Page 1 of 1
Golf/Passat variant?
Posted: 3.6.2006 15:45
by essentia-
Terve! Ajattelin, että täällä viisaammat osaatte sanoa jonkinlaista neuvoa.
Eli: kyselisin Golf IV variantista sekä Passat 3B+BG-varianteista noin yleensä.
Tarve olisi myöhemmässä vaiheessa suhtalaisen tilavalle farkulle, ja vw on loppupeleissä yksi vaihtoehto.
Auton hankinnassa pääpaino on tietysti kestävässä/luotettavassa tekniikassa ja nyt myös matkustusmukavuudessa. (Pitkääkin matkaa pitää ajella...)
Miten lapsiperhe mahtuu golffiin tavaravuorineen vai kannattaako suoraan katsoa passattia? Miten golffin 1.6 jaksaa vetää täydellä kuormalla?
Miten näissä tekniikka yleensä pelaa ja voiko esm. 100 tkm ajetun (bensakoneen) ostaa huoletta?
Käyttökokemuksia noin yleensä kaipailisin...

Posted: 3.6.2006 17:04
by Ilu
Tos golffissa on ainakii se ongelma et takapenkillä ei oo oikeen tilaa,eli kun laittaa vähän isompaa istuinta niin joutuu etupenkin vetämään ihan eteen.semmosen pienen kopan kaa viel menettelee.Konttiin kyl menee vaunut heittämällä
Re: Golf/Passat variant?
Posted: 3.6.2006 18:50
by Tony
[quote="essentia-"]
Miten golffin 1.6 jaksaa vetää täydellä kuormalla?
quote]
Ainakin mitä siskon golffilla olen ajellut ni 1.6 on neljällä henkilöllä aika voimaton(minun mielipide). Ja mitä tuohon tilaan tulee, ni passattia kanattaa suoraan katsella. Parempi että on sitä tilaa....
Posted: 3.6.2006 18:58
by VR6PASSAT
No eipä se passattikaan mikään tilaihme ole. Mutta mielummin se kannattaa ostaa. Ja ehkä se 2.5TDI olis kannattavin matkoja ajatellen. Kulutus ei ole paha ja kumminkin voimaa riittää ylämäkiin ja ohituksiin. Kyseisen omistajat voivat tarkemmin kommentoida kulutuksia ja veroja.
Posted: 4.6.2006 15:14
by Ilu
joo kylhäse vähä puutuu poka päällä
..
Posted: 4.6.2006 22:44
by Golfkärry
2.0 golfkärry vetää hyvin...

Re: ..
Posted: 5.6.2006 18:06
by VR6PASSAT
Golfkärry wrote:2.0 golfkärry vetää hyvin...

No joo kyllähän toi jaksaa. Tai sitten
tämä 
Re: ..
Posted: 5.6.2006 21:06
by Golfkärry
VR6PASSAT wrote:Golfkärry wrote:2.0 golfkärry vetää hyvin...

No joo kyllähän toi jaksaa. Tai sitten
tämä 
..juu, voi vetää vielä "vähän" paremmin..

Posted: 6.6.2006 9:25
by essentia-
täytyy kyl myöntää, et 1.8T voi olla vikkelämpi ku tavallinen 1.6...

Posted: 6.6.2006 11:09
by essentia-
mutta sitä piti kyselemäni, että ei kai sitä alle 20 000 vuosikilometreillä diitseliä kannata ostaa?

Posted: 6.6.2006 11:16
by Mika Viinikka
Jos ei paljoa alle 20tkm jää, niin kantsii sitäkin ajatella.
Posted: 6.6.2006 17:22
by riisseli
Sekin riippuu, että minkä verran tulee kaupukiajoa. Siis meinaan, että jos ajelee lähelle 20tkm vuodessa kaupunkiajoa niin tulee kai diisseli halvemmaksi mitä bensa?
Onkohan missään laskelmaa, että kuinka paljon pitää kaupunkiajoa ajella, että tulee diisseli kannattavaksi. Kun yleensä puhutaan vaan tiettyä kilometrimäärrää (yleensä 30tkm/vuosi)
Posted: 6.6.2006 17:43
by Puuhis
Ei tuo tdi mikään paha vaihtoehto ole. Itselläni kulutus kaupungissa raskaalla kaasujalalla 6.4l/100 paikkeilla korkeimmillaan, matka-ajossa sitten mennään alle 5l/100. Suorituskykä tuommoisessa 96kw diisselissä on hyvin liki samat mitä tuollaisessa 1.8T mosassa ja ajomukavuudessa taas diesel vie voiton mennen tullen. Mistä päästäänkin siihen ettei dieseliä voi mitenkään verrata saman tehoiseen bensamosaan kun tuota laskelmaa tekee. Eli jos arvostaa mukavuutta ja pientä kulutusta tuo 20tkm vuoteen on varsin mainio raja valita diesel...
Posted: 6.6.2006 21:17
by Vesa-Matti Luoma
Puuhis wrote:Ei tuo tdi mikään paha vaihtoehto ole. Itselläni kulutus kaupungissa raskaalla kaasujalalla 6.4l/100 paikkeilla korkeimmillaan, matka-ajossa sitten mennään alle 5l/100. Suorituskykä tuommoisessa 96kw diisselissä on hyvin liki samat mitä tuollaisessa 1.8T mosassa ja ajomukavuudessa taas diesel vie voiton mennen tullen. Mistä päästäänkin siihen ettei dieseliä voi mitenkään verrata saman tehoiseen bensamosaan kun tuota laskelmaa tekee. Eli jos arvostaa mukavuutta ja pientä kulutusta tuo 20tkm vuoteen on varsin mainio raja valita diesel...
Itellä saman tyyppisiä kulutuksia. Ja ainakin jostain luin bensa/diesel vertailua niin oli verrattu 1.6 bensa konetta 1.9 TDi koneeseen niin mielestäni eivät ole keskenään vertailu kelpoisia.
Posted: 9.6.2006 15:58
by essentia-
jees... kunhan löytäis jostain suhteellisen vähäkilsaisen ja hyväkoneisen passatin niin siihen kiinni vaan...
golffia olisin käyny ajelemassa tossa pari päivää sitten mut ei ollu herra laakkonen myyjineen meikäläisestä kiinnostunu...
octaviaa kävin tänään ajamassa ja siellä oli sitten taas oikein asiansa osaava ja todella aktiivinen myyjä...

Posted: 10.6.2006 19:26
by Jouk
VR6PASSAT wrote:No eipä se passattikaan mikään tilaihme ole. Mutta mielummin se kannattaa ostaa. Ja ehkä se 2.5TDI olis kannattavin matkoja ajatellen.
No onhan tuo 3B tai 3BG aika tilava ikäisekseen, ei tietty mikään Omega B mutta takapenkille menee kevyesti 2 lastenistuinta ja emäntä - mikä ei esim. Golf / A4:n ihan yhtä kivuttomasti onnistu. Tai sitten esim. 4 ihmistä, iso koira ja kesälomakamat menee mukavasti.
Itse en koskisi alkupään 2.5 V6 TDI koneeseen koska vasta myöhäisemmässä mallissa on öljypumpun paikka uusittu (tuotu ylös); vanha jättää käsittääkseni yläkerran käynnistyksissä, jne huonosti voidelluksi joka voi johtaa moottoriremonttiin (nokka-akselit, venttiilit, jne) jo jossain 150tkm:ssä. (Hintaluokka 3500-4500 euroa.)
Eli summa summarum: ehdottomasti Passatti jos tilaa tarvitaan oikeasti ja kolopallo jos tilaa tarvitaan vain pienen perheen edestä.
Posted: 10.6.2006 21:22
by Mika Viinikka
Juu tuo nokka ongelma on parannettu -02 vuosimallista eteenpäin niin audissa kuin veeweessäkin.
passatti.
Posted: 25.6.2006 14:29
by passat variantti
moi muijalla on passatti farkku niin hommattiin juuri ton takapenkin osalta ja lastenvaunut saa takapoksiin keppeesti.
toi on kyllä se 1.6 litrasella 101 hevosvoiman koneella 95 vm mut en osaa sanoo nyt onko 3b vai mikä versio tämä on .
tuo 101 hevosvoimaakin tuntuu olevan meille ihan riittävä moottori vaikka joskus ain lapissa käydään porukoitten mökillä lomaa viettämässä ja kun muksui tässä tulonpäällä niin eihän sitten enään hurjastella liikenteessä.
ite kyllä aattelin tollasta 2.0 gti moottorilla varustettuu mut toi 1.6 jäi sitten käteen.
kulutus oli noin 8 l satasella ,, laskee pikkusen varmaan ajotyylii säätämällä.
Re: passatti.
Posted: 25.6.2006 17:30
by VR6PASSAT
passat variantti wrote:95 vm mut en osaa sanoo nyt onko 3b vai mikä versio tämä on .
Toi on sitten B4 ja se on yhtäpieni kun uus golffi (IV-V), about.
Posted: 12.6.2007 4:05
by Markus V
Puuhis wrote:Ei tuo tdi mikään paha vaihtoehto ole. Itselläni kulutus kaupungissa raskaalla kaasujalalla 6.4l/100 paikkeilla korkeimmillaan, matka-ajossa sitten mennään alle 5l/100. Suorituskykä tuommoisessa 96kw diisselissä on hyvin liki samat mitä tuollaisessa 1.8T mosassa ja ajomukavuudessa taas diesel vie voiton mennen tullen. Mistä päästäänkin siihen ettei dieseliä voi mitenkään verrata saman tehoiseen bensamosaan kun tuota laskelmaa tekee. Eli jos arvostaa mukavuutta ja pientä kulutusta tuo 20tkm vuoteen on varsin mainio raja valita diesel...
Miten sie saat auton menemään alle 5litran/100km ite kun tästä töihin lähären niin on 50, 80 ja 100 rajotusta, matkaa pikkasen reilu 20km ja siit ainakin 15km maantienopeutta, vakkari päällä ja 110km/h näyttää mittari (virhe n.5km/h näyttää liikaa) ja kun terminaalin pihaan pääsen ajotietokone ilmottaa lukemaks 6.2l/100km sen alle ei toivookaan, enkä nyt sen kummemmin polje tuota autoo, sen vaan mitä tarve vaatii ja muut autot
Sen huomasin, että ennen huoltoo just pääsin alle 6.l/100km ja huollon jälkeen sen tippu melkein litralla kulutus

Posted: 12.6.2007 7:33
by oj
Itse en ainakaan lyhyellä matkalla pääse alle kuuden mitenkään. Alussa varmaan kuluttaa sen verran enemmän. Mutta oma ennätys noin 300km matkalle on 5,2 l/100 ja kyseessä kuitenkin on nelikko. Työmatkoilla kulutus on siinä 6,2-6,4 l/100 talvella vielä enemmän.
Ja sitten ihan aiheeseen niin kyllä tuo goffin takapenkki voi tosiaan olla vähän "lyhyt". Ja jos nelikkoa olet katsellut niin itse ainakin yllätyin siitä miten paljon matalampi takaluukku on. Mutta kai sinnekin vaunut menee kuitenkin heittämällä..
Ainiin pari linkkiä kulutukseen liittyen (hyvä palvelu, suosittelen):
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=15975
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=15975
Posted: 12.6.2007 8:14
by JyriT
Mä kuskaan takapenkillä kahta koppaikästä ja yhtä 3 vuotiasta 4 koppasella golffilla. Sopiivat kunhan valkkaa semmoset jakkarat että menee ovet kiinni

Tosin vänkärin on parempi olla alle 175cm pitkä..
Takakonttiin sopii emmaljungan kaksosten rattaan pitkittäin isommin asettelematta ilman renkaiden irrotusta + pientarvikkeet(kalavehkeet, kameralaukku, pelastusliivit, hoitoreppu, kumisaappaat, vanhimman klopin lelut ja snadisti evästä). Tosin takaverho ei enää tuon jälkeen sovi kiinni ja koirakalteri on pop kovemmissa jarrutuksissa..
Juhannuksena pitäs testata sopiiko koko perhueen kamat heittämällä kyytiin vai pitääkö osa romuista laitta matkahuollolla.

edit, niinja kulutus työmatkajossa vaihtelee 4.8-5.4 L/100km
Posted: 12.6.2007 8:31
by Tiger
Meillä autossa (3kopan 1,9Td golf variant) istuu kolme muksua takapenkillä, yksi kiinteässä lastenisuimessa, yksi pallin(korokkeen) päällä ja yksi ilman korokkeita. Suht'koht hyvin mahtuvat istumaan. Konttiin menee vaunut+viiden ihmisen viikonloppukamat aika nätisti ja verhokin menee vielä kiinni.
Tänään golffi vaihtuu Passatiin. Suurinpana syynä ilmaistoinnin ihanuus ja eihän siitä lisätilasta mitään haittaakaan ole...

Posted: 12.6.2007 9:03
by Kale
Meillä on niin iso turvakaukalo golffissa (oli pakko saada telakallinen) ettei etupenkille enää ihmistä mahdu, ehkä kääpiö. Itse olen sen verran pitkä, että kummipojan istuessa takana saan tuntea potkuja selässä kesken ajon. Golffi vaihtuu isompaan heti kun finanssit sallii.
85kw:n kulutus kesällä 4 päällä motarilla (130+kmh) + kehä1:llä karvan alle 6l ajotietokoneen mukaan. Mökkimatkoilla 5,2-5,5 litraa satkulla. Lapista kun ajelee alaspäin suomea niin saattaa mennä alle vitosen. Nämä siis ajotietokoneen lukemia. Laskettu 12kk:n keskikulutus 5.8l/100km.
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php? ... chcar=6692
Posted: 15.6.2007 11:43
by AjH
Vaikka itse topic on jo _vanha_ alkuperältään niin ajankohtaista varmasti aina.
Itse suosittelen ehdottomasti Passattia jos on turvaistuimia ja rattaat kontissa.
- takapenkin pituussuuntainen tila Golfissa pieni, Passatissa riittävä
- Passatin kontissa ei kynnystä, Golfissa reilu (nelikossa pienempi, mutta myös pienempi kontti?)
Jos nämä kohdat olisivat Golfissa paremmin niin meilläkin varmaan Golffi olisi pihassa.
Koiraverkko olisi kontin täyttä hyödyntämistä ajatellen hankittava. Tummennus 5% kalvolla huolehti että tavaratilan verho heivattiin vinttiin pois tieltä.
Tässä muutamia käytännön ajatuksia aiheeseen.
Niin ja 1.8T Passatti kiskoo 1200kg vaunua perässään suht miellyttävästi myös. 12,5l menee bensaa satasella tuommosen kanssa...
Posted: 15.6.2007 11:56
by Len
Näin wanhanmiehen korvalle Passat on huomattavasti mukavampi
Päivitys Bora -> Passat (molemmat highline farkkuja, diiseleitä ja nelikoita) vähensi sisämelua todella paljon
Imagollisesti tuo Bora oli kyllä aika paljon sporttisempi...

Posted: 15.6.2007 12:28
by Kale
AjH wrote:...
- Passatin kontissa ei kynnystä, Golfissa reilu (nelikossa pienempi, mutta myös pienempi kontti?)
Golffiin saa myös tasaisen kontinpohjan lisävarusteena saatavalla välipohjalla jossa voi säilöä vaikka työkaluja.