Page 1 of 1

B4 Passat TDi automaatista +vähän tekniikanvaihdoista

Posted: 10.9.2006 18:41
by Razur
Tuollaista B4 pasuunaa olen katsellut käyttöautoksi, nyt vain mietityttää kannattaako automaatti, jos tarkoituksena ottaa koneesta hieman voimaa ulos. Eli kestääkö laatikko miten vireistystä?

Toinenkin kysymys olisi tuohon b4 koriin liittyen, onkohan tuohon saatavilla linssivaloja miltään valmistajalta?

Posted: 10.9.2006 18:57
by Jari P
Mun kuuleman mukaan automaatit ei ole maailman vahvimpia.
Linssivalot löytyy ainakin FK:n katalogista, mutta saatavuudesta ei ole varmuutta.
e36 bemarin valoja ovat jenkeissä laittaneet. VWvortexilta löytyy kuvia ja asiaa niiden asentamisesta.

Posted: 18.9.2006 23:44
by Razur
Ei kenelläkää käytännön kokemusta millainen tuo automaatti on? kestääkö vakionakaan, mitenkäs jos alkaa tehoa ottamaan tuplat vakiosta?

Vortexia vähemmän tullut selailtua, jos sattuu jollain suoraa linkkia aiheesee olemaan, niin kiinnostaisi vilasta läpi :-)

Posted: 19.9.2006 7:19
by Pasi Häkli
Jos itse alkaisin tommosesta passatista voimaa ottamaan, pistäisin automaatin heti poissuljettujen osastolle.
Varsinkin jos nyt puhutaan tästä uudesta 3C -korimallin passatista, missä on näitä DSG-vaihteistoja. Täysiä susia. Monia jo korjattu kun kolisee vaihteistot. Sama juttu Jetassa, Golf V:ssä, Touranissa jne.

Hienoja ne on ajaa, mutta kalliita ylläpitää kun takuuaika loppuu. Ja viriteltäessähän loppuu takuu sillä sekunnilla.

Edittiä. Googletin Passat B4. Ja kyse on noinkin vanhasta passatista, ei sitten mitään. Unohtakaa toi mitä kirjotin :lol:
Tuskin se silti on kestävä se automaattilooda. Ne harvemmin on.

Posted: 19.9.2006 7:39
by jmr
Pasi H. Tuolla on passat-korien nimityksiä listattuna:
http://www.autowiki.fi/index.php/Passat

Aika moni noista automaateista pahaa puhuu, mutta aika harvalla on omakohtaista kokemusta edes vakiosta. Korjaamoilla noita varmasti silti näkee paljon.

Posted: 19.9.2006 9:27
by Tuomo
Itselläni on ollut Automaatti 3B passatti vuoden päivät, ja on ollut hyvä auto. Automaatti on kyllä ihan ehdoton isoon farmari autoon :!:. Minulla ja tutuilla jotka vastaavan (automaatin) omistaa, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Ainoastaan netistä olen tämmöistä lukenut... Huollot kai se tärkein juttu on ollut, öljyt on vaihdettu laatikkoon ajallaan.

Posted: 19.9.2006 10:28
by Jari P
Niistä BMW e36 valoista löytyy juttua täältä:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2782263

Posted: 19.9.2006 18:54
by J.N
Ja kuvia yhdestä toteutuksesta täältä.

Posted: 21.9.2006 17:58
by Razur
Eli automaatti ei välttämättä se järkevin, jos halua ottaa hieman tehoakin koneesta. Noita myytäviä bee nelosia kun katsellut, ei juurikaan näy myynnissä nelivetoisia yksilöitä. Ilmeisesti harvinaisuus. Ainakin tuolla tdi koneella. Niinpä, mieleen tulikin idea, jos hankkisi suoraan vr6 mallilla olevan b4 korisen, syncro passatin. Tuohon sitten asentaisi tuo tdi koneen. Olisi ainakin laatikot ja kytkimet valmiiksi tarpeeksi kestävää tekoa. Mutta mikä mahtaa olla yhteensopivuus, ja miten paljon muuta osaa joutuu vaihtamaan? Sähkötyötähän tuossa ainakin on. Kenelläkään kokemusta moisesta? Pari talvea nelivedolla ajelleena, ei haluaisi enää palata takaisin etuvetoisten maailmaan :)