Page 1 of 1

Golf IV keskuslukitus sekoilee. Toimii taas!

Posted: 28.10.2006 21:49
by Mika-Matti Mattila
Elikkä kyseessä on vuoden -99 Variant mallin Golf IV. Keskuslukitus on temppuillut jo hetken aikaa useammalla eri tavalla.
- Kun laittaa avaimella ovet kuljettajan puolelta lukkoon niin kaikki muut ovet lukittuu mutta kuskin ovi ei lukkiudu.
- Kun avaa kuljettan ovesta niin kaikki lukot aukeaa mutta kun avaa oven niin kaikki muut ovet paitsi kuskinovi lukkiintuu.
- Kaikki ovet lukot auki niin saattaa kesken ajon lyödä lukkoon kaikki ovet.
Tosin repsikan puoleisesta ovesta keskuslukko pelaa lähestulkoon ilman moitteita mutta kesken ajon saattaa lyödä ovet lukkoon. Autossa ei ole kauko-ohjattavaa keskuslukkoa joten avaimella on aina ovia jouduttu aukoon. Tähän mennessä on kuitenkin aina saatu ovet lukittua mutta stressaavaa tuollainen vika. Onko kellään kokemuksia samanlaisesta vaivasta?

Posted: 29.10.2006 6:39
by Pasi Häkli
Jos ne itsestään räpsii kiinni niin tulee mieleen että jos olis johtosarja paskana kuskin oven haitarikumin sisältä. Itse alottaisin ensin katsomalla sen johtosarjan kunnon ja jos ei sieltä vikaa löydy niin kuskin oven lukko vaihtoon..

Posted: 29.10.2006 7:04
by MaHu
Lainaan tätä topicia kun mulla taas toinen avain ei toimi kunnolla. Elikkäs se zippo-avain. Emännän avaimella ovet aukeaa kauempaakin, mut omalla pitää seistä ihan auton vieressä että toimii. Mitähän maksaa se uudelleen koodaaminen, jos se sillä korjaantuisi..?! :roll:

Posted: 29.10.2006 7:26
by Pasi Häkli
Ei korjaannu uudelleen koodaamalla, jos se vaan läheltä aukee. Koodaus on kunnossa jos se vaan ylipäätään toimii, läheltä tai kaukaa. Voi olla että sieltä on patteri lopussa, voit mitata sen purkamalla lähettimen. PITÄÄ olla ainakin 3V jännite. Mutta useimmin se lähetin on sökö, niitä on vaihdettu ja paljon. Osta uus lähetin niin homma on sillä selvä. Olisko se ollu jotain 80 euron luokkaa.

Ja koodauksen voit tehdä ihan itse manuaalisesti näin:

Laita avain virtalukkoon ja virta päälle(se avain missä toimii kaukosäätö virheettömästi), tämän jälkeen poistu autosta ja laita ovet kiinni, laita toinen avain(se minkä kauko-ohjausta koodaat) kuskin oven lukkoon. Käännä avainta myötäpäivään eli ovet lukkoon, ja pidä avainta siellä ja samanaikaisesti painat kaukosäätimestä kiinni tai aukipäin nappulaa kerran tai kaksi, kunnes kuuluu merkkiääni. Voila, kaukosäätö on nyt koodattu.

Posted: 29.10.2006 7:34
by MaHu
Patterin vaihdoin uuteen pari kk sitten. Ei kait se auta ku marmoritiskille käppäillä. Kiitos taas neuvoista. :wink:

Posted: 29.10.2006 16:04
by Pasi Häkli
Eipä mittää....

Posted: 29.10.2006 16:43
by Mika-Matti Mattila
Joo´o tuli siinä sit katteltua sitä johtonippua ja päällepäin ei mitään näkyvää vikaa. Pyörittelin sitä niin nyt ei ainakaan ajon aikana lyöny ovia lukkoon eikä keskuslukko pelaa kuin repsikan ovesta eli taitaa olla siinä johtonipus vika.

Posted: 29.10.2006 17:43
by Pasi Häkli
Joo eiköhän se oo sitten selvä.

