Page 1 of 1
Golf Variant Mk3 1.8 94 - uusi auto ja uudet kysymykset
Posted: 15.1.2007 15:42
by DamageS
Terve!
Tulipa tuollainen 94 vuoden golf variant hankittua. Nyt on jo ehtinyt tulemaan muutama kysymys ja ongelma, jos joku viitsisi autella
Ja kysymykset ovat:
1. Kun kone lämpiää pitkän ajon jälkeen, tyhjäkäynti huononee ja auto sammuilee risteyksiin ellei anna kaasua. Mistä voisi johtua? Mitä vähän jo ehdin lukemaan, voisi ongelma olla tyhjäkäyntimoottorissa, tai imusarjan ja ruiskun välisessä kumilaipassa?
2. Minkähänlaiset öljyt kannattaisi koneeseen vaihtaa? kone on bensa 1.8 ABS, 66kW.
3. Mittariston lamppu sanoi sopimuksen irti. Minkähänlainen homma vaihtaa, mitä tarvitsee irroittaa ja miten?
Tuossa nyt polttavimmat, lisääkin kysymyksiä keksisin, mutta vastauksia löytyy varmaan vanhemmista keskusteluista

Ja jos jollakin sattuisi löytymään ylimääräiset kesärenkaat vanteineen kohtuulliseen hintaan Satakunnan alueelta, niin voin hakea pois

Posted: 15.1.2007 16:50
by DamageS
Löysinkin jo ohjeet mittariston irroitukseen,
http://ffp-motorsport.com/tuning/mittarit2.php
Posted: 15.1.2007 17:05
by Sami Mäkinen
Jos ei vakiovärit miellytä niin tee näin kuten minä

Vartin homma kun mittaristo on pois...
Mittaristo

Posted: 15.1.2007 17:36
by Kemizti
sami.m
mistä hommasit ton väriset valot, mitä makso, mites toi kirkkaus? häiritseekö? näyttää niin kirkkaalta tosa kuvassa.. (säädettävähän se toki on) sopis vaan itsellekkin paremmin kun hyvin, kun soitinkin on sinipunainen.. onnistuu golffiin vissii yhtä hyvin kun passattiin, vai mihin oot noi vaihdot tehny..??
Posted: 15.1.2007 17:50
by Sami Mäkinen
Kemizti wrote:sami.m
mistä hommasit ton väriset valot, mitä makso, mites toi kirkkaus? häiritseekö? näyttää niin kirkkaalta tosa kuvassa.. (säädettävähän se toki on) sopis vaan itsellekkin paremmin kun hyvin, kun soitinkin on sinipunainen.. onnistuu golffiin vissii yhtä hyvin kun passattiin, vai mihin oot noi vaihdot tehny..??
3 golfissani nuot valot oli ja tää homma menee taas offtopic

juu olis voinu noitten näyttöjen lamput laittaa normi siniset ledit... muttaku oli superkirkkaita jo niin menköön... aika helppo homma vähä poraa ja tinaa ni se on avot
Re: Golf Variant Mk3 1.8 94 - uusi auto ja uudet kysymykset
Posted: 15.1.2007 17:55
by Markku Duus
DamageS wrote:
2. Minkähänlaiset öljyt kannattaisi koneeseen vaihtaa? kone on bensa 1.8 ABS, 66kW.
Itse käytin Ventossa, 1.8 ABS koneessa, Teboilin Diamond 5W40. Hinta kohtuullinen ~25€/4l, ja ei mitään ongelmia.
Posted: 15.1.2007 20:10
by DamageS
Kiitoksia neuvoista
Mittaristossa ei ollut lamput paskana, vaan joku kosketushäiriö. Korjaantui kun revin koko mittariston irti, ja irroitin liittimen ja laitoin takaisin kiinni. Pitäisikö muuten tossa matkamittarissa ja kellossa olla ihan omat valot?
Sitten seuraavaa ongelmaa; Vilkun viiksi. Se pitää outoa vinkunaa/murinaa kun sitä vähän työntää eteenpäin, todennäköisesti kosketushäiriö. Jostakin keskustelusta luin, että on normaali golffin ominaisuus, ja että saa kohtuulliseen hintaan uuden viiksen. Millähän jipolla tuo irtoaa? katsoin jo vähän irroittamalla muoveja päältä pimeässä, mutta irroittelemaan en vielä uskaltanut alkaa.
Posted: 15.1.2007 21:09
by Sami Mäkinen
DamageS wrote: Pitäisikö muuten tossa matkamittarissa ja kellossa olla ihan omat valot?
Pitäis, kirkkaat lamput ja Vihreet väritys muovit jotka itse heitin pois ja korvasin sinisellä ledillä, on vaan aika mielenkiintonen purkaa ne pikku näytöt että saa sen vihreen kalvon pois...
Posted: 16.1.2007 13:26
by DamageS
sami.m wrote:DamageS wrote: Pitäisikö muuten tossa matkamittarissa ja kellossa olla ihan omat valot?
Pitäis, kirkkaat lamput ja Vihreet väritys muovit jotka itse heitin pois ja korvasin sinisellä ledillä, on vaan aika mielenkiintonen purkaa ne pikku näytöt että saa sen vihreen kalvon pois...
No on ne kyllä hienon näköisetkin

