Golf3:n tuore omistaja
Posted: 25.12.2006 13:47
Juuri rekisteröidyin ja heti tulee kiljoona kysymystä 
Tuli ostettua -95 Golf III variant 1,9TD AAZ koneella (400000 mittarissa). Reilu viikko / ~1000km (testi)ajoa takana ja ajettavuus on erittäin hyvä. Ei hae suuntaansa tiellä, ei täristä, eikä mitään muutakaan erikoista huomaa ajossa. Laskeskelin että 5,7 litraa veisi sataselle (½ maantietä ja ½ kaupunkia). Muutamia pikkuvikojakin on paljastunut tänä aikana. Lueskelin ketjua tyyppivioista ja osan voi laskea suoraan sellaisiksi, mutta ei kaikkia.
Tässä pientä listaa "kiireellisistä" vioista ja toivoisin kommenttia jos kuulostaa tutulta? ...ettei tarvitse itse alkaa pähkäilemään jos viat on jollekin tuttuja
- Takaluukusta katoaa sähköt. Rekisterikilven merkkivalot eivät pala ja takalasin lämmitin ei enää toimi (aluksi toimi).
- Auton seisoessa - mutta käydessä - sisälle tulee "öljyinen" haju (pakokaasua?).
Pakosarjalta lähtevän joustolaipan pinnassa on tummentumia. Vuotaisiko tästä pakokaasua sisäilmanottoon?
- Öljyä vuotaa koneesta. Terveisiä vain myyjälle Mikkeliin kun oli käyttänyt konepesussa ennen auton näyttöä
Venttiilikopan tiivisteet vaihdettu ja sillä asettui osa, mutta jostain öljynsuodattimen juuresta tuntuu vielä tihkuvan.
- Kojelaudan valoista puolet pimeänä. Mittaristo pitää purkaa ja vaihdella sinne polttimoita, mutta en saa tolkkua miten
keskikonsolissa olevien lämmityslaitteen säätimien valojen pitäisi palaa. Vain keskimmäisen takana on polttimo, joka valaisee
ainakin kytkimen päässä olevan pisteen, mutta myös säätimen ympärillä olevassa kehässä on valo.
Reunimmaiset säätimet ovat täysin mykkänä. Kytkimen päässä olevat "pisteet" ovat pimeänä ja samaten ulkoreunalla oleva kehä.
Missä niiden polttimo(t) sijaitsee?
- Vilkkujen viiksessä "sirisee". Vilkkuja tai pitkiä käyttäessa kuuluu kytkimestä sirinää. Joku kosketushäiriö siellä on, mutta kannattaako
sitä alkaa purkamaan ja putsailemaan vai hommata suosiolla toimiva viiksi?
- matkamittarin 2 oikeanreunimmaista segmenttiä sekoilee. Välillä toimii ok, mutta välillä vain osa segmenteistä on näkyvissä
Trippiä on ikävä käyttää kun just puuttuu kilometrit ja kymmenet kilometrit
Sellainenkin ärsyttävä ominaisuus on kun keskuslukituksen "save" moodi. Eli vetäisee ovet takaisin lukkoon 12 sekunnin kuluttua :/
Miten tämän saisi ohitettua niin että kun ovet kerran avataan niin ne myös pysyisivät auki niin kauan kunnes ne taas lukitaan?
Tarvitsisin nippeliä ja nappelia kun jotain pientä puuttuu. Tarjota saa jos jotain seuraavista löytyisi:
- Antenni kiinikkeineen etulokariin
- Vasemman etulokarin keskilistanpätkä, joka tulee oven puolelle.
- Kattokiskot
- valonpesimet puskuriin
- muovinen valokatkaisin
Kokonainen mittaristokin kelpaisi kun ajattelin tehdä pientä modausta siihen. Ei tarvise olla edes toimiva, mutta kiinnostaisi vain purkaa irrallaan että näkisi sen rakenteen
Millainen homma olisi laittaa (etu)sumuvalot jälkiasennuksena? Kytkimestä syttyy takasumari kun vetää kerran. Miten ne toimii tehdasasennettuna?