Posted: 29.10.2006 18:46
by Mika-Matti Mattila
Ei muuta ku marmoritiskille asioimaan. Ja kiitoksia vinkeistä!

Posted: 30.10.2006 8:05
by -ville-
Tätä aihetta sivuten voisi kysyä sellaista, että kun itellä on autossa keskuslukituksen kauko-ohjaus hoidettu tuon hälyn avulla ja nyt sitten hälyn kauko-ohjain yksikkö ei millään meinaa avata ovia enää. Eli pariston vaihto lienee edessä. No toiseen vaihdoin kokeeksi pariston, mutta nyt se pitäisi sitten jotenkin koodata uudestaan? Mitenkäs sellainen tehdään? Hälyt on alkuperäisen omistajan laittamat eikä mistään löydy mitään opasta... Konepellin alta löytyy pieni boksi jossa lukee Alfatech. Onko kellään tietoa miten saadaan kauko-ohjaimet taas pelittään myös sitten kun uusi paristo vaihdetaan? Kauko-ohjain on pieni harmaa jossa 2 nappia. Toisesta avataan/suljetaan ovet ja hälyt menee päälle/pois samalla. Toinen nappi on sellainen mistä saa hälyn soimaan eli voi vaikka aiheuttaa meteliä jos joku tulee ahdistelemaan tms. En tiedä onko sillä sen tarkempaa merkitystä?

Posted: 30.10.2006 12:12
by Pasi Häkli
Ota yhteys alfatech jälleenmyyjään ja kysy onko koodausohjeita tuohon malliin.

Posted: 4.11.2006 14:01
by Mika-Matti Mattila
Tuli siin sit tuota johtosarjaa mitattua ja kaikki tuntu yhdistelevän niinku pitääkin vaikka johtonippua kuinka heilutteli. Taitaa olla sittenkin lukossa vikaa.

Posted: 4.11.2006 17:15
by Pasi Häkli
Uutta lukkoa sitten vaan... Ootko ennen vaihtanut sitä lukkoa? Jos ei ennen oo tehnyt niin saattaa vähän aiheuttaa harmaita hiuksia. Kuvalliset ohjeet on jees jos itse aiot vaihtaa. Voin kyllä itsekin sen sulle vaihtaa pientä korvausta vastaan :wink:
Porissa kun näyt asuvan.

Posted: 4.11.2006 19:36
by Mika-Matti Mattila
Ei oo tullu koskaan lukkoa vaihdettua mutta tänään tuli ovipahvi purettua niin pitkälle että sai sen liittimen lukolta irti mittailtavaksi. Kiitos kovasti avusta mutta josko nyt kokeilis ensin itse kuinka tuo luonnistuu.

Posted: 5.11.2006 9:56
by Pasi Häkli
Joo jos tulee joku ongelma, niin ilmottele... Autan kyllä parhaani mukaan.

Posted: 12.11.2006 9:19
by Mika-Matti Mattila
Eilen illalla tuli sitten uus lukko asenneltua ja taas pelaa keskuslukitus kuskinovesta niinku pitääkin. Ainoa ongelma asentamisessa oli sen lukkopatruunan lukitusrenkaan kanssa ku ei meinannu lähtee pyörähtään niitten pykälien taakse.

Posted: 12.11.2006 12:03
by Pasi Häkli
No hyvä ettei se lukkorengas sentään tipahtanut oven sisään :wink: Se on yleensä se worst case scenario, kun tuota aletaan purkamaan jos ei täysin tiedetä miten se puretaan. Hieno homma et pelittää!

Posted: 12.11.2006 19:21
by Mika-Matti Mattila
No itseasiassa kyllä se lukkorengas tuli tipautettua pois paikoiltaan mutta kun ajan kanssa tuota tuli pähkäiltyä ja alfamerin kirjassa oli kuvallisia ohjeita niin kyllä "prosessi" saatiin vietyä loppuun saakka. Tosin meni siinä lähemmäs 2 tuntia aikaa kun lukko oli vaihdettu.

