Page 1 of 1
Diesel-pumpun ilmaus
Posted: 15.11.2006 10:26
by jmr
Jos dieselmoottorin ruiskutuspumppuun liittyviä osia vaihtaa, niin sehän ilmaisee usein ilmaa sinne ja sen jälkeen käynnistysyritykset saattavat kestää niin pitkään että akku kuluu tyhjäksi.
Olen saanut neuvoja että tuo ilmaus tapahtuu vaikkapa niin että jätetään suuttimien putket yksi kerrallaan löysälle ja vaikka kaveri koittaa startata samalla kun itse vahtii että tuleeko dieseliä, kun tulee, niin putki kiinni ja seuraava auki. Se on kuulemma 17 mm + 14 mm avaimella aukeava...Muita vinkkejä?
Posted: 15.11.2006 12:47
by AjH
Tjaah. Tyhjennettiin ja putsattiin sekä tietysti vaihdettiin suodatinpatruuna. Senjälkeen käsipumpulla vaan dieseliä koneen suuntaan hetken aikaa ja sitten starttia, eikä tarvinnut juurikaan edes pyöräytellä. Toki en osaa sanoa että miten toi pumppu täyttyy, mutta kai VAGissakin on käsipumppu löpön alkusyöttöä varten?
Posted: 15.11.2006 13:27
by jmr
Vaihdan tänään autoon Shut-off valven eli sammutussolenoidin...pitää varata akkulaturi lähelle, jos joutuu kauan sahaamaan käyntiin...
Posted: 15.11.2006 17:19
by hudu
yksi mahdollisuus: pumpusta se suuttimilta tuleva paluuletkun nuppi irti ja siitä letkulla imien. Sitten kun
ainetta rupee tuleen letkuun, niin nutikka takas paikoilleen ja ei muuta kuin menoksi.
Onnistu hyvin kesällä pumpun vaihdon yhteydessä vähän liian isollakin letkulla.
Leikattiin letkunpää suoraksi ja se sitten painettiin pumppua vasten siihen reijän ympärille.
Posted: 15.11.2006 17:41
by jmr
Ei onneksi tarvinnut ilmata...hörähti taas käyntiin, mutta joku vikatila siinä vielä on päällä...pitää koittaa lukea vikakoodit jossain...(oma kaapeli on hukassa)
Edit: kaapeli löytyi, menen nyt lukemaan vikakoodit ->
http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=1761
Posted: 15.11.2006 22:24
by Pasi Häkli
Ei oo käsipumppua noissa vehkeissä.. Kyllä se starttaamalla aina käyntiin lähtee.
Ainoa ongelmatapaus on A4 ja A6 2.5 V6 TDI moottoriset autot. Niitten kanssa on vähän tapeltu, että on saatu käymään polttoaineensuodattimen vaihdon jälkeen...
Posted: 18.1.2007 13:16
by Gtmn
V6 vekottimessakaan ei tartte tapella kun lykkää uuden suodattimen täyteen naftaa ja letkut paikalleen. Pumpussa oleva polttoaine pyöräyttää moottorin käyntiin ja kun vähän kaasuttaa koneen käydessä niin pienet ilmat kulkeutuu pois ennenkuin auto ehtii sammua.
Posted: 18.1.2007 16:21
by Pasi Häkli
Gtmn wrote:V6 vekottimessakaan ei tartte tapella kun lykkää uuden suodattimen täyteen naftaa ja letkut paikalleen.
Juurikin näin.