Page 1 of 1

III-koppasen variantin muutos pakuksi?

Posted: 1.3.2004 20:55
by Tuoppi
Moro!

Onko jollakin tietoa/kokemusta onnistuuko III-koppasen variantin rekisteröimään pakettiautoksi.

Kysyin katsastuksen teknisestä neuvonnasta ja käskivät kääntyä maahantuojan puoleen,ja se väitti ettei onnistu nykyään, joskus aikaisemmmin on kuulemma onnistunut.

Huutonetissä on myynnissä yks variantti III-koppanen, ja se sanoo et onnistuis toi pakuksi rekisteröinti, et laittais taakse vain koiraverkon jonka reikien halkaisija on alle 5 cm, ja sais jättää muka pehmeen penkinkin.

Diesel vero olis jotain 100 euron luokkaa vuodessa sen jälkeen.

Ihmetyttää vähäsen? :shock:

Posted: 1.3.2004 21:00
by jmr
Se verkkohan pitää olla etupenkkien takana ja takapenkiltä pitäis piilottaa/poistaa ylimääräiset turvavyöt (1 kpl) jos henkilömääräksi tuleekin 2+2.
Noitahan on eri aikoina saanut tehdä hieman eri määräyksillä.

Posted: 1.3.2004 21:26
by Tuoppi
Tohon edelliseen lainaus myyjän tekstistä,

HUOM!! Tämän yksilön saa katsastettua pakettiautoksi omilla penkeillä lisäämällä verkon tavaratilaan jolloin d-vero alle 100e/vuosi !!! Muutoskatsastus maksaa 25e.

Näytti muuten tuo myynnissä oleva samanlaiselta kuin Antin golffi ja oli viel "joker" malliltaankin.

Tos on osote jos jotain kiinnostaa vilasta, yritin linkkiä tosta, mutta eipä tainnu onnistua...!

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=7303002

Posted: 1.3.2004 21:29
by Tuoppi
Hä hää, no ompa kumma, ei kyllä uskois millään!

Onnistuinpas tossa linkityksessä vaikka oon tämmönen mämmikoura.

Posted: 1.3.2004 21:34
by jmr
Antin golffi on enemmän ajettu vaikka taitaakin asustella Treellä.
Hinta vähän turhan korkealla tuolla vaikka onkin hyväksihavaittua joker-varustetasoa :)

Posted: 1.3.2004 22:14
by 1500A

Posted: 2.3.2004 21:21
by 1500A
Sen verran vielä lisäystä, että kyllä, Kolmos-Golffi (sukupolvi 1H) on mahdollista rekisteröidä pakettiautoksi, Nelos-korisen (1J) tyypityksestä pakuvaihtoehtoa ei löydy.

'Periaatteessa' alkuperäinen takapenkki sijaitsee sitten tavaratilassa ja ohjaamo erotetaan (etupenkkien takaa) tavaratilasta kiinteällä väliseinällä. Seinä lattiasta kattoon ja reunasta reunaan, ei lujuusvaatimuksia, voi siis olla myös verkko, jonka silmäkoko on max. 50 mm. Kantavuudesta (425 kg) yli puolet tulee jäädä tavarakantavuuden osalle, tämän vuoksi matkustajamääräksi tulee 1 + 3 ja yksi takapenkin istumapaikka 'poistetaan' poistamalla keskimmäinen turvavyö. Pakettiauton suurin sallittu ajonopeus 100 km/h.

Posted: 12.7.2006 9:55
by jmr
Tästä aiheesta kun joku kirjoitustaitoinen jaksaisi naputella tuonne yleisesti (ei VAG:eja koskien pelkästään):
http://www.autowiki.fi/index.php/Farmarista_pakettiauto

Posted: 12.7.2006 9:57
by 1500A
Verotukseen liittyvä tekninen säädöstö on sen verran 'elävää' ja lisäksi paikkakuntakohtaiset eroavaisuudet, että tämänkin ketjun jutut on jo suurimmaksi osaksi vanhentuneita ja paikkaansapitämättömiä...

Posted: 12.7.2006 10:15
by jmr
Olisi hyvä kun joku osaisi niistä jenkkifarmari-pakuista asti takautuvasti kirjoitella historiatietona miten tämä asia on elänyt vuosien varrella.

Posted: 12.7.2006 11:48
by Vesa-Matti Luoma
Toi minun allekirjoituksessa oleva Passat oli vuodet 2001-2006 pakettiauto, joka muuttui 2005 vuoden aikana säädödten muuttuessa kaksikäyttö ajoneuvoksi, minkä johdosta dieselvero nousi normaalin Passatin tasolle. Eli verohyötyä tuli vuosien 2001-2005 aikana. Silloin muutettaessa piti ainoastaan laittaa etu- ja takapenkkien väliin väliseinä, joka tässä oli putkikehys, mistä roikkui verkko minkä silmäkoko oli 50 mm. Penkkiä tai turvavöitä ei tarvinnut poistaa, mutta rekisteriotteessa luki 1+3 ja autolla sai ajaa 100 km/h.

kaksois vero

Posted: 12.7.2006 23:05
by passat variantti
niin että noi siirtyi takaisin alkuperäiseen veroon , mikähän on tuomio otitko väliseinän poies ja takasin alkuperäiseksi rekisteröinti?

Re: kaksois vero

Posted: 13.7.2006 7:40
by Vesa-Matti Luoma
passat variantti wrote:niin että noi siirtyi takaisin alkuperäiseen veroon , mikähän on tuomio otitko väliseinän poies ja takasin alkuperäiseksi rekisteröinti?
Joo seinä lähti pois jo aikasemmin ja sit vuosikatsastuksen yhteydessä muutoskatsastin alustan sekä autotyypin.