Page 1 of 1

käynistyy ei käynisty

Posted: 30.11.2006 19:34
by zamik
Golf 1.6 vm 2000. Nyt on muutaman kerran ilmennyt sellaista että ei lähde käyntiin eka starttauksella virrat pois ja kokeilee uudelleen niin eikun menoksi. Mikähän voisi olla vikana?????

Posted: 30.11.2006 21:19
by DJDH
Mulla sama vika. Tuo esiintyy ainoastaan kylmällä koneella.

Posted: 30.11.2006 21:37
by zamik
DJDH wrote:Mulla sama vika. Tuo esiintyy ainoastaan kylmällä koneella.
Kyllä mulla esiintyy myös lämpimällä koneella

Posted: 30.11.2006 22:29
by Puuhis
Vikakoodit kannattanee lukasta, esim käynnistyksenestohan voi kikkailla omiaan tuossa.

Posted: 30.11.2006 22:49
by Musti
Mulla on vähän saman tyyppinen vika... Mulla se vaan ei oo niin yksinkertasta se käynnistäminen sen jälkeen...

Posted: 1.12.2006 10:33
by DJDH
Puuhis wrote:Vikakoodit kannattanee lukasta, esim käynnistyksenestohan voi kikkailla omiaan tuossa.
Sehän siinä on kun yhtään vikakoodia ei löydy

Posted: 1.12.2006 10:44
by Pasi Häkli
Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi ei aina anna vikamuistiin vikaa, vaikka se olisikin viallinen. Se kannattanee vaihtaa ensimmäisenä, ei maksa kuin 30€ o-renkaan kanssa.

Posted: 2.12.2006 21:09
by DJDH
Pasi H. wrote:Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi ei aina anna vikamuistiin vikaa, vaikka se olisikin viallinen. Se kannattanee vaihtaa ensimmäisenä, ei maksa kuin 30€ o-renkaan kanssa.
Oireileeko tuo anturi mitenkään muuten? Muistaakseeni Kouvolassa epäilivät juuri tuota anturia, mutta eivät kuitenkaan sitten lopuksi vaihtaneet sitä. Oli kuulemma kunnossa. Lopuksi sanoivat että vika saattaa olla myös avaimessa. Ajoneston signaalin taso voi kuulemma olla niin heikko, ettei auto käynnisty sen takia. Kumma kun sama ongelma on kaikilla avaimilla. Joskus ajotietokoneen näyttöön on tullut teksti immobil activated, eli vika saattaa oikeasti olla siellä? Kahdessa viime huollossa, eikä Kouvolassa, ole löytynyt mitään vikakoodeja. Pariston vaihto avaimeen ei auta?

Posted: 4.12.2006 7:08
by Pasi Häkli
Jos se anturi on viallinen niin sen temppuilun voi joskus huomata jäähdytinnesteen lämpömittarin sekoilusta, ei nouse 90 asti tai muuta vastaavaa, ja moottoriin voi tulla pieniä nykimisiä ja pitkää starttausta ja isompaa polttoaineen kulutusta.

Jos mittaristo on herjannut ajonestosta niin sittenhän se voi hyvinkin olla siellä se vika :!: Jos se tekee samaa kaikilla avaimilla niin vielä on pari vikamahdollisuutta. Joko virtalukon ympärillä oleva lukupää ei oo ihan kunnossa, tai sitten itse mittaristo(johon ajonestokin on integroitu).

Edit. Niin ja se paristo siellä avaimessa vaikuttaa ainoastaan keskuslukon kauko-ohjauksen toimintaan, ei ajonestoon.
Ainakin kolmosgolffeihin on vaihdettu noita lukupäitä.

Posted: 3.6.2007 22:48
by vwtyp2
mulla ilmeni lämpötila-anturin vaihdon jälkeen tällänen vika (tosin auton veto parani kummasti! ja toivottavasti kulutus pienenee?) kylmänä lähtee käyntiin, mutta lämpöisenä ei millään!? mikähän siinä mahtaa olla vikana? (puolako?) :x

vw golf 1,8i gl vm. 1996

Posted: 4.6.2007 15:59
by vwtyp2
tosin tänään taas toimi normaalisti :shock: :shock:

Posted: 5.6.2007 11:37
by DamageS
Mullakin ihan sama ongelma, auto mk3 variant -94 1.8 ABS-koneella, välillä ei starttaa mutta yleensä heti seuraavalla yrityksellä jälleen menossa. Kylmänä ja kuumana. Joku sanoi että puolassa olisi halkeamia, tarkistin, ja ihan hyvältä näytti.

