Passatti ei käynnisty?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Passatti ei käynnisty?

Post by passat variantti »

noniin passatti teki tenän et ei käynnisty , kaveri meinasi hal anturia mutta osaisiko joku sanooo mitä noihin 3 johtoon hal anturiin pitäisi tulla , yksi on selvä maa johto mut mitä noihin 2 teen muuhun pitäisi tulla , tästä oppii et ei kannata itse alkaa korjaileen mitään sähköpuolen juttuja kun katselin et onko abs johot kunnossa niin nyt ei saa autoo käyntiin , ihan kuin olisi polttoaine ja kipinä hukassa .
auto on 95vm passat variantti 1.6 litrasella koneella 5D
Last edited by passat variantti on 14.1.2007 23:18, edited 2 times in total.
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Ihan ensin kannattas selvittää kumpi on hukassa kipinä vai polttoaine??? Ota tulppa pois pistä lohkon kupeeseen nojaamaan ja kato tuleeko kipuna??? Polttoaine letku ruiskun kupeesta irti ni näkee tuleeko polttoainetta??? Onko autossa käynnistyksen estoa??????
Passat 3BG TDI
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

joo ei tule kipinää eikä pensaa ja ei oo ajon estoo
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Vähän outoo et kumpaakaan ei tule??? Varmaan joku komponentti mikä ohjaa molempia on mykkä!! Boksi??? onko kaikki sulakkeet katsottu???
Passat 3BG TDI
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

no pitää oottaa et vika korjaantuu itellään mikä on epätoden näköstä , pitäää mittailla tuo puola et onko se pimee ja koettaa ottaa toisesta autosta..
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

passat variantti wrote:no pitää oottaa et vika korjaantuu itellään mikä on epätoden näköstä , pitäää mittailla tuo puola et onko se pimee ja koettaa ottaa toisesta autosta..
Mitenkäs puolan vaihto saa bensan virtaamaan? Jotenkin tommonen noiden yhteiskuolema kuulostaisi sulakkeelta tai joltain releeltä ennemmin :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

mutta eikö se ole niin et jos ei puolaan tule virtaa niin ei tuu kipinääkään mut puola saa virtaa ja ei tuu kipinää ja jos ei kone käy tai jotain niin ei tuu pensaakaan et jotain vekkulia on vikana.
niin ja jos hal anturi rikki niin ei silloinkaan tuu kipinää ja pensaa mut nyt tulee kuitenkin puolalle virta.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kyllä bensaa tulee vaikka hall-anturia ei olisi olemassakaan...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

bensapumppu ei oo rikki mutta bensapumpun releelle ei tuu herätevirtaa, mistäköhän se herätevirta siihen tulee? puola tuntuisi olevan kunnossa. kun puolasta ottaa johdolla tulppaan niin tulee kipinä mut mikä se pieni johto on mikä tulee puolaan ? ihankuin siihen ei tulisi virtaa.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

eikös releelle mee +15 ja puolalta miinus ... eli toi 15 on se virta ku laittaa virrat päälle. ja sit sinne pitäs mennä jatkuva virta
onko 7 napanen rele ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

releelle tulee kelan veto a varten plus ja miinus ja sitten päävirta ja mistä lähtee pensapumpulle virta eli 4 karvaa tuossa releessä mutta mistä se saa virran että releen kela yhistää päävirran?
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

eikös se puolalta sen ota ? mikä ruisku siinä olikaan ? le2:sen osaan jo pian ulkoo :D sen kans tapeltu .. mut siinä on 7 napanen.. ja siinä yhdistyy kun virtaa tulee akulta jatkuva, virtalukolta, startilta ja puolalta...onko siinä releessä napojen numeroita ? niistäkin tietäs jo...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

ei siinä oo sen kummemmin numeroita kuin tavallisessa lisävalojen releessä mut menen tästä taas tutkiin ja jos jotain selviisisi , tutkia mihin johto menee ja mistä se pikkujohto tulee sinne puolalle niin sekin askarruttaa mistä mahtaaa tulla ..
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

