Page 1 of 1

käykö passatin kone golffiin?

Posted: 22.11.2006 18:19
by mayra
käykö VOLKSWAGEN PASSAT 1.8IT VARIANT 97-04 kone 1.6l golf iv varianttiin ja käykö samoilla kannakkeilla? ja se mitä sanoo katsastus mies siihen
että onko se edes mahdollista vaihtaa ja vuosimaalli on 02

Posted: 22.11.2006 19:27
by Tony
Ensin on selvitettävä mikä on mallisarjassa "tehokkain" versio, missä tehot piisaa tuolle 1.8T moottorille. Seuraavaksi on selvitettävä mitä eroja on sinun auton ja vertailu auton alustoissa, jarruissa,yms. Varmaan pitää selvittää, että päästö normit ovat samat, eli täyttyy tuo 2002 vuoden normi (Riittiköhän euro 3???????). Kannatta pitää mielessä tuo 35% raja vaihdettavissa osissa...

Posted: 22.11.2006 22:09
by Kale
Kyllä mä melkein uskallan väittää että ei käy. Passatissa kone on pitkittäin ja golffissa poikittain.

Posted: 22.11.2006 22:14
by DJDH
Taitaapi tulla halvemmaksi vaihtaa suoraan se 1,6 golfi johonkin muuhun, tekniikan vaihto nimittäin maksaa aivan tautisesti. Kannattaapi vielä miettiä mikä auton arvo tekniikan vaihdon jälkeen on, voi olla että sitä on vaikea saada enää kaupaksi.

Posted: 22.11.2006 23:26
by kubelwagen
Entäs sitten, jos tilaan pulttaakin G4 gti:n moottorin? Haittaako siinä tapauksessa jos hb:tä saa 150hp:nä vaikka moottori olisikin variantissa?

Malli sama golf, vain koppi perässä, tyhmä kysymys juu... Sori

Posted: 23.11.2006 0:11
by AjH
Niin Gtin motti mullekkin ekana mieleen tulee. Verrokkina tehojen puolesta kävisi kait TDIkin jota Varina on 96kW mallina? -> 96*1,2 = 115kW eli riittää. 96kW TDItä vastaavat jarrut ja alustan osat niin eiköhän se siitä. Tekniikkaan liittyvää palikkaa joutunee enempi vaihtamaan ja johtosarjaan tekemään "joitain" liitoksia ja muutoksia?

Päästöjen osalta riittää kun uusi kone täyttää auton alkuperäisen päästövaatimuksen, muuten mittaus.

Halpaa, no ei välttämättä :)

Posted: 23.11.2006 6:51
by Pasi Häkli
Kyllä se on täysin mahdollista, ja jopa laillistakin laittaa nelosgolffin 1.8T motti sinne farkkugolffin pellin alle. Itellä oli toi suunnitteilla, jos ei tota passattia olis löytynyt. Oli muuten nettiautossa tommonen ympätiajetti GTI golffi myynnissäkin. 2500€, ei kauhean paha hinta tekniikasta.

Posted: 23.11.2006 8:26
by Jouni
http://www.blocket.se/vi/10087034.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/9781139.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/9745179.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/9291192.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/9514681.htm?ca=1_5_s vain 61 000 sek 6 700 eur

näitä löytyy tuolta ruotsin puolelta ihan kohtuu hintaa alkuperäisinä. Oma vaan myyntiin ja tilaamaan laivalippua. Eri asia sitten harrastuksen puolesta, jos haluaa tuon tekniikan vaihdon tehdä.

Posted: 23.11.2006 13:44
by kubelwagen
jaa, mielenkiintoista..

En ole tiennytkään, että niitä on variantteja on sanut myös turbolla, eihän tietysti ole ollut suomen tuonti ohjelmassa, vai?

Nooh, tämä valoittaa hieman tulevaisuutta ja mahdollisuuksia

Kiitos infosta ;)

Posted: 23.11.2006 14:08
by Ari-Matti Aho
Juu eipä ne Suomeen niitä osaa uittaa noita hienompia vehkeitä...No jospa sitten kun V-koppanen joskus tulee...

Posted: 23.11.2006 17:31
by jopo
Onko noita saatava 1.8T 4motion?

Posted: 23.11.2006 20:44
by Jouni
Ei saa 4motionia 1,8T, mutta tämmösen saa Bora:na.
Borasta löytyy myös malli tuolla tehokkaammalla 1,8T.

Posted: 23.11.2006 22:31
by Kale
^Liekö us-import kun kilven kolo on mallia lyhyt ja äärivalot löytyy.

Posted: 24.11.2006 15:41
by AjH
Mobile.de:sta ei löytyny Golffia 1.8T varianttina, mutta Boraa kyllä, 110 ja 132kW. Boraa näköjään saanu myös V6 4motionina. En tosin löytäny kuvaa konehuoneen puolelta, mahtaa olla täyttä tolla motilla?

Posted: 25.11.2006 1:20
by ahto
paljonkohan tollasiin rävähtää veroja?

Posted: 25.11.2006 3:53
by MIKU
Kaveri laittaa tommosta gti kolpperoa noin 300 heppaiseksi.

Posted: 25.11.2006 7:50
by Pasi Häkli
Kyllä siinä koneessa tosiaan viripotentiaalia on. Mutta jos esim tuota MIKUn mainitsemaa 300 hevosvoiman haamurajaa tavoitellaan niin kannattaa homma tehdä kunnon osilla alusta loppuun. Täytyy kuitenkin muistaa että moottori on ALLE 2 litranen.. Että ei se mikään jumala-moottori ole, toisin kuin FFP:llä sitä ylistetään.

Nimimerkillä kieroja kiertokankia nähneenä.

Posted: 25.11.2006 12:12
by kubelwagen
MIKU wrote:Kaveri laittaa tommosta gti kolpperoa helpolla noin 300 heppaiseksi.
Mitäs taikoja se sille tekee?

Posted: 25.11.2006 13:46
by Tero Häkli
juu aika kiva sanonta et helpolla laittaa ... sillain siitä ei kyllä kestävää tuu :?

Posted: 27.11.2006 7:09
by Pasi Häkli
Niin ja ei sekään nyt ihan helposti oo saatavissa se 300hv. Työkaveri laittoi samanlaiseen 1.8T koneeseen isot suuttimet, ison turbon, itsetehdyn pakoputkiston pakosarjasta perään asti, niin ison välijäähdyttimen kuin Corradon keulalle saa mahtumaan, ja tietysti ohjelma tehtiin viimeiseksi. Tässäkin muutoksia jo jonkin verran(enkä varmasti kaikkia edes muistanut mainita) ja alle 300 hv jäi niukasti.

Posted: 27.11.2006 20:35
by Puuhis
Kaikkihan on helppoa, kunnes rullat lannistaa ;)