Page 1 of 1

Golf 3 (ADY) kylmäkäynnistysongelma *ratkaistu*

Posted: 4.11.2006 16:34
by tikkam
Pakkasta ei yöllä tainnut olla kuin 7 astetta ja aamusella ei golffi lähe mihkään vaikka oli pari tuntia johdon päässä. On pyöritetty konetta startilla, on hinattu, mutta ei edes lupaa.
Ekana tulis mieleen että polttoainejärjestelmässä olis vettä mikä ois vetäny jäähän. Se selvinnee huomenna kun auto on yön yli sisällä sulamassa.

Onkos muilla ollu samanlaista ongelmaa ja jos on, onko siitä selvitty muuten kun autoa vaihtamalla??

Posted: 5.11.2006 11:17
by tikkam
Tästä tulikin ihan käynnistysongelma.
Ei lähtenyt käyntiin lämpimästäkään. Kipinä on hukassa. Ei muutakun luetuttamaan vikakoodeja... :?

Posted: 5.11.2006 12:01
by Pasi Häkli
Puola tai hall-anturi sökönä. Yleinen vika. Kolmosgoffista ei yleensä testerillä paljon vikoja näe...

Posted: 5.11.2006 20:18
by J.N
Pasi H. wrote:Puola tai hall-anturi sökönä.
Kyllä tuossa tulee kipinä, vaikka hall-anturi olisi rikki.

Puola lienee syyllinen. Sitähän voi vissiin mittailla... Mutta kannattaapa melkein vaihtaa se ennemmin, kuin lähteä vikakoodeja luetuttamaan ja valohoitoa antamaan.

Posted: 5.11.2006 21:39
by tikkam
Mikähän tämän hall-anturin tehtävä on?
Puolaa pitää alkaa tutkimaan huomenissa. Toivottavasti vika olisi siinä.

Posted: 5.11.2006 22:13
by J.N
tikkam wrote:Mikähän tämän hall-anturin tehtävä on?
Hienosäätää sytkää vähän kovemmilla kierroksilla. Mutta tuo kone toimii ja tulee kipuna kyllä ilman halliakin. Jos hall-antero on rikki, rupeaa kone pätkimään jossain siinä noin 5000rpm kohdalla, ikäänkuin tulisi rajoitin vastaan.

Posted: 6.11.2006 18:26
by tikkam
Puolan ensiöpuoli oli oikkarissa. Mutta eipäs sen vaihdolla pitkälle pärjätty (siis vaihdettiin puola ja puolan yhteydessä oleva moduli).
Uutta puolaa kokeiltiin, jonka jälkeen kone kävi vaivasesti hetken. Sitten kipinä hukku kokonaan. Eipä tuohon syttypuoleen enempää osaa ite tehä, että eiköhän tuota hinata korjaamolle seuraavaksi.

Posted: 6.11.2006 19:17
by Pasi Häkli
Siis vähän aikaa tuli kipinä uudella puolalla ja sitten taas hävisi? Kuulostaa aika erikoiselta...
Mutta tää netissä neuvominen on aina vähän niin ja näin. Täytys itte olla paikalla niin tilanne olis toinen.

Ei nyt ongelmaan liittyen, mutta se koko virranjakaja on halvempi, kuin pelkkä hall-anturi. Vinkkinä, jos sieltä se vika kuitenkin löytyy....

Posted: 7.11.2006 12:59
by Clayman
tikkam wrote:Puolan ensiöpuoli oli oikkarissa.
Tämä rupes vähän arvelluttamaan meikäläistä. Ootko ihan varma, että oli oikkarissa? Eihän sielä ensiökäämissä vastusta kuulu ollakaan kuin 0.5-1 ohmia. Eli lähes oikosulku.

Eikös tuossa ADY:ssä ole jo kampiakselillakin oma asento-/pyörimisnopeusanturi? Tuon perusteellahan se sytkää ohjaa ja veikkaisin, että vika löytyy siitä anturista.

Posted: 7.11.2006 15:09
by tikkam
Clayman wrote:
Tämä rupes vähän arvelluttamaan meikäläistä. Ootko ihan varma, että oli oikkarissa? Eihän sielä ensiökäämissä vastusta kuulu ollakaan kuin 0.5-1 ohmia. Eli lähes oikosulku.
Mittari näytti aivan nollaa.

Posted: 7.11.2006 16:21
by J.N
Clayman wrote:Eikös tuossa ADY:ssä ole jo kampiakselillakin oma asento-/pyörimisnopeusanturi?
Kyllä, siellä on oma käyntinopeusanturi. Hall-anturi sitten vain osallistuu sytkän "hienosäätöön" ylemmillä kierroksilla.

Mutta mielenkiintoiseksi menee. Omat rahani olisin tuon puolan puolesta laittanut likoon.

Tuo erillisen käyntinopeusanturin rikkoontuminen taitaa olla aika harvinaista, en ole ainakaan koskaan kuullut. Hall-anturi viat ovatkin sitten melkein ihan "perussettiä". Vikakoodien luetuttamisessa kannattaa muuten sitten huomioida, että hall-anturista tulee aina vikakoodi kun laittaa virrat päälle, mutta ei vielä käynnistä autoa. Sama sammutettaessa. Mutta tämä ei vielä tarkoita, että anturi olisi rikki.

Posted: 8.11.2006 9:54
by Clayman
Äkkiä kuvittelis, että tuolta kampuralta sais tarkemmin säädettyä tuon sytkän. Tiiä sitte miten tuon on toteutettu :?

Mutta kai tuon nyt kuitenkin pitäisi käyntiin lähteä vaikka hall oliskin rikki.

En tiiä sitte. Vikahan voi olla jossain johdoissa/liitoksissakin, eli mielenkiintoseksi menee.

J.N wrote:Vikakoodien luetuttamisessa kannattaa muuten sitten huomioida, että hall-anturista tulee aina vikakoodi kun laittaa virrat päälle, mutta ei vielä käynnistä autoa.
Tuossakin on vissiin vaihtelua. Ainakaan emännän ventossa ei tule vikakoodia, vaikka auto ei oo käynnis. Mun Golffis taas tulee. Mahtaiskohan asia muuttua jossain välissä välillä 94-96?

Jokos tikkam on kuskannu auton pajalle? Muista sit kertoa täällä mikä oli, kunhan vika löytyy :wink:

Posted: 8.11.2006 15:20
by tikkam
Clayman wrote:Jokos tikkam on kuskannu auton pajalle?
Auto on pajalla odottamassa että joku kerkiää paneutumaan asiaan.

Posted: 8.11.2006 16:48
by tikkam
Clayman wrote: Muista sit kertoa täällä mikä oli, kunhan vika löytyy :wink:
Noniin, taas se saksalainen laatumoottori kehrää paremmin kun uus venäläinen.

Koko episodi oli surkeiden sattumusten summa. Ensiksikin puola oli sökönä. Sitten hommattiin motonetistä puola-esipoksi paketti. Tämän jälkeenhän auto kävi heikosti hetken aikaa ja sitten kipinä taas hukkui. Pajalla sitten vikakoodeista selvisi, että tämä uusi esipoksi oli paskana.

Jos motonetti olis kerralla myynyt ehjän varaosan, olisi tältä korjaamoreisultakin vältytty. :evil:

Posted: 9.11.2006 13:32
by Pasi Häkli
No niin, eli löytyihän se vika sieltä puolasta :)