tossa virtalukon suulla on kyllä jokin musta juttu ja musta kiiltävä johto lähtee siitä ja menee ajovalojen katkaisimen alle jonkinlaiseen laatikkoon , mahtaakohan toi olla just jokin ajoestolaite?..
taitaa olla parempi hinata lähimpään vv huoltamolle ..
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei pitäs kyllä kipinääkään tulla jos ajonesto päällä ... omassa ei edes starttia pyörittäny kun se kiukutteli .. ja 4 koppasissakin muistaakseni lähtee käyntiin ja sit sammuu heti...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

okei , pitää huomena soitella huoltamolle , saa nähä saako miten aikoi mut mielenkiinnolla ootan et mikä vika mahtaa olla , saavat korjata abs jutunkin kun sen toimesta meni käyntikelvottomaksi koko vehe , mitä opimme tästä?
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei mitään ? 8) aika outo kyl et tollain menny ... etkä mitään oo auki vahingos jättäny ? siinähä o aivopoksi siinä takapenkin alla absijohtojen vieres ? ja sen maajohtojakin siinä vieres, vai muistanko iha vääri
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

passat variantti wrote:tossa virtalukon suulla on kyllä jokin musta juttu ja musta kiiltävä johto lähtee siitä ja menee ajovalojen katkaisimen alle jonkinlaiseen laatikkoon , mahtaakohan toi olla just jokin ajoestolaite?..
taitaa olla parempi hinata lähimpään vv huoltamolle ..
Se on avaimen lukupuola, liittyy ajonestoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

no mä aattelin et se voisi olla just joku ajonestoon liittyvä musta rinkula , pitää katsoa jos löydän ton auton vara-avaimen ja koittaisi sillä jos lähtis käyntiin mut huoltamolle soittelin aamusti ja tilasin ajan , viikonpäästä torstaina olis aika...
ei tollasta ajonestoo saa mitenkään ohitettuu?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

passat variantti wrote:ei tollasta ajonestoo saa mitenkään ohitettuu?
Epäilisin aika vahvasti että ei.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

Ensinnäkin, Kyllä tuollaisessa on ajonesto. Ensimmäisen sukupolven, eli sillä kiinteällä koodilla.
TerZi1982 wrote:ei pitäs kyllä kipinääkään tulla jos ajonesto päällä ...
Tulee sen verran kipinää, että antaa lähteä käyntiin, mutta sammuu heti.
TerZi1982 wrote:siinähä o aivopoksi siinä takapenkin alla absijohtojen vieres ?
Aivo on konehuoneen puolella, edestäpäin katsottuna vasemmalla siinä vesikaukalossa. Päällä oleva muovipäre irtoaa, kun avaa kolme vastapäivään käännettävää "nastaa" ja raottaa tiivistettä.
Pasi H. wrote:
passat variantti wrote:ei tollasta ajonestoo saa mitenkään ohitettuu?
Epäilisin aika vahvasti että ei.
Saa. Saksassa se voidaan ohjelmoida uudelleen. Onnistuu vaikkapa LMS:n kautta, kustannukset jotain luokkaa 800€.
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

no sehän oliski kiva juttu et sekin vielä , mut kyllä siinä joku tökkii ku tosiaan ei tuu kipinää ja ei pensaa , ja kyseinen vika ei oo ennen ollut mut mikä tälläsen jotenkin aktivoi ja tietty jos kipinän saa keploteltuu ja pensapumpun toimiin niin toi ruisku sitten tietystikkin vielä on pimeä , eikö niin vai tietääkö joku et vaikuttaako se tohon ruiskun toimintaan?
mutta voisiko toi sitten olla tuo lukia pimee mikä lukee mikä avain on virtalukossa ?
ei kellään olisi sähkökaaaviota tälläisestä 5d passat variantista 1.6 moottorilla kun korjausoppaita kattelin kesällä niin ei ollu et olis käsitelly tuota 1.6 moottorillisia mallei.
näkeekö tuota muuten vag gomilla tuota ajonestoo? tai mitä kaikkee tuosta saa tietokoneella irti tuostä moottori poksista?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Olet luonnollisesti tarkistanut sulakkeet ja releet että ne ovat kunnossa. Tuommoiset täysin puuttumiset edelleen viittaa vahvasti katkokseen jossain kohtaa piuhoja.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Noksu
Posts: 30
Joined: 29.7.2006 20:58
Location: Paimio

Post by Noksu »

Eikös tuo ajonesto anna kuitenkin käynnistää auton mutta sammuu melkein heti perään. Näin ainakin itsellä kun oli -96 audissa käynnistyongelmaa joten ei siinä ilmeisesti vika piile?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

