Golf;sta tullut laiska
Golf;sta tullut laiska
Nais ihmisenä en osaa muuta sanoa kuin että mun autosta on tullut laiska.
Jyrkempää mäkeä kun ajoin tänään 80km/h niin pitää vaihtaa 4 vaihde, muuten ois hyytyny.
Missä vika?
On ollut paljon pirtsakampi pari päivää sitten.
Jyrkempää mäkeä kun ajoin tänään 80km/h niin pitää vaihtaa 4 vaihde, muuten ois hyytyny.
Missä vika?
On ollut paljon pirtsakampi pari päivää sitten.
Last edited by Rkola on 14.12.2006 20:27, edited 1 time in total.
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
Korjaantuuko vika uudelleenkäynnistyksellä...?
Tuossa on aikahyvä lista, jota voi täydennellä jos jotain puuttuu:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsinta
Edit: Otsikosta tuli mieleen, jos joku vitamiini auttaisi, mutta vika ei ollutkaan kuskissa
Tuossa on aikahyvä lista, jota voi täydennellä jos jotain puuttuu:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsinta
Edit: Otsikosta tuli mieleen, jos joku vitamiini auttaisi, mutta vika ei ollutkaan kuskissa

jmr wrote:
Edit: Otsikosta tuli mieleen, jos joku vitamiini auttaisi, mutta vika ei ollutkaan kuskissa![]()


Auto lähtee 1,2,3 vaihteilla ihan niinkuin pitääkin. Sitten 4 vaihteella alkaa se "en jaksa" meno.
5 kun laittaa niin pitää ajaa jotain 100km/h ettei se kuulosta niin tuskailselta tuo auto

Uudelleen käynnistys ei auta.
Autossa on nyt 167tkm, ja nyt täytyy kyllä ihan kurkkasta huoltokirjaa että koska se MAF on vaihdettu.
Eli jos ei ole vaihdettu niin vika vois olla siinä(kö)?
Auton tyhjäkäynti on kyllä normaali, raksuttaa normaalisti.
Nää on varmaan "tosi selventäviä" mutta yritän parhaani kertoa viat, miten ne esiintyy käytössä

VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
Kummaa jos kuitenkin pienemmillä vaihteilla jaksaa "normaalisti" vai tuntuuko se vaan siltä?
MAFhan on se elementti jonka perusteella löpöä syötetään koneelle ja kun MAF alkaa olla tiensä päässä se mittaa ilman määrän liian pieneksi todelliseen nähden ja löpön syöttö on liian vähäistä.
MAFhan on se elementti jonka perusteella löpöä syötetään koneelle ja kun MAF alkaa olla tiensä päässä se mittaa ilman määrän liian pieneksi todelliseen nähden ja löpön syöttö on liian vähäistä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Itselläni oli jäänyt tuo maffin johto irti, ja minullakin toimi melkein normaalisti 1,2 ja 3 vaihteilla. 4 ja 5 sai ohituksissa ajella lusikka pohjassa eikä sekään riittänyt. Käy luetuttamassa vika koodit, siinähän se viimeistään selviää.
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Jos maffi antaa väärää arvoo niin se ei kyllä näy vikakoodeissa. Pitäis kattoo vedätyksessä niitä maffin arvoja niin sillä selviis onko maffi vika. Kuulostaa kyllä maffi vialta. Ei kun uutta ostamaan vw tiskiltä. Vaihto-osana maksaa reilu 100€.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Just samanlaista on meininki mun autolla.Tero L wrote:Itselläni oli jäänyt tuo maffin johto irti, ja minullakin toimi melkein normaalisti 1,2 ja 3 vaihteilla. 4 ja 5 sai ohituksissa ajella lusikka pohjassa eikä sekään riittänyt. Käy luetuttamassa vika koodit, siinähän se viimeistään selviää.
Vikakoodit onneksi pystyn luetuttaan kaverini hallilla. Ja sitten täytyy pyytää vilkaseen pellin alle.
Sinne siis...

VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
Tosiaan, millos ne on alkanu reilulla satkulla ilman vaihto-osaa myymään? Kaverikin osti uuden maffin vastottain ja kyllä ne sen entisen vaihdossa halusivat. Rkola, luulis että kaveris sais myös ne maffin arvot katottua ajossa, kun kerta saa vikakoodit luettua (milläs laitteella se niitä tutkii)?
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Sillon kannettava ja sit sellainen "töpselin pätkä" minkä se tukkii johonkin.jopo wrote: Rkola, luulis että kaveris sais myös ne maffin arvot katottua ajossa, kun kerta saa vikakoodit luettua (milläs laitteella se niitä tutkii)?
Me hameväki ollaan yleensä kahvia juomassa kun äijät tutkii autoja

Mutta täytyy ottaa asiaksi tuo vikakoodi juttu.
Ja ihan kohta lähden 40km ajamaan, niin eiköhän siinä sitten saa taas jotain tuntumaan auton kujeiluun.
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
No niin, justiinsa joo...
Meinasin pysähtyä veneenlasku paikalle ja pukata golfin ounasjokeen...
Jokainen valo, ulkoa ja sisältä, "vilkkuu" kosketyshäiriömäisesti tyhjäkäynnin mukaan ja ajossa.
Ja tämä juttu otti kaasupolkimeenkin, kun ajelin.
edit. ai niin, mun tuurilla se ei ois edes menny sulaan kohtaan vaan jääny siihen jään päälle vilkkuen kuin jouluvalot.

Meinasin pysähtyä veneenlasku paikalle ja pukata golfin ounasjokeen...
Jokainen valo, ulkoa ja sisältä, "vilkkuu" kosketyshäiriömäisesti tyhjäkäynnin mukaan ja ajossa.
Ja tämä juttu otti kaasupolkimeenkin, kun ajelin.
edit. ai niin, mun tuurilla se ei ois edes menny sulaan kohtaan vaan jääny siihen jään päälle vilkkuen kuin jouluvalot.
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No just tuollaista mekin epäiltiin mutta ei sitten mitään mistään löytynyt.RF900R wrote:Moi
Jos kyseessä on TDI kone niin mulla hajosi viime vuonna passatista turbon ahtopaineen joku "anturi/tunnistin". Ja auto käyttäyty normaalisti 1-3 vaihteilla mut 4 ja 5 vaihteilla puuttu kaikki yläpään tehot.
Tai voihan se olla että se nyt ränkkää ja menee jonkun ajan päästä rikki...
Vilkut loppu, tais olla pakkasten vika. Pari päivää oli -20 ja sit meni ohi.
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000