Page 1 of 3
Golffin rakentelua
Posted: 23.4.2006 23:28
by Tero Paalanen
Tehään nyt sitten tästä oikeen oma topicci.
Eli toi mun golffi on menos maalarille 29.5.
Sitä ennen pitääs päättää mitä kaikkea vedetään väriin.
Itteä hivenen arveluttaa nuo kylkilistat ja ovenkahvat. Tuleeko liian ykstoikkoonen jos ne maalaa
Kuitenkin tuo kylkilista antaa mun mielestä sopivasti kontrastia tohon väriin, joten mielipiteitä kaivataan.
Poistolistalla on takaluukunkahva, -merkki, takalasinpyyhin ja antenni.
Onko ehdotuksia mitä muuta lisätään listalle?
Ja ehdotuksia kaivataan myös lakan sekaan laitettavan helmiäisen sävyksi. Eli auto maalataan ensin alkuperääsellä värillä ja lakkaan sekoitetaan jotain helmiästä. Helmiäistä tulee lakan sekaan vain sen verran että se antaa mukavaa peilausta maalipintaan. Helmiäistä tulee lakkalitraa kohti jotain 10 ja 50 gramman väliltä, riippuen helmiäisestä.
Ja jos joku osaa käyttää photoshoppia hyvin ni vois kokeella miltä toi näyttääs listat, kahvat ja peilit korinvärisenä.
Vaivanpalkaksi siitä saa erittäin ison kiitoksen

Posted: 23.4.2006 23:33
by Ari-Matti Aho
Mun mielestä korin väriin vaan kaikki mustat osat, esim. kuten colourconceptilla tai miihkalilla. Makuasioita nämä on kyllä...
Posted: 24.4.2006 8:30
by miihkali
Maalaa katto samanväriseks, ku noi vanteiden keskiöt.
Posted: 24.4.2006 9:31
by DJisotela
Laita oranssia/kupari helmiäistä, koitin sitä kun maalailin silloin omaa.
Violetti voi olla turhan esille tuleva, joo katto tumman harmaaksi ja sitte hiilari pelti..

Posted: 24.4.2006 12:16
by Tero Paalanen
Tuota katon maalaamista harmaaks vois harkita, mut konepelti tulee korinväriin.
Posted: 24.4.2006 12:26
by Ari-Matti Aho
Miihkali vois photoshopata miltä se näyttäisi.
Posted: 24.4.2006 15:01
by onlyvw
peilit, kahvat, listat ja puskimien alalipat korin väriin
bad boy konepelti
ikkuna pilarit mustiksi ja kalvot laseihin
tai sitten 2 värimaalaus
Posted: 24.4.2006 21:46
by miihkali
Tirlandaa.. eli katto harmaana ois tässä juuri ja nyt..
Vaikka ite sanonkin, niin oispa siistin näkönen.......
Posted: 24.4.2006 22:07
by colour concept
Jos vaan kantti kestää niin katto ehottomasti mustaks
Posted: 24.4.2006 22:24
by Tony
mustan kannalla ollaan täälläkin! ei oikein tuo harmaa kohtaa tuota punertavaa väriä?????? ....makuasioita....
Posted: 24.4.2006 22:52
by piritek
Ei ois välttämättä hassumpi jos tuo yläosan värin ja alaosan värin raja ois tuossa ovenpokkauksessa eli noin 10cm tuota photoshoppia matalemmalla

Posted: 25.4.2006 20:57
by onlyvw
^samaa mieltä pokkausta pitkin raja keulaan asti... sopis mun mielestä paremmin
Posted: 25.4.2006 21:06
by Ari-Matti Aho
Ehdottomasti pokkausta pitkin
Posted: 26.4.2006 12:05
by Tero Paalanen
No nyt ainakin selvis että kahvat ja kylkilistat menevät korinväriin. Siitä kiitokset Miihkalille
Katton maalaamisen mustaks tairan kyllä jättää väliin. Jotenkin ei vaan iske omaan silmään.
Tuota Vr6:sen lippaa en taira maalauttaa koska se kuitenkin kulkee sen verran lähellä maanpintaa et sitä saa sitten paikkailla jatkuvasti.
Posted: 14.5.2006 14:54
by Tero Paalanen
Päivitetään tilannetta sen verran et kontin päälle tilasin
tällääsen
Niin ja muutoslistalle lisättiin konepelti.
Posted: 14.5.2006 22:23
by miihkali
Siisti spoikka!!!

