Page 1 of 1
					
				Lisäpotkua Tdi 1.9 66kw koneeseen
				Posted: 16.9.2006 22:12
				by makevee
				Neuvokaa parhaimmat niksit. Tiedä vaikka jotain tulisi tehtyäkin.
Esimerkkinä vaikka jos turbon vaihtoa, niin mikä turbo kävisi parhaiten?. Ja jos suuttimet vaihtoon niin minkä kokoiset ja mistä?
			 
			
					
				
				Posted: 18.9.2006 21:23
				by Micco
				Kannattaa tutustua ja lueskella ffp:n dieseliosastoa. Sieltä löytyy kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta tietoa. 
http://ffp-motorsport.com/bb/viewforum.php?f=5 
			
					
				
				Posted: 19.9.2006 10:09
				by Puuhis
				Tuota ffp:tä kannattaa lukea ja sitten jos kerrot tehotavoitteen niin helpompi sanoa mitä palikoita tarviit. Positiivista että puhut turbon vaihdosta ennen suuttimien vaihtoa 

 
			
					
				
				Posted: 19.9.2006 15:56
				by makevee
				Joo kävikin mielessä että ei perusturbo mahda paljoa jaksaa(kertaalleen jo takuuseen vaihdettu), vaan ekana se vaihtoon ja sitten suuttimet tai sitten kerralla, jolloin sais säädätettyä yhtäaikaa, joka säästäis muutaman euron. Tehoista nyt en osaa sen enempää sanoa kuin että n. 150-200. Ja tiedän että kytkin menee samalla vaihtoon, kun vain tietäs minkälaisen, sais olla kohtuuhintainen. Alusta samalla vaihtoon eli jämäkkyyttä peliin.
			 
			
					
				
				Posted: 19.9.2006 19:35
				by Puuhis
				Jos reilut 150 hp riittää niin 15/20 hybridi vispiläksi ja suuttimiksi esim bosion 502 powerplussat. Pumppuun vois aavistuksen isomman nestepään vaihtaa ja kuulerin suurennuskaan ei pahaa tekis. Ja viimosena tietenkin noille sopiva softa.
			 
			
					
				
				Posted: 20.9.2006 18:08
				by Tero L
				Vakio kytkin antautuu noilla tehoilla, minkälaista olet ajatellut tilalle?
			 
			
					
				
				Posted: 20.9.2006 19:27
				by makevee
				Kytkin sais olla suht halpa ja tottakai hyvä. Niin kuin aina. Ideoita?
			 
			
					
				
				Posted: 20.9.2006 20:46
				by Puuhis
				Tuo kytkimen antautuminen nyt ei ihan suoriltaan ole varmaa... toki kytkin antautuu jos tehdään se perinteinen viriviri eli tajuttomat väännöt 2000rpmn kulmilla ja maksimitehot otetaan 3500rpmn kulmilla. Jos tehot otetaan siellä 4500 paikkeilla ja maksimiväännötkin on tuolla 3000rpmn kulmilla, niin vakiokytkin kestää uskomattoman pitkälle.
			 
			
					
				
				Posted: 20.9.2006 20:47
				by JukkaA
				Mikäs sun auton moottorikoodi on? Olisi vaan helpompi suunnitella noita virejä...
			 
			
					
				
				Posted: 21.9.2006 15:06
				by Tero L
				Mutua: Tuo kytkin näissä 90 hp laitteissa on suhteessa paljon heikonpi kuin jossain pd koneisissa laitteissa, aika monella kytkin luistaa jo pelkällä evry:llä. Voin toki olla väärässäkin, isot pojat ovat asiasta puhuneet tuolla ffp:llä. Voihan se ollakkin että tuo vakio kytkin kestää, jos väännöt laitetaan ylemmille kierroksille.
			 
