Seuraavaksi taiteillaan itse vakaaja pois aupurungon ja rungon välistä. Itse sain sen tulemaan etukautta, mutta saa sen myös takauttakin pois. Vakaajaa joutuu kääntelemään ja vääntelemään apurungon ja rungon välissä. Kun vakaaja on pois, pujotellaan uusi vakaaja paikalleen ja kiinnitetään se pannoilla. KW:n vakaajan mukana tuli uudet vakaajan puslat. Tietyissä tapauksissa voi vaihtaa myös pannat uusiin, se tosin ei ole pakollista.

Tuosta se mahtui tulemaan

Image



Uusi vakaaja uusilla pannoilla ja puslilla

Image

Vakaajat

Image

Vakaajien päät

Image

Koiranluut

Image

Uusi KW vakaaja tulee vetoakselin alapuolelta.

Image

Posted: 10.7.2007 18:55
by Vesa-Matti Luoma
DJDH mallikas dokumentointi.

Posted: 10.7.2007 19:08
by Sami P
loistava dokumentti!!!!!!! tälläsiä lisää eikä mitään yhen ta kahen kuvan versioita missä ite pitää päätellä loput.... Hienoa :lol:

Posted: 12.7.2007 9:44
by DJDH
Tässä on tullut jo muutama kysymys alustaa ja vakaajaa koskien. Eli alustasarja on KW Variante 1 inoxline ja vakaaja on KW:n variante 1-3 alustoihin tarkoitettu (osanro: 685 50000). Erona normivakaajaan, tässä vakaajassa koiranluu tulee kiinni vakaajan ja iskaritolpan välille. KW:n tolpassa on sitä varten korvake valmiina. Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille.

Image

Posted: 14.7.2007 20:40
by jyrki
Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.

Posted: 14.7.2007 22:40
by Puuhis
jyrki wrote:
Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vain fourmoussonissa.

Posted: 14.7.2007 23:32
by shoebox
Puuhis wrote:
jyrki wrote:
Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vain fourmoussonissa.
Ilmankos näytti tutulta kuvassa.. :lol: