Golf III variantin valosummeri ja airbag valo!

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
tertsi1980
Viestit: 11
Liittynyt: 31.3.2006 19:16
Paikkakunta: Mansesteri

Golf III variantin valosummeri ja airbag valo!

Viesti Kirjoittaja tertsi1980 »

Eli mikähän tolle airbag valolle tuli ku se sytty palamaan eikä sammu enään ollenkaan...Missä vois olla vika?Onko kellään kokemuksia?Sitten toi valosummeri ei pidä minkäänlaista ääntä kun avaat oven ja valot on jäänyt päälle!Kun tuun takasin autolle ja huomaan että valot on päällä ja avaan oven niin summeri alkaa huutamaan! :evil: onko kellään vinkkiä?? :shock:
No Roti
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

tertsi1980: airbag-valo on palanut mullakin muutaman päivän, kunhan löydän kaapista OBD-kaapelini, niin käyn nollaamassa VAG-COM:lla vikakoodit. Jos vika tulee uudelleen niin valokin syttyy. Yleinen vikakohde on ratin spiraali.

Valosummerista: en nyt muista oliko kakkosgolffissa sama vika, mutta tutki että oven kytkin toimii oikein ja kannattaa muualtakin tarkistella maadoituksia.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Vikakoodien luku selvittää jo aika paljon tuota airbag-valo asiaa, ei tässä nyt älyttömästi kannata rueta arvailemaan mitään ennenkuin se on tehty. Mutta kuten jmr jo yllä mainitsi, niin se ratin spiraali on aika todennäköinen.


Siellä on sulaketaulussa valosummerille yksi rele (tai sitten se rele on se summeri, en ole ihan varma) ja kun se ei ole kunnolla paikallaan, niin se ei huuda joka kerta tai pitää vaan todella vaimeaa ääntä. Sen kun käyttää irti ja laittaa kunnolla takaisin paikalleen, niin kyllä auttaa. Releen paikannus on helppoa, kun laittaa valot päälle ja oven auki ja rupeaa järjestelmällisesti heiluttelemaan taulussa olevia releitä, sitten kun rupeaa mölähtelemään on aika lähellä.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Nostan tätä nyt uudelleen esille tuon airbagin osalta...



Control Module Part Number: 6N0 909 603 E
Component and/or Version: AIRBAG VW2 V00
Software Coding: 00069
Work Shop Code: WSC 01319
1 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent


Airbagin spiraali on vaihdettu ja vika pysyi hetken poissa, mutta palasi uudelleen. Juttelin huollon kaverin kanssa että mitä vaihtoehtoja siinä voi olla, niin sanoi että liitokset kannattaa tarkistaa. Tuo koodihan näyttää siltä että vastusta on liikaa.
Vinkkejä?



Edit:
Vika ratkesi paljon myöhemmin taivuttamalla ratin juuressa olevasta liittimestä pinnejä että ne saavat kontaktia.
Katso: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Ai ... orjaaminen
ja
viewtopic.php?p=35460#35460
Viimeksi muokannut jmr, 4.3.2009 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Palataan vanhaan aiheeseen:
G3 halvaantui akun sanottua työsopimuksen irti..
Uusi akku tilalle, mutta airbagin valo jäi palamaan kokonaan.
Kysymys kuuluu: onko Vag-com ainoa keino kuitata valo pois palamasta, vai saanko jotain muuta kautta kuitattua?
Eikös toi valon palaminen vain ilmoita jännitteen vähyydestä (ollut jossain vaiheessa), eikä mistään rikkoontumisesta?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Passatissa ainaki pakko kuitata testerillä, muuten ei toimi tyynyt.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Joo airbagin viat ei poistu itekseen. Eikä siinä todennäkösesti mitään vikaa ole jos akun vaihdon yhteydessä jäi palamaan. Herjaa todennäköisesti alijännitteestä tms.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pasi Häkli kirjoitti:Joo airbagin viat ei poistu itekseen. Eikä siinä todennäkösesti mitään vikaa ole jos akun vaihdon yhteydessä jäi palamaan. Herjaa todennäköisesti alijännitteestä tms.
Tuon jännitehomman selvitin, mutta tuota kuittausta mietin.. Pitikö alistua maksamaan liikkeelle kuittaamisesta, prkle :evil:
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
jopo
Viestit: 328
Liittynyt: 23.11.2003 21:51
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopo »

Multa vois löytyä kone vikakoodien nollaukseen.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

jopo kirjoitti:Multa vois löytyä kone vikakoodien nollaukseen.
Ja olisiko kiinnostusta/mahdollisuutta vaikka ensi viikolla (vko 51) kuitata tuo valo pois palamasta?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Tuolla on listaa auttajista, jos ei Jopon ja sun aikataulut kohtaa.
Avatar
jopo
Viestit: 328
Liittynyt: 23.11.2003 21:51
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopo »

kotka kirjoitti:
jopo kirjoitti:Multa vois löytyä kone vikakoodien nollaukseen.
Ja olisiko kiinnostusta/mahdollisuutta vaikka ensi viikolla (vko 51) kuitata tuo valo pois palamasta?
Eiköhän se onnistu.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Vastaa Viestiin