Page 1 of 1

V6:sen öljyvuoto

Posted: 12.1.2007 11:00
by VeeKuus
Mitenkä hankala remppa on tiedossa kun V6:sen 2,8 litrasen motin toisen kannentiivisteen välistä vähän tihkuaa öljyä. Vuotoa ei ole kuin nimeksi, mutta tarkoitus olisi laittaa heti kuntoon ennen kuin rupeaa enempi vuotamaan. Motilla ei ole ajettu kuin 120tkm (-00), onko tämä miten yleistä??
:shock:

Posted: 12.1.2007 12:51
by Markku Duus
Kyllähän tuo minunkin kulkineessa tuntuu öljyä jostain työntävän. En ole vielä paikallistanut että mistä mutta vuotoa on havaittavissa.

Posted: 13.1.2007 21:19
by Masentaja
Nokkaketjun kiristimen ja sylinterikannen välistä on joskus vuotanut ja joskus itse kiristin on vuotanut. Harvoin kannentiiviste vikoja tullut vastaan. Euroja kuluu jonkusen verran. Nokka-akselit pitää ottaa pois yhdessä ketjunkiristäjän kanssa. Kannattaa putsata tarkasti öljyt pois ja seurata tilannetta.

Posted: 19.1.2007 15:53
by VeeKuus
Tarkemmin kun tutkii niin kyllä se nokkaketjun kiristimen ja sylinterikannen välistä tulee, Onko Masentajalla tai muilla tarkempaa arviota euroista, joita saapi sen korjaukseen merkkiliikkeessä menemään, vai kannattaako käyttää jollain "kyläsepällä" korjauksessa??

Posted: 22.1.2007 21:13
by Masentaja
Hintaa en muista kyseiselle toimenpiteelle, mutta kyselykierros marmoritiskille valaisee asiaa. Kyläsepälle jättäisin itse viemättä. Marmoritiskiltä saat kuitenkin 2v takuun töille ja osille.

Posted: 3.4.2007 18:05
by maxvells
Tarkistakaapa ensin voisiko vuoto tulla venttiilikopan tiivisteen kohdalta, se on uskomattaman huonon mallinen tiiviyden kannalta. Tiivistemassaa tarvitaan jos aikoo saada pitamaan. Itse homma ei ole iso, tunti reilu raplaamista... Uusi tiiviste maksaa vaan maltaita, n 40e...

Posted: 3.4.2007 18:52
by HarriV
Kävin just itsekkin katsomassa öljymäärän kun nyt on noin 2000km ajettu viime huollosta ja kyllähän tuota huomenna saa käydä mobilia ostamassa,kun tikku rupeaa minimissä olemaan.