Tuli ostettua -95 Golf III variant 1,9TD AAZ koneella (400000 mittarissa). Reilu viikko / ~1000km (testi)ajoa takana ja ajettavuus on erittäin hyvä. Ei hae suuntaansa tiellä, ei täristä, eikä mitään muutakaan erikoista huomaa ajossa. Laskeskelin että 5,7 litraa veisi sataselle (½ maantietä ja ½ kaupunkia). Muutamia pikkuvikojakin on paljastunut tänä aikana. Lueskelin ketjua tyyppivioista ja osan voi laskea suoraan sellaisiksi, mutta ei kaikkia.
Tässä pientä listaa "kiireellisistä" vioista ja toivoisin kommenttia jos kuulostaa tutulta? ...ettei tarvitse itse alkaa pähkäilemään jos viat on jollekin tuttuja

- Takaluukusta katoaa sähköt. Rekisterikilven merkkivalot eivät pala ja takalasin lämmitin ei enää toimi (aluksi toimi).
- Auton seisoessa - mutta käydessä - sisälle tulee "öljyinen" haju (pakokaasua?).
Pakosarjalta lähtevän joustolaipan pinnassa on tummentumia. Vuotaisiko tästä pakokaasua sisäilmanottoon?
- Öljyä vuotaa koneesta. Terveisiä vain myyjälle Mikkeliin kun oli käyttänyt konepesussa ennen auton näyttöä

Venttiilikopan tiivisteet vaihdettu ja sillä asettui osa, mutta jostain öljynsuodattimen juuresta tuntuu vielä tihkuvan.
- Kojelaudan valoista puolet pimeänä. Mittaristo pitää purkaa ja vaihdella sinne polttimoita, mutta en saa tolkkua miten
keskikonsolissa olevien lämmityslaitteen säätimien valojen pitäisi palaa. Vain keskimmäisen takana on polttimo, joka valaisee
ainakin kytkimen päässä olevan pisteen, mutta myös säätimen ympärillä olevassa kehässä on valo.
Reunimmaiset säätimet ovat täysin mykkänä. Kytkimen päässä olevat "pisteet" ovat pimeänä ja samaten ulkoreunalla oleva kehä.
Missä niiden polttimo(t) sijaitsee?
- Vilkkujen viiksessä "sirisee". Vilkkuja tai pitkiä käyttäessa kuuluu kytkimestä sirinää. Joku kosketushäiriö siellä on, mutta kannattaako
sitä alkaa purkamaan ja putsailemaan vai hommata suosiolla toimiva viiksi?
- matkamittarin 2 oikeanreunimmaista segmenttiä sekoilee. Välillä toimii ok, mutta välillä vain osa segmenteistä on näkyvissä

Trippiä on ikävä käyttää kun just puuttuu kilometrit ja kymmenet kilometrit

Sellainenkin ärsyttävä ominaisuus on kun keskuslukituksen "save" moodi. Eli vetäisee ovet takaisin lukkoon 12 sekunnin kuluttua :/
Miten tämän saisi ohitettua niin että kun ovet kerran avataan niin ne myös pysyisivät auki niin kauan kunnes ne taas lukitaan?
Tarvitsisin nippeliä ja nappelia kun jotain pientä puuttuu. Tarjota saa jos jotain seuraavista löytyisi:
- Antenni kiinikkeineen etulokariin
- Vasemman etulokarin keskilistanpätkä, joka tulee oven puolelle.
- Kattokiskot
- valonpesimet puskuriin
- muovinen valokatkaisin
Kokonainen mittaristokin kelpaisi kun ajattelin tehdä pientä modausta siihen. Ei tarvise olla edes toimiva, mutta kiinnostaisi vain purkaa irrallaan että näkisi sen rakenteen

Millainen homma olisi laittaa (etu)sumuvalot jälkiasennuksena? Kytkimestä syttyy takasumari kun vetää kerran. Miten ne toimii tehdasasennettuna?