			
					
				
				Posted: 21.9.2006 19:25
				by Puuhis
				TeroL: En itsekkään helpolla ois uskonut mutta pakko uskoa, nimittäin ite ajellu kaverin kampetta joka vakiolla 90hp kytkimellä ja suorituskyky kuitenkin kyseisessä kamppeessa taitaa olla kovinta luokkaa suomalaisista tdi:stä (0-100km/h 6.5s ja varttikin taipuu 14s kulmille). Mutta totta se on että joskus se vakiokytkin kuitenkin antautuu siksi tuossa kaverillakin odottaa 5 lapainen sinteri sitä päivää, tosin on odottanut jo usiamman kuukauden eikä vieläkään kytkin ole antautunut 

 
			
					
				
				Posted: 21.9.2006 19:35
				by Pasi Häkli
				Velipojan autossa hajos kytkin aika kummalliseen tapaan. Ruopasi kytkinlevystä boorit pyöreeks. 
Tehoa ko nokilekassa on 157hv ja 320Nm. Ja vetää alhaalta asti.
			 
			
					
				
				Posted: 2.10.2006 18:08
				by Putko
				Kytkin pitää edelleen... 

  Pienellä turbolla(vnt20) se luisti. Eli silloin kun ahdin herää siinä jo alta 2000rpm niin kytkin on todella tiukilla, mutta nyt vetoalue on siirtynyt 2500-5100rpm ja ei juurikaan ongelmia.
 
			
					
				
				Posted: 2.10.2006 18:37
				by makevee
				Selvis muuten se moottorikoodikin viikonloppuna kun käytiin kahvilla täällä joensuussa ja se on ALH. Mulla ei kytkin luista tehoboksilla, vaikka vääntäkin niin että nuo 15" (olikohan 195..ainakin) sutii vielä kakkosella --> vai onkohan se kytkimen luistoa   

 no ei.
 
			
					
				
				Posted: 2.10.2006 18:42
				by Putko
				Eli silloin sopii suht suoraan 150hp (arl) turbo sille kaveriksi vaikka powerplussat niin noilla alkaa päästä alkuun
			 
			
					
				
				Posted: 2.10.2006 21:54
				by miihkali
				Alkuun pääsee, mutta nälkä kasvaa syödessä........  

 
			
					
				
				Posted: 2.10.2006 22:15
				by Putko
				Ja siitten meneekin melkein kaikki uusiksi 

 
			
					
				
				Posted: 3.10.2006 4:55
				by Tero L
				Mulla ei kytkin luista tehoboksilla, vaikka vääntäkin niin että nuo 15" (olikohan 195..ainakin) sutii vielä kakkosella --> vai onkohan se kytkimen luistoa Laughing no ei.
No, parempi näin  

 
			
					
				
				Posted: 3.10.2006 19:40
				by makevee
				Vielä sitten vinkkejä mistä kaikki nämä palikat saisi edullisesti. Kiitos
			 
			
					
				
				Posted: 3.10.2006 22:04
				by miihkali
				Putko wrote:Ja siitten meneekin melkein kaikki uusiksi 

 
Niinpä.... 

 
			
					
				
				Posted: 3.10.2006 22:42
				by Tero Häkli
				älä muuta manaa  

  ittekin tarvis vaihtaa turbo, nestepää ja suuttimet... ja cuulerillekkin tarttis tehrä jotai, muistelisin että joku oli mitannu et saman tekee ku laittaa toiselle puolelle toisen vakion ku iso nokalle, ei vaan saa katu-uskottavuutta... saa nähdä ny jaksaako alkaa väsäämään, ja et jääkö webaston jälkeen milleen tilaa
 
			
					
				
				Posted: 4.10.2006 0:29
				by Putko
				Kunhan tulee 14mm nestepää niin alkaa uusi kierros...
			 
			
					
				Kulutus
				Posted: 7.10.2006 23:40
				by TurpoDuke
				onkos kellään hajuu paljonko kulutus kasvaa, jos tehot nostetaan tonne +150hp?
			 
			
					
				
				Posted: 7.10.2006 23:59
				by Putko
				Pikkusen se laskee siitä 

 
			
					
				
				Posted: 8.10.2006 0:01
				by Putko
				Omalla meni sellainen 40L matkalla Savonlinna-Helsinki-Savonlinna jä välillä  sai kenkää ihan reilusti
			 
			
					
				
				Posted: 8.10.2006 10:33
				by JukkaA
				Omaani(Polo ALH koneella) olen alkanut haalimaan osia tulevaa viritystä ajatellen:
- PD130:sen ahdin Garrett 1749va, 80tkm ajetusta autosta. 200€ + postit.
- Sovitinadapteri ahtopaineputkeen 40€ + postit.
Tarkoitus olisi hakea ton ahtimen kaveriksi Skodalta 3bar mappi anturi, se kustantaa varmaan jonkin 50€. Ahtimen vaihdon jälkeen tulee ostoslistalle suuttimet, toivottavasti esim. Putkolta löytyy apua siinä vaiheessa projektia.
En oikein tiedä vielä mitä tekis tolle mun vanhalle ahtimelle, voisikohan sitä käyttää luovuttajana esim. 15/20 hybridiä ajatellen.
Golffin kokoluokan ALH-moottoriseen autoon kannattaisi varmaan hankkia:
- PD150:sen ahdin Garrett 1749vb integroidulla pakosarjalla.
- Race suuttimet
- 3bar mappi
- Virtaavampi intake, alkuperäinen näyttää ainakin tukkoisalle. Esim. Oldman on ihan laadukas, mutta kohtuullisen kallis setti.
- Pakoputkeen suoravirtaavat vaimentajat.
Noilla muutoksilla tehoa tulee varmasti aika mukavasti ja ohjelmoinnin jälkeen vielä mukavasti lisää. Esimerkiksi kytkimen ja coolerin vaihto tulevat varmasti ajankohtaiseksi.  Kytkimeksi menee aika kivasti 1z/Ahu/G60 kiinteä vauhtis, jämäkämpi asetelma ja G60/VR6 alkuperäinen kytkinlevy.
			 
			
					
				
				Posted: 9.10.2006 20:27
				by Putko
				JukkaA Lähetetty: 8.10.2006 10:33    Viestin aihe:  
--------------------------------------------------------------------------------
 
Omaani(Polo ALH koneella) olen alkanut haalimaan osia tulevaa viritystä ajatellen: 
- PD130:sen ahdin Garrett 1749va, 80tkm ajetusta autosta. 200€ + postit. 
- Sovitinadapteri ahtopaineputkeen 40€ + postit. 
Tarkoitus olisi hakea ton ahtimen kaveriksi Skodalta 3bar mappi anturi, se kustantaa varmaan jonkin 50€. Ahtimen vaihdon jälkeen tulee ostoslistalle suuttimet, toivottavasti esim. Putkolta löytyy apua siinä vaiheessa projektia. 
En oikein tiedä vielä mitä tekis tolle mun vanhalle ahtimelle, voisikohan sitä käyttää luovuttajana esim. 15/20 hybridiä ajatellen. 
Golffin kokoluokan ALH-moottoriseen autoon kannattaisi varmaan hankkia: 
- PD150:sen ahdin Garrett 1749vb integroidulla pakosarjalla. 
- Race suuttimet 
- 3bar mappi 
- Virtaavampi intake, alkuperäinen näyttää ainakin tukkoisalle. Esim. Oldman on ihan laadukas, mutta kohtuullisen kallis setti. 
- Pakoputkeen suoravirtaavat vaimentajat. 
Noilla muutoksilla tehoa tulee varmasti aika mukavasti ja ohjelmoinnin jälkeen vielä mukavasti lisää. Esimerkiksi kytkimen ja coolerin vaihto tulevat varmasti ajankohtaiseksi. Kytkimeksi menee aika kivasti 1z/Ahu/G60 kiinteä vauhtis, jämäkämpi asetelma ja G60/VR6 alkuperäinen kytkinlevy. 
 
Ahtimia, suuttimia ja lastuja(Karalan tekemiä) löytyy