Auttaisikohan tuo jäähdytinnesteen lämpötila-anturin vaihto? Mulla on muutenkin ollut pientä ongelmaa lämpömittarin (ei nouse kunnolla), tai sitten koko koneen lämpöjen kera.

Posted: 5.6.2007 19:14
by vwtyp2
lainaus:välillä ei starttaa mutta yleensä heti seuraavalla yrityksellä jälleen menossa. Kylmänä ja kuumana

mulla myös on esiintynyt samaa!? lämpötila-anturi just vaihdettu!

Re: käynistyy ei käynisty

Posted: 7.2.2009 22:35
by Lahtola
zamik wrote:Golf 1.6 vm 2000. Nyt on muutaman kerran ilmennyt sellaista että ei lähde käyntiin eka starttauksella virrat pois ja kokeilee uudelleen niin eikun menoksi. Mikähän voisi olla vikana?????
Samanlainen vehje alla ja sama vika, tässä muutaman päivän aikana tehnyt tuon tempun. Mutta vain haalealla koneella, eli kauppareissu tms. Lämpötila-anturi vaihdettu kesällä, voihan se vika tietty taas olla siinäkin? Onko joku saanut vastaavan ongelman korjattua jollakin tavalla?

Posted: 7.2.2009 22:46
by Tero Häkli
itellä oli töis just ton tyylinen passatti, anto sahata mut ei toivookaan käyntiin lähtemisestä ja yleensä toisella tai kolmannella kerralla läks, sillon ku vaan pyöritti niin moottorin valo ei syttyny lainkaan.... siitä huomas... osa valoista sytty kyl mittaristoon mitä pitikin... virtalukon pohjassa oli siinä vika...

Posted: 7.2.2009 23:49
by DJDH
Nyt oon huomannu että tuo oman golfin "ominaisuus" häviää siten kun kääntää avaimesta ajovirrat päälle, odottaa 4-5sek, kääntää karvan verran enemmän avainta että merkkivalot sammuu, odottaa 4-5sek ja sitten vasta kääntää avainta starttiasentoon. Ikään kuin antaisi vähän hehkuja. Sitten lähtee kylmälläkin koneella ekalla käyntiin. Oliskohan tuossa sitten dieselin ajonohjausyksikkö :lol:

Posted: 8.2.2009 0:25
by Tero Häkli
heh :D tehtaalla työharjotteluporukkaa maanantaipäivänä =)

Re: käynistyy ei käynisty

Posted: 25.2.2013 19:15
by zamik
Golf iv vm.2000 tekee vieläkin ettei meinaa käynnisty puolilämpimänä. Auto käytetty korjaamolla ja olivat vikakoodit tsekanneet joita ei ollut ja mitanneet lämpötila-anturan joka toimii moitteettomasti. Vaihtoivat sen anturin kuitenkin. No nyt sitten sama ongelma jatkuu ja jatkuu. Eli puolilämminmoottori ei meinaa käynnistyä, ei tosin aina tee. Tänään sitten teki taas samaa ja koittelujen jälkeen sit hörähti, mutta sammui heti. Uusi kokkeilu ja volaa auto käynnisty. Letkut näyttää olevan ok eli ei vuotoja

Mistähän sitä vikaa vielä osaisi tutkia tai osaako joku sanoa syytä ongelmaan???

Pitänee viedä varmaan takas korjaamolle ja sanoa että ettikää se vika nyt :-D

Re: käynistyy ei käynisty

Posted: 26.2.2013 22:32
by Tero Häkli
ajonesto ?

Re: käynistyy ei käynisty

Posted: 26.2.2013 22:46
by zamik
Tero Häkli wrote:ajonesto ?
ei ainakaan ajonestonvalo vilkkunut. Tuntui kun sain auton käyntiin et jaksaako vai eikö ja sit nuukahti, mut next kokeilula lähti. Polttoainesuodatin vaihdettu 1v 6kk sitten. Itsellä on piuha vikakoodien lukuun, mutta se kun ei ole mukana silloin kun sitä tarttee :-)

Mietin et pitäskö testauttaa kaikki mahdolliset anturit josko se vika niistä löytys. Oisko kellään tietoa mitä toi lysti maksaa ja montakas anturia akl-moottorista löytyy kaikenkaikkiaan