Posted: 19.5.2006 10:38
by lukkari
Minkä merkkinen lintulauta? Ei pahan näköinen ollenkaan.
Niin paljon kuin vepro toimiikin tarkoituksessaan, sen ulkonäkö on hieman hm... outo.
Posted: 19.5.2006 10:42
by Kemizti
Liekkö tuo mattig:n spoikka.. ainakin tuosta linkin osoitteesta voisi ko. johtopäätöksen vetää..
kivan näkönen, oliko kallis?
Posted: 19.5.2006 13:00
by lukkari
Ok, olisi pitänyt osata katsoa kuvan osoitetta, mutta jäin iitrailemaan pink floyd -logoa ja lintulautaa.
Tuoltahan sellaisen saisi.
Ellei
tällainen kiinnosta enemmän.
Posted: 25.5.2006 22:57
by Tero Paalanen
Päivitellääs taas...
Tänään sitte räjäytettiin rojekti kunnolla käyntiin ja purettihin tarvittavat hilppeet maalausta varten.
Klik
Eikä
ruostevaurioiltakaan ole vältytty.
Huomenna sitte ajetaankin auto maalarille ja irrotellaan perillä vielä valot ja etuovien lasit.
Posted: 25.5.2006 23:05
by Arska
Mihkäs viet maalattavaksi...?

Posted: 25.5.2006 23:22
by Tero Paalanen
Posted: 26.5.2006 9:24
by Clayman
Mites muuten nuo ovien listat saa paikkoja särkemättä irti

Posted: 26.5.2006 20:32
by Tero Paalanen
Siitä en tiedä kuinka ne särkemättä lähtöö. Me vaan nypättiin listat reilusti irti. Uudet kiinnikkeet, pohjatulpat sekä kattolistan kiinnikkeet maksoo 41,5 euroa joten ei edes yritetty niitä ehjänä irti. Ja kun laittaa kaikki kiinnikkeet uusia ni ei ainakaan tartte kattella repsottavia ovilistoja.
Ne pikkupalat lokasuojista lähti varovasti ruuvarilla vääntämällä, tosin kaikista lähti pienet palat kiinnikkeistä irti.
Niihin varmaan täytyy jotain liimaa laittaa koska niihin ei voi vaihtaa kiinnikkeitä.
Posted: 6.6.2006 23:57
by Tero Paalanen
Nyt on sitte auto haettu maalarilta...
Vielä on kasailtavaa mut pistetään nyt jonkilaane pikaotos
keulasta
Kuvia enemmän sitte ku auto on päällisin puolin kasassa.
Posted: 7.6.2006 0:13
by MIKU
Onpa komea. Noi puskurin vilkut jos vaihtaisit kirkkaisiin.
Posted: 7.6.2006 0:31
by Tero Paalanen
Puskimen linssit vaihtuvat kyllä kirkkaisiin kunhan kerkiävät.
Posted: 7.6.2006 13:36
by Spetke
Et kuitenkaan malttanu laittaa kaksiväriseksi.
Posted: 7.6.2006 14:57
by Tero Paalanen
Joo se kaksvärisyys ei ollut kuitenkaan niin omaan silmään sopiva juttu joten se passattiin. Vaan eihän kaksivärisyys vieläkään pois suljettu asia ole, mutta epätodennäköistä on että katosta tulisi musta.
Posted: 7.6.2006 19:15
by jyrki
Juu yks värinen on kyl parempi. pistäs lisää kuvia kuhan saat kasailtuu

Posted: 7.6.2006 23:21
by Tero Paalanen
Nyt on golffi sitte päällisinpuolin kasassa.
Sisusta on vielä atomeina mut eiköhän sekin ennen viikonloppua saada kuntoon.
Täs niitä kuvia...
1
2
3
Auto on aika likaanen kun ei vielä kärsi toi pinta kunnon pesua.
Vielä kun takasiipi saapuis Suomen maaperälle jotta sais senki väriin ja paikalle...
Posted: 8.6.2006 0:04
by Raiden
siitähän tuli todella tyylikäs...
Posted: 8.6.2006 8:21
by Ari-Matti Aho
Kyllä, hienolta näyttää.
Posted: 8.6.2006 8:53
by Tero Häkli
noi vanteet sopii pirun hyvin mun mielestä toho värii, sopivan korkunenkin =)
Posted: 8.6.2006 10:05
by lukkari
Siistin kliini. Hyvä idea poistaa takaluukun merkki, tekee autosta jollakin tapaa leveämmän näköisen aivan samalla tavalla kuin lampunpesimien poisto.
Orkkis helmalevikkeitähän tuo huutaa ja takaroiskeläppien tarpeellisuus on ehkä kyseenalainen, ellei aja sorateillä.
Hyvin hillitty takaosan lasien tummennus voisi sopia vanteiden tyyliin.
Missä tuossa laitteessa on antenni?
Auto on aika likaanen kun ei vielä kärsi toi pinta kunnon pesua. Auto on aika likaanen kun ei vielä kärsi toi pinta kunnon pesua.
Käsittääkseni auton tuoreesta, herkästä maalipinnasta pitäisi juuri kaikki ilmansaasteet ym. epäpuhtaudet saada pois. Yleensäkin, auton maalipinta pysyy sitä parempana, mitä enemmän sitä pesee. Enkä todellakaan puhu mistään harjakoneista.
Posted: 8.6.2006 10:39
by Tero Paalanen
Takaroiskeläpät on ja pysyy. Sopii omaan silmään ja kun kilometrejä tulee vuodessa n.50 tuhatta niin ovat ihan hyvätkin olemassa.
Orkkis helmat eivät minun silmää miellytä ja toisaalta tarvike helmat olisivat helposti kaivanneet kaveriksi vielä puskureita yms.
Antenni on vielä autotallissa, ja sekin on sisäantenni. Kalvot ovat myös hankintalistalla, 50%kalvo muihin paitsi tuulilasiin.
Tuo uus maalipintahan ei ole vielä läpiasti täysin kovettunut ja siitä syystä ei pesua voi vielä tehdä esim. sienellä. Painepesurillahan voi toki varovasti virutella enimpiä pölyjä pois. Maalari suositteli kunnon pesua vasta n.10 päivän kuluttua maalauksesta. Ja luonnollisestihan samalla laitetaan vahat päälle.
Posted: 8.6.2006 11:14
by Ilu
miulle henk.koht on aina sanottu et maalauksen jälkeen kahteen kuukauteen ei sais vahata,mut tapoja ja sääntöjä on yht paljo ko on maalareita
Posted: 8.6.2006 12:06
by Kale
Uolevi wrote:Takaroiskeläpät on ja pysyy. Sopii omaan silmään ja kun kilometrejä tulee vuodessa n.50 tuhatta niin ovat ihan hyvätkin olemassa...
Takaroiskarit on hyvä olla olemassa mutta eikö noilla kilometreillä kannattais tosissaan harkita jo dieseliä?
Posted: 8.6.2006 14:13
by Tero Paalanen
Kyllä tota dieseliä on harkittuki. Ja sellanen myös tulee jos rahatilanne sen sallii. Mut auto ei kuitenkaan välttämättä vaihru.
Mutta jatketaan siitä aiheesta sitte myöhemmin

Posted: 8.6.2006 22:28
by V6 TDI
Kyl sitä voi jo pian vahata maalauksesta kunhan käyttää asiaan kuuluvia vahoja
Posted: 9.6.2006 10:18
by lukkari
Kalvot ovat myös hankintalistalla, 50%kalvo muihin paitsi tuulilasiin.
FFP:ltä luettua
Posted: 9.6.2006 10:53
by Tero Paalanen
^Murehditaan tuota sitte ku kohalle sattuu

Posted: 9.6.2006 11:04
by lukkari
En olisi uskonut tuota tapahtuvan itsekään.
Tuossakin kulkineessa on tummennetut sivulasit, oli vain niin huonolaatuista kalvoa, että naarmuuntui nopeasti ja se piti poistaa. Tiedän myös henk.koht monta autoa, jossa on kalvotummennus etusivuissa.
Eipä se tummennus paljoa huomiota kiinnitä, jos sen huolella tekee eikä käytä sikatummaa kelmua.
Posted: 9.6.2006 21:41
by Spetke
Mites takaluukku aukee?
Posted: 9.6.2006 23:50
by Tero Paalanen
Avaus on solenoidilla toteutettu. Vielä pitääs vaa kehitellä tuohon solenoidiin viive jotta se pysyis päällä avausnapin painamisen jälkeen n.15 sekunttia jotta saa yksinkin kontin auki. Mutta eiköhän tuo järjestyne.
Suurin huolenaihe tällä hetkellä on pissapojan suuttimet. Pitääs jotain kehitellä että sais tuulilasia pestyä.
Posted: 10.6.2006 1:06
by ahto
yliarvostettua, ajelet aina johki huoltsikalle pesemää lasia

Posted: 10.6.2006 9:42
by lukkari
Mitäs niille pissapojan suuttimille kävi?
Oman kärryn keskuslukon kauko-ohjauksessa on erillinen takaluukun avaustoimintonappi. Itsellä se on käyttämättä, kun luukun avaus on kahvasta ja kaikki lukot aukeaa kerralla.
klik
Käsitin, että sinulla ei tuollaista ole, löytyisi hyllystä tuollainen ylimääräisenä.
Posted: 10.6.2006 10:17
by Tero Paalanen
Pissapoikien reiät poistettiin konepellistä.
Kattoppa ovenkahvoja hieman tarkemmin ni huomaat et niis ei oo lukkopesiä ollenkaan.
Eli napista täälläkin ovet lukitaan.
Posted: 10.6.2006 10:53
by lukkari
Jos oikein tarkkaan katsoo, niin näinhän se on...
Sellainen käväisi mielessä, että jos joku laite syöpi akun tyhjäksi, niin onko hankalaa mennä autoon sisälle?
Solenoidia ohjaamaan pienivirtainen rele, jonka ohjausnapaan sopivan kokoinen elektrolyyttikondensaattori, joka pitää relettä riittävän pitkään. Hieman sellainen sisävalon viiveen tyyppinen sydeemi.
Posted: 10.6.2006 11:04
by Tero Paalanen
Sellainen käväisi mielessä, että jos joku laite syöpi akun tyhjäksi, niin onko hankalaa mennä autoon sisälle?
No hankalaa ja hankalaa. Sanotaan näin että keinot löytyy mutta niistä en viiti ruveta sen enempää huutelemaan.
Tuota konkkaa minäkin mietin tuon releen ohjaukseen.