J.N wrote:Saa. Saksassa se voidaan ohjelmoida uudelleen. Onnistuu vaikkapa LMS:n kautta, kustannukset jotain luokkaa 800€.
Kotikonstein sitä et saa ohitettua kirveelläkään, piste. Sitä siis tarkotin. Kyllähän meilläkin ajoneston kanssa pystytytään pelaamaan vaikka kuinka, koodaamaan uusia avaimia jne. Ja kyllä on LMS hinnasto vähän viturallaan jos 800 euroo maksaa avaimien uudelleen koodaus :lol: Konkurssiin menee noilla hinnoilla. Eikä sitä tarvii saksassa ohjelmoida. Se onnistuu linjayhteyksien kautta ihan suomestakin :wink:

Mutta ajonesto tässä autossa tuskin kettuilee, kun ei tule edes kipinää. Ajoneston ollessa päällä auto käy sekunnin kaks ja sammuu. Etsi siis vikaa muualta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

hall-anturi ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

Pasi H. wrote:Kotikonstein sitä et saa ohitettua kirveelläkään, piste. Sitä siis tarkotin. Kyllähän meilläkin ajoneston kanssa pystytytään pelaamaan vaikka kuinka, koodaamaan uusia avaimia jne. Ja kyllä on LMS hinnasto vähän viturallaan jos 800 euroo maksaa avaimien uudelleen koodaus :lol: Konkurssiin menee noilla hinnoilla. Eikä sitä tarvii saksassa ohjelmoida. Se onnistuu linjayhteyksien kautta ihan suomestakin :wink:
Kotikonstein ei tosiaan saa ohitettua. Mutta yllä kysyttiin "onko mahdollista" ja vastaus oli osoitettu siihen. On mahdollista.

Ei siinä hommassa olekkaan kyse mistään avainten koodauksesta, vaan ohjainlaitteen uudelleen ohjelmoinnista. Käsittääkseni ei onnistu missään paikallisella veeweellä, tällaisen vastauksen luotettava tietolähde antoi. Avainten teettäminen nyt onnistuu monella suutarillakin.

Ja asiasta sen enempää tietämättä luulen, että ko. paikan hinnasto on hyvin yhtenevä muiden maan merkkiliikkeiden kanssa. Sekun on kuitenkin Turun virallinen merkkihuoltamo. Tuosta ohjainlaitteen uudelleen ohjelmoinnista/ajoneston poistosta löytyy asiaa FFp:ltä liittyen noihin tekniikanvaihtoihin ja sielläkin oli jossain mainittu tuo, että ajonesto on mahdollista poistaa lähettämällä ohjainlaite uudelleen ohjelmoitavaksi Saksaan.

Sen tarkemmin en aiheesta tiedä, mitä on luottaminen "internet faktaan" kun ei ole aiheesta omakohtaisia kokemuksia, mutta en usko että virallisen markkihuollon korjaamoesimies/huoltoneuvoja on tuota ihan hatusta vetänyt...

Menee jo ohi aiheen, mutta itse aiheeseen liittyen olen vähän samoilla linjoilla, mitä AjH tuossa yllä jo sanoikin. Ei tuo ole mikään ajonestovika. Ainakaan pelkästään.
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

kyllä tuo koodaus luonnaa ihan merkkiliikkeessä , työkaverin golf variantti oli uudelleen ohjelmoitu juuri niin et olivat imuttaneet saksasta uuden ohjelman.
mutta h hetki päivä lähestyy (torstai) ja saa nähä saako tuosta enää kalua tai sit kuoppaan sen tonne tallintaakse koko auton ku on pehmeetä savea niin kevyt kaivaa kuoppa.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

J.N.

Avainten teettäminen on pikkasen eri asia kuin niiden koodaaminen ajonestoon. Niiden koodaukseen tarvitaan linjayhteys joka on nimenomaan Saksan tehtaan koneiden kanssa yhteydessä. Ajoneston kanssa pystyy temppuilemaan ihan JOKAINEN merkkiliike.

