Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Minkä hintanen tuo eibachin alustasarja noilla konin iskareilla suurinpiirtein on?
Entä muilla iskareilla?
Entä muilla iskareilla?
Kyllä mulle tulee tästä lähin autoon aina kynätolpat, jos madaltaa pitää. Kieräytin noin viikko sitten autoo vielä jokusen sentin entisestä alaspäin ja tuntu vaan että parmmaks meni. Esim. mukavuus ei tuntunut kärsivän lainkaan. Ihmetyttää vaan se, että kuinkahan tonttiin Passatin lahna menis jos kierittäis tolpat alimpaan asentoon
Pitänee ottaa jokunen foto kunhan ehtii.

Pitänee ottaa jokunen foto kunhan ehtii.
Lainaan vähän topikkia...
Kaveri oli käynyt kysymässä jossain päin Helsinkiä eibachin jousia autoonsa. Myyjä oli sanonut jotenkin näin: "jos ajaa paljon niin ei kannate laittaa laskusarjaa. Jos ajomukavuutta haluaa niin ei laskusarjalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Huonontaa vaan enemmän mitä vakio jousilla."
Onkohan myyjällä ollut pahakin päivä ennen vierailua.
Olen käsittänyt että laskusarja toisi juuri parempaa ajomukavuutta kun poistaa ylimääräisen heijaamisen mitä yleensä on vakiojousilla.

Onkohan myyjällä ollut pahakin päivä ennen vierailua.
Olen käsittänyt että laskusarja toisi juuri parempaa ajomukavuutta kun poistaa ylimääräisen heijaamisen mitä yleensä on vakiojousilla.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
riisseli: toisille ajomukavuus on sitä sitikoiden ja jenkkien pehmeyttä, jokaisen töyssyn jälkeen ohjelmassa seuraa kamelimaista huojuntaa.
Tavallaan myyjä sanoi ihan oikein, ei madaltamalla mukavuutta saa vaan jämäkkyyttä, hallittavuutta. Laittamalla vielä matalaprofiiliset renkaat, saa sellasen kelkan että huomaa pienet epätasaisuudet. En sano että hampaista paikat lähtee (ei ole koskaan ollut), mutta huomaat kyllä sitten kun löytyy sitä tasaista asfalttia, jota on ilo ajaa, vrt. joka keväinen kynnöspelto.
Monesti kalliimmissa autoissa (kuin Golf-luokan), on hieman parempi alusta jo vakiona ja tehtaan madallussarja on jo matkalla oikeaan suuntaan, kauemmaksi kompromissista.
Jos ei halua pientä kovuutta (lue: jämäkkyyttä) niin ei madalla, thats it. Tehtaat tekee ihmisille kompromisseja, jotta mummot voisivat käydä kaupassa ja ne jotka haluavat parempaa, valitsevat palikat auton alle itse.
Useimmiten ihmiset, jotka madaltavat autonsa (en yleistä =), haluavat ottaa mutkat täysillä, nauttien, ajavat ehkä useammin ylinopeuden rajamailla ja ihmettelevät kun se edellä ajava ei saa sitä autoaan kiihtymään edes 35 km/h (kaupungissa, 50kph raj.).
Kuka allekirjoittaa ylläolevan? _o/
Tavallaan myyjä sanoi ihan oikein, ei madaltamalla mukavuutta saa vaan jämäkkyyttä, hallittavuutta. Laittamalla vielä matalaprofiiliset renkaat, saa sellasen kelkan että huomaa pienet epätasaisuudet. En sano että hampaista paikat lähtee (ei ole koskaan ollut), mutta huomaat kyllä sitten kun löytyy sitä tasaista asfalttia, jota on ilo ajaa, vrt. joka keväinen kynnöspelto.
Monesti kalliimmissa autoissa (kuin Golf-luokan), on hieman parempi alusta jo vakiona ja tehtaan madallussarja on jo matkalla oikeaan suuntaan, kauemmaksi kompromissista.
Jos ei halua pientä kovuutta (lue: jämäkkyyttä) niin ei madalla, thats it. Tehtaat tekee ihmisille kompromisseja, jotta mummot voisivat käydä kaupassa ja ne jotka haluavat parempaa, valitsevat palikat auton alle itse.
Useimmiten ihmiset, jotka madaltavat autonsa (en yleistä =), haluavat ottaa mutkat täysillä, nauttien, ajavat ehkä useammin ylinopeuden rajamailla ja ihmettelevät kun se edellä ajava ei saa sitä autoaan kiihtymään edes 35 km/h (kaupungissa, 50kph raj.).
Kuka allekirjoittaa ylläolevan? _o/
Sen verran lisäisin, että ulkonäkökin on yksi merkittävä tekijä, joka saa porukkaa madaltamaan autojaan. Itse ainakin pidän matalaa autoa hienona. Täällä maalla asuessa se käytännöllisyys joskus kärsii, mutta sen kestää...
Joskus jotkut madaltavat jopa laadun kustannuksella. Tosin enää ei taida kukaan katkoa orkkisjousia madallussarjaksi.
Joskus jotkut madaltavat jopa laadun kustannuksella. Tosin enää ei taida kukaan katkoa orkkisjousia madallussarjaksi.
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
Tällä hetkellä auto tuntuu just tuola kamelimaiselta huojumiselta sellasen ison ja loivan heiton jälkeen.
Jos joku tykkää tuosta huojumisesta ja sanoo sitä vielä ajomukavuudeksi niin sanokoon vaan (makuja on monenlaisia), mutta minä olen asiasta ainakin eri mieltä.
Siksi onkin ollut suunnitelmissa laittaa madallussarja, että sais vähän jämäkämmäksi alustaa.
Sitten on vielä tuo ulkonäkö. Ei minunkaan silmään näytä kovin hyvälle, että lokasuojan ja renkaan väliin jää niin kammottavan paljon tilaa.
Jos joku tykkää tuosta huojumisesta ja sanoo sitä vielä ajomukavuudeksi niin sanokoon vaan (makuja on monenlaisia), mutta minä olen asiasta ainakin eri mieltä.
Siksi onkin ollut suunnitelmissa laittaa madallussarja, että sais vähän jämäkämmäksi alustaa.
Sitten on vielä tuo ulkonäkö. Ei minunkaan silmään näytä kovin hyvälle, että lokasuojan ja renkaan väliin jää niin kammottavan paljon tilaa.
\o/jmr wrote:Kuka allekirjoittaa ylläolevan?
-
- Posts: 24
- Joined: 9.3.2005 13:06
- Location: Riihimäki
Eibach

Onko kellään ollut penkin kiinnitykset löysällä? Tuntuu että kuskin penkki jotenkin olisi osittain "irti" -> töyssyissä kolisee/liikkuu(vanhalla jousituksella tuo oli sen verran pientä ettei kiinnittänyt huomiota). Toinen vaihtoehto on kait sitten se että kiskoon on tullut väljää.
/* Golf IV Variant 74kW TDI */
-
- Posts: 24
- Joined: 9.3.2005 13:06
- Location: Riihimäki
Sorry, enpä oo vähään aikaan kerinnyt palstoja seuraileen... mutta ostin yhdestä Ebay putiikista, Erwin Weber GmbH, on puljun nimi. Tuli muistaakseni hinnaksi posteineen sen 540 euroa. Toimitus oli aika kohtuullinen eli alle viikossa tuli Saksasta paketti.Kale wrote:Mistäs hommasit eibachit ja bilsteinit?
http://stores.ebay.com/Erwin-Weber-GmbH ... inksQQtZkm?
Nyt on tullu sen 3 kk ja 12tkm ajeltua eikä valittamista.
/* Golf IV Variant 74kW TDI */
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Noista Fk:sta tosiaan tuntuu olevan niin monta erilaista kommenttia ku on omistajaankin.
Itselläni on ollut Fk:n Königsport säädettävä sarja Audissa ja se oli kyllä ihan hyvä paketti.
Nyt on passatissa alla Fk:n 40/35mm laskeva jousisarja kun asennusliike/maahantuoja kämmäs oikein urakalla tilauksen kanssa ja ei tullut iskareita lainkaan. Ei voi hirveästi kehua pelkkiä jousia, tai no, vakioiskareillahan ei kovin paljoa tee madallusjousien kanssa.
Tähän voi taas todeta, "köyhällä ei oo vara ostaa halpaa"! Eli keväällä joutuu alle vaihtaa ihan jotain muuta kuin mitä nyt on. Listalla kärjessä on tällä hetkellä Konin keltaset ja H&R:n 40mm tiputtavat jouset.
Itselläni on ollut Fk:n Königsport säädettävä sarja Audissa ja se oli kyllä ihan hyvä paketti.
Nyt on passatissa alla Fk:n 40/35mm laskeva jousisarja kun asennusliike/maahantuoja kämmäs oikein urakalla tilauksen kanssa ja ei tullut iskareita lainkaan. Ei voi hirveästi kehua pelkkiä jousia, tai no, vakioiskareillahan ei kovin paljoa tee madallusjousien kanssa.
Tähän voi taas todeta, "köyhällä ei oo vara ostaa halpaa"! Eli keväällä joutuu alle vaihtaa ihan jotain muuta kuin mitä nyt on. Listalla kärjessä on tällä hetkellä Konin keltaset ja H&R:n 40mm tiputtavat jouset.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Tossa pientä spekulaatiota KW:sta http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=1257
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
http://www.hrsprings.comonlyvw wrote:mitä muita korkeus-säädettäviä on?
kw variante 1
eibach
http://www.bilstein.com
http://www.spax.co.uk
http://www.fahrwerke.de
http://www.jom.de
http://www.lowtec.de
http://www.weitec.de
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Eilen vaihtui alle Konin sportit. Jousina siis Fk:n 40/35 tiputtava satsi. Auto muuttui kyllä ihan täysin kun vertaa vakioiskareihin.
On todella jämäkkä, ei kuitenkaan liian jäykkä.
Sinänsä ihmetyttää, että samassa kaupungissa voi hinnat heitellä eri liikkeillä 160e halvimman ja kalleimman välillä!
On todella jämäkkä, ei kuitenkaan liian jäykkä.
Sinänsä ihmetyttää, että samassa kaupungissa voi hinnat heitellä eri liikkeillä 160e halvimman ja kalleimman välillä!
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Amideus:
Powerflex.co.uk,
Valuuttakurssit.
Sitten vaan kyselemään dealereilta tarjouksia. Riippuu että mitä jätät pois, niin 100-300 euroa todella pyöreästi.
Powerflex.co.uk,
Valuuttakurssit.
Sitten vaan kyselemään dealereilta tarjouksia. Riippuu että mitä jätät pois, niin 100-300 euroa todella pyöreästi.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
vielä..
Kyselin jossain muuallakin, mut laitetaan kyssäri nyt tähänki triidiin. Eli Onko teillä menny madalluksen jälkeen aurauskulmat persiilleen, niin ettei niitä saa enään säädettyä? Mulla IV variantti etuveto ja takaa loppu säätövara. Madallus Einbach 30mm. Voiko sille tehä mitään?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Amideus: Milloin saat sarjan alle? Onko tossa eibach sarjassa paljon säätövaraa takana?
Mun kw variante 1 perä on aika alhaalla vaikka säädetty yläasentoon.
Sopivan jäykkä tuntuu olevan.
Mun kw variante 1 perä on aika alhaalla vaikka säädetty yläasentoon.
Sopivan jäykkä tuntuu olevan.
Last edited by MIKU on 2.3.2006 6:05, edited 1 time in total.
Golf iv variant 1.6 -03
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Nyt ajattelin itsekkin laittattaa 35-40mm madalluksen alle, mutta kertokaapa kun minua vähän hirvittää ensikesä ja mökkitie että pystyyköhän tuommoisella enää ajamaan pienehköjen kivien yli? Tarkoitan vaan sitä että minusta kolmoskoppainen on sen verran korkea että ei kait tuommoisella sarjalla autosta vielä tule semmoinen vaan "asfaltilla ajettava".
no nuo alustan ilmoittamat luvut ei ainakaan mun kohdalla pitäny mk3 kutiinsa, ku laitoin -40mm tiputtavan kw:n sarjan. niin oikea tiputus oli -50 - -60mm, mutta nois eibachin jousis, mitkä o pasuunas niin piti aikalailla paikkaansa tuo ilmoitettu tiputus.
mutta kyllä -40 sarjalla vielä mökkitiellä pärjää, ku vähän ajaa tarkemmin.
mutta kyllä -40 sarjalla vielä mökkitiellä pärjää, ku vähän ajaa tarkemmin.