Posted: 12.11.2006 20:04
by Pasi Häkli
Dodii :lol:

Posted: 13.11.2006 15:13
by Mika-Matti Mattila
Harjoitus tekee mestarin... :wink:

Posted: 13.11.2006 16:13
by Pasi Häkli
Nimenomaan :wink:

Posted: 13.11.2006 21:31
by Sami P
paljos makso lukko kun mulla on vähän samoja oireita keskuslukon kanssa... mulla taas ei mene kuskin ovesta muut lukkoon kun kuskin ovi mut kyllä kaikki aukee kuskin ovesta... keskuslukon nappulastakin kaikki menee ihan normaalisti kiinni ja aukee..... v*ttumaisia vikoja tälläset :cry:

Posted: 14.11.2006 9:42
by Mika-Matti Mattila
Lukolle kertyi hinta noin 160 euroo sisältäen sen pikku vaijerin pätkän.

Posted: 14.1.2007 22:35
by mattioj
kuinkas helposti ton zippo avaimen saa auki. autona on passat 01. meillä pestään pyykin lisäksi myös auton avaimet. pesun jälkeen kaukosäädin ei sano mitään.

Posted: 15.1.2007 12:08
by Pasi Häkli
Helpostihan sen saa. Avaa linkkuavain, sen jälkeen leveällä talttapäämeisselillä siitä kolosta mikä näkyy siinä keskellä niin käännät meisseliä niin että kampeat sen lähetin osan irti siittä. Sen jälkeen se lähetinosa aukeaakin ihan vaan käsivoimin. Kahteen osaan. Ja sieltä ei tipu mitään vietereitä sun muita että ihan reippaasti voi avata.

Posted: 3.3.2007 16:56
by -ville-
Pasi H. wrote:Ota yhteys alfatech jälleenmyyjään ja kysy onko koodausohjeita tuohon malliin.
Muuten hyvä ohje, mutta kun Lahden kokoisestakin kaupungista kyselee niin kukaan ei silti tunnu tietävän missään mitään... Pitääkö tässä vaihtaa kokonaan hälyt? Liikkeistä ei tunnu saavan mitään selkeää vastausta, arvailuja piisaa kyllä... Mutta niiden avulla ei oo saatu aikaiseksi toivottua tulosta.

Posted: 3.3.2007 21:02
by - Mikko -
-ville- wrote:
Pasi H. wrote:Ota yhteys alfatech jälleenmyyjään ja kysy onko koodausohjeita tuohon malliin.
Muuten hyvä ohje, mutta kun Lahden kokoisestakin kaupungista kyselee niin kukaan ei silti tunnu tietävän missään mitään... Pitääkö tässä vaihtaa kokonaan hälyt? Liikkeistä ei tunnu saavan mitään selkeää vastausta, arvailuja piisaa kyllä... Mutta niiden avulla ei oo saatu aikaiseksi toivottua tulosta.
Ei tarvitse vaihtaa hälyjä. Minkä näköinen kauko-ohjain sulta löytyy?

Posted: 4.3.2007 11:45
by -ville-
Harmaa pyöreänmuotoinen jossa kaksi mustaa nappia. Autoon päin osoitettaessa vasemmasta pitäisi aueta ovet ja hälyt toimia, oikea on jonkin sortin rosvohäly tms koska sillä saa hälyn huutamaan jos niin haluaa.

Posted: 4.3.2007 16:35
by - Mikko -
Muistaakseni homma toimi siten, että painat auton vieressä ensin sen "voronapin" pohjaan ja perään "avausnapin" pohjaan. Tässä vaiheessa tulisi siis molempien nappien olla pohjassa. 15 sekuntia pidät nappeja pohjassa.

Jos ei näin koodaannu, niin sitten toinen vaihtoehto on muistaakseni niin, että viisi kertaa peräkkäin käännät virrat päälle ja pois. Viidennellä kerralla jätät virrat päälle ja viiden sekunnin kuluessa painat koodattavan kauko-ohjaimen nappia. Virrat pois ja voit kokeilla ohjainta.