Toivottavasti et luule tietäväsi internetistä luetun perusteella kaikkea ajonestoon/sen koodaamiseen liittyvää... Mä hiljenen nyt kokonaan, ei jaksa tämmöstä tarpeetonta kinaamista. Varsinkaan kun ei sulla itsellä ole käytännön kokemusta näistä asioista. Netissä on jos jonkinmoista tietäjää, eikä aina ihan kaikkeen kannata uskoa mitä eteen tulee...

PS. Ei ne merkkiliikkeen tiskin takana olevatkaan aina ole perillä asioista. Ja tämä tarina on tosi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

ei kinata ,ensiviiikon loppulla ollaan viisaampia jos jotain selviää mikä on vikana ainakin toivottavasti.
hyvää viikonloppua kaikille osallistuneille.
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

jiiiihuu passatti toimii jälleen mutta katsovat samalla abs jutunki kuntoon ku se valo palaa kokoajan niin saan auton alkuviikosta , kyllä sitä vikaa olivat hakeneetkin mutta päävirta rele oli kosketin kyrsähtänyt ei kytkenytkään virtaa vaikka piti , kela kyllä veti mut kosketin ei päästänyt virtaa läpi , vika korjantui uudella releellä , ei oo kyllä itellä tullu vastaan moista vikaa et koskettimet olis sipannu et ei yhistäkkään , tietty mittasin noi (vetokelan käämin) mutta ei sit tullu mieleen et voi noin olla rikki
JKaunisto
Posts: 38
Joined: 7.8.2006 11:57
Location: Raisio

Post by JKaunisto »

Lainaan hieman vanhaa aihetta kun en viitsi uutta pystyttää, mutta oliskohan porukalla jotain neuvoa Golfin käyntiongelmiin. Auto on 1,8 1-pisteruiskulla, ja ongelma on sellanen, että auto lähtee käymään, mut n. viiden minuutin päästä sammuu mitenkään varoittelematta. Sen jälkeen odottelee n. 5-10 minuuttii, ja sitten auto starttaa taas, käy nätisti, mut taas 5 minuutin päästä sammuu.

Sen verran kuuntelin, että kun virrat laittaa päälle, niin bensapumpu pyörii kyllä, mutta sitten kun auto sammuu, niin jos heti perään kääntää virrat uusiksi päälle, niin pumppu ei inahdakaan. Sitten sen odottelun jälkeen virrat palaa taas pumpulle, ja koko rumba alkaa alusta.

Eli koko homma lyhennettynä: Virrat katoaa bensapumpulta->auto sammuu->virrat palaa pumpulle odottelun jälkeen->auto lähtee käyntiin->virrat katoaa taas hetken päästä jne. jne.
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

Post by passat variantti »

hmm ookko kokeillu lämpiääkö se pensapumpun rele ..
ja senhän vois mitata sammuuko se juuri tuohon pensapunpun sammumiseen ..
JKaunisto
Posts: 38
Joined: 7.8.2006 11:57
Location: Raisio

Post by JKaunisto »

En oo tota lämpiämistä kokeillu., mutta mittasin sieltä releen kannasta, että tuleeko sinne se +12, ja kyllähän tuli. Ja myös kun virrat kääntää päälle, niin siihen yhteen (heräte?) nastaan tulee siinä vaiheessa 12 volttia, ja nuo jännitteet löytyy sieltä kannasta koko aika, ja sillon kun auto sammuu, niin releeltä b-pumpun suuntaan häviää jännitteet (suomennettuna: Rele aukeaa, vaikka se saakin tarvittavat jännitteet sinne kantaan).

Ja eilen kun vielä tutkiskelin sitä, niin sillon kun auto lähtee käymään, niin se rele naksahtaa kun laittaa virrat päälle, mutta sitten kun auto sammuu, niin rele on aivan hengetön sen n. 10 minuuttia. Eli olisko se sitten tuossa releessä vika, vaiko jotain isompaa? Ja mitähän tuollanen osa mahtaa maksaa Vv-auton tiskillä?
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Lainaan vähän tätä topiccia...

Muistuukos kellään mieleen mitä kannattaisi tarkistaa, jos Passat 3B TDI Variant (-98) ei käynnisty? Aikaisemmin on ajoneston vikakoodi ollut vikamuistissa ja nollattu, jonka jälkeen on toiminut. Kuulemma hörähtää vain.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ajonesto se on jos lähtee käyntiin ja samantien sammuu... kokeile toista avainta
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply