Page 1 of 1
VR6 Bensankulutus
Posted: 20.3.2004 16:40
by 1500A
Millaisia kulutuslukemia sekalaisessa ajossa olisi odotettavissa kutoskoneella varustetulle 'umpikeula'-Passat Variantille. Sellaiset kun ei maksaisi Saksassa juuri mitään ... Entä vastaava nelonen 2,0 136 hv ?
Posted: 21.3.2004 12:19
by jmr
VR6: 8-12 litraa pauttiarallaa (eli sen mitä tankkiin kaataa). Se 2.0 16v on kuulemma hyvä kone, mutta hanki nyt se TDI vaan.
Posted: 21.3.2004 13:39
by 1500A
Tässä vähän haarukoidaan vaihtoehtoja, kun ei oikein itsekään tiedä mitä haluais ...
Posted: 21.3.2004 16:51
by jmr
Käy koeajamassa joku peli vastaavilla koneilla... Jos tykkäät ajaa suurilla kierroksilla (missä teho on

, niin ota 2.0 16v, jos taas matalilla kierroksilla ja tykkäät maksaa dieselveroa niin ota TDI. 1000 kilometrin jälkeen kun ajat tankkaamaan ja tankki täyteen maksaakin vain 35 euroa =)
Posted: 21.3.2004 17:15
by 1500A
Tässä on nyt vähän 'jakomielisesti' ajatuksen kohteena kaksi erilaista autoa, edullisena vaihtoehtona 'umpikeula'-Passat bensakoneella tai sitten vähän enemmän satsaamalla uudempi III-Golfi dieselinä ja pakettiautona. Katsotaan nyt mihin ajatus/kiinnostus päätyy...
Posted: 21.3.2004 21:10
by turpo kiisseli
Moikka,
voi olla että muistan väärin, mutta musta viinikalla oli omakohtaista kokemusta VR6:sta ???
Joka tapauksessa niissä tais olla ongelmia konepuolella ?
Oikskohan ollu toi perinteinen nokkaremmi ongelma ??
Posted: 21.3.2004 21:21
by 1500A
VeeÄrrästä olen lukenut paljon 'pahaa' FFP:n puolelta, totta, nokkaketjuun liittyviä juttuja tuntuvat olevan.
Posted: 21.3.2004 21:26
by jopo
Monet jutut noista "ongelmista" on huhupuheita ja monillakaan juttujen kirjoittajista ei ole minkäänlaista kokemusta kyseisistä ajoneuvoista

Mikään ajoneuvo ei kestä "ikuisuutta" jos sitä ei huolleta

Posted: 21.3.2004 21:37
by jmr
jopo:n kanssa samoilla linjoilla. Onhan se vr6:n nokkaketkun ja kiristimien huolto hinnakas, mutta se tarvitsee tehdä paljon harvemmin kuin normaali bensakoneen tai TDI:n jakohihnan vaihto. Itse ketju ei niissä kulu vaan ne kiristimet ja monet ovat ajelleet vielä pitkään äänien alkamisen jälkeenkin ja ennen huollattamista:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=11732
Posted: 16.4.2004 12:00
by pate
Omakohtaista kokemusta VR6 Golfista: ostin auton uutena 8/-94 ja ajoin sillä lähes 200 000 km ilman mitään murheita. Moniurahihnan vaihto pariin kertaan (muistaakseni 90 tkm välein), normaalit huollot ja toisen takajarrusatulan vaihto -siinäpä ne remppaamiset!
Kun jouduin myymään auton Belgiaan muuton takia (7/-03) oli siinä vielä alkuperäinen pakoputkikin ihan kunnossa. Nokkaketju ei pitänyt siinä vaiheessa vielä mitään ääniä. Ehdin autolla ajamaan pari-kolme "hieman rivakampaakin" reissua keski-Euroopassa (huiput 6200 rpm /5. nopmittarissa silloin 235+).
Kulutuksesta: pienin lukema matka-ajossa talvella 6,9 l/100 km (Imatra - Joensuu), suurin 20,8 l/100 km (Alastarossa radalla puoli päivää) -ajotietsikan 2. näytöt olivat 9,5 - 10,5 välillä sekalaisessa ajossa.
Hankin Golfiin ensin G&M:n alustasarjan, sittemmin Bilsteinin joka olikin tosi hyvä -muuten reki oli vakio (pl. kuskille Schrothin 4-pisteautomaattivyöt).
Posted: 17.4.2004 9:52
by maikki
2.0-16V tomaatilla talvella sekalaisessa ajossa vie n. 10-11l/100km. Maantiellä kesällä on ajotietokoneen mukaan menty 7.3l/100 km ja keskinopeus 89 km/h ja 8.7l/100 keskinopeus 127 km/h. Kesärenkaat on kuitenkin 205/45-16 että ei paha kun on lisäksi ilmastointi.
Posted: 6.5.2004 13:43
by sirkia
Moro,
Itselläni ollut Passat V6 2.8 30v 4-Motion Tiptronic hörppäsi semmoset 10-12l/100km.
Viime kesänä reissussa pääsi tosin johonkin 9l/100km.
Pahimmilaan, kun ollut kaupunkiajossa on tosin mennyt yli 15l/100km.
Mutta keskimäärin oli semmosen 10-12l/100km tankillisella.
t. Stefu