Page 1 of 1
Dieselin tehot hävöksissä?
Posted: 15.8.2006 14:13
by Kupari
Eli kun tuolla omalla lähtee kiihdyttään, niin lähtee vääntään ihan mukavasti, mutta jossain 2700-2800 kohdalla tulee notkahdus ja sitten taas (ehkä) vähän piristyy jossain tai sitten ei. En ole varma ku ei tiedä miten pitäis vääntää tuolla ylempänä. Mutta se notkahdus on kyllä ihan selkee. Alavääntö on taas seuraavassa kiihdytyksessä mukana ilman uudelleen käynnistystä. Voisko tuo olla se surullisen kuuluisa maf, vai joku muu? Kone on 1.9 pd 85kw atd ja kilometrejä 172tkm.
Posted: 15.8.2006 14:59
by jmr
Tästäkään ei tässä ole nyt apua, mutta lisätään ratkaisu tuonne myöhemmin:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsint%C3%A4
Oletko kokeillut VAG-COM:lla - Measuring Blocks - group 3 - 3. ikkunan luku pitää nousta 850:een?
Posted: 15.8.2006 15:16
by Kupari
Ei ole itellä ko. vehkeitä. Jos on halukkaita auttajia, niin otetaan vastaan...

Posted: 15.8.2006 17:52
by JPT
Itellä oli entisessä ajokissa (seat cordoba 1,9 tdi AHU) samanlaista oiretta ja vakkomi ilmotti viaksi paine-ero imusarjassa!! No syyksi ilmaantui lopulta irronnut imuilmaletku

Posted: 15.8.2006 19:27
by Pasi Häkli
Väittäisin että vika on ilmamassamittarissa, jos haluat varmuuden niin sen saa tarkistettua kesken ajon vaikka VAG-Comilla tai merkkiliikkeessä. En tiedä meneekö VAG-Comilla samallailla, en oo koskaan nähny.. Mutta:
01 moottori
08 ohjearvojen lukeminen
10 kanava josta näet imetyn ilmämäärän
Hyvällä ilmamassamittarilla pääsee noin 1000mg/s, paskalla noin 600mg/s.
Velipojan lastutetusta 1.9TDI Borasta mittasin, niin siitä lähti melkein 1200mg/s.
Niin ja siis kolmosvaihteella kaasu pohjassa, sitten kun kierrokset on 3000rpm niin sen hetkinen arvo siis.
Ps. Jos on alipaineletku jostain irti, niin tehoja ei ole, ei sitten millään kierrosalueella. Nimimerkillä kokemusta on.
Rikkinäinen ilmamassamittari oireilee ainakin juuri niin, ettei vääntöä/tehoa ole yläkierroksilla. Sen nykäyksen huomaa selkeästi, koska vääntö vähenee. Kuuluu kyllä vetää iloisesti ihan yläkierroksille asti. Semmosta.
Posted: 15.8.2006 22:39
by Kupari
Eli nyt tarvis varmaan saada jossain se vag-comi kiinni... Ei tässä lähistöllä kellään ois, niin vois kävästä vaikka kahvit juomassa ja testillä...?

Posted: 16.8.2006 6:35
by Pasi Häkli
Ei se ilmamassamittarin testaus merkkiliikkeessäkään luulisi paljon maksavan...
Posted: 16.8.2006 7:06
by Kupari
Täytyypi soittaa ku heräävät...

Posted: 16.8.2006 7:14
by Pasi Häkli
Ilmotteleppa sitten kuinka kävi.
Posted: 16.8.2006 9:39
by jmr
Lainataanpa topiccia...
Isompia oireita ei ole, mutta ihan kuin alavääntö (alle 2000 rpm) olisi heikentynyt, mutta muuten kiertää ja kukkuu niinkuin pitääkin. Vaihteen vaihdosta kuluu tuskastuttavan kauan (kai useampi sec) ennenkuin kierrokset kirmaa yli 2000.
Oma veikkaus: imusarja putsauksen tarpeessa?
Posted: 16.8.2006 9:49
by Len
onhan tullut säännöllisesti ajettua karstat pois ?
Posted: 16.8.2006 10:13
by jmr
Kyllä sitä on joskus lämpimällä koneella tuonne >4000 kierrätetty...
Posted: 18.8.2006 19:59
by JukkaA
Eka egr tukkoon ja sitten kunnolla monoa! Kyllä se imusarja siitä ajan kanssa puhdistuu, menee vaan ne kaikki ihanat paskat ensiksi koneen läpi.
Ootko jmr pitkään aikaa mitannut omaas ilmamassamittaria? Mun pitäs joskus taas testata MAF vaikka talvella olikin vielä vag-comin mukaan ihan kunnossa.
Posted: 18.8.2006 21:37
by jmr
Kävin tuossa yksi yö ojentamassa jalkaa ja tuntuu taas pelaavan ok, ehkä se oli tilapäinen häikkä...
Unohdin ottaa VAG-COM -piuhan ja PCMCIA->Sarjaportti-kortin mukaan kotoa, joten nyt ei voi tutkiskella mitään...