Mulla on varmaan molemmat lamput palaneet, kun ei kummassakaan ole valoa. Täytyypi kokeilla vaihdella kun aukasen seuraavan kerran...
Posted: 16.1.2007 16:44
by Pasi Häkli
DamageS wrote:keskustelusta luin, että on normaali golffin ominaisuus, ja että saa kohtuulliseen hintaan uuden viiksen. Millähän jipolla tuo irtoaa? katsoin jo vähän irroittamalla muoveja päältä pimeässä, mutta irroittelemaan en vielä uskaltanut alkaa.
Ratti täytyy ottaa irti sekä sen viiksipaketin ylä- ja alamuovit irti, jonka jälkeen kolme talttapääruuvia irti viiksipaketin etupuolelta ja liittimet irti. Jos sulla on Airbag, niin ratin takaa löytyy 2 kuusiokoloruuvia, mitkä pitää sitä bagia paikallaan.
Posted: 16.1.2007 17:01
by DamageS
Pasi H. wrote:DamageS wrote:keskustelusta luin, että on normaali golffin ominaisuus, ja että saa kohtuulliseen hintaan uuden viiksen. Millähän jipolla tuo irtoaa? katsoin jo vähän irroittamalla muoveja päältä pimeässä, mutta irroittelemaan en vielä uskaltanut alkaa.
Ratti täytyy ottaa irti sekä sen viiksipaketin ylä- ja alamuovit irti, jonka jälkeen kolme talttapääruuvia irti viiksipaketin etupuolelta ja liittimet irti. Jos sulla on Airbag, niin ratin takaa löytyy 2 kuusiokoloruuvia, mitkä pitää sitä bagia paikallaan.
Kiitos, noilla ohjeilla homma sujuu huomattavasti nopeammin

toivottavasti viiksi vielä muutaman kaistanvaihdon kestää, kunnes saan uuden hankituksi...
Posted: 11.2.2007 12:06
by DamageS
Nappasin nyt tuon ruiskuhässäkän läppärungon irti ja katselin sitä kumilaippaa, vain alapuolta kylläkin kun en koko laippaa jaksanut irrottaa kun oli kylmä ja ajoonkin tarvitsi lähteä. Ei näkynyt mitään murtumia, halkeamia, tai muutakaan mikä ilmavuotoa aiheuttaisi. Alipaineletkutkin näytti hyväkuntoisilta. Eipä silti tyhjäkäynti ole nyt ongelmaksi koitunut, kun on niin helvetin kylmä ettei konekkaan lämpiä
Ja siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen; tuntuu puhallusilma lämpiävän huonosti. Vai luulenko vaan, kun auto on aamulla vain n. puoli tuntia pistokkeessa kiinni ja sitten tulee noin 10 kilometrin ajomatka päivän askareisiin? Tänä aikana koneen lämmöt nousee korkeintaan 70 asteeseen mittarin mukaan, ja puhallusilma on juuri ja juuri lämpimäksi kutsuttavaa

Taitaapi silti vaan olla näitä pirteiden 20-30 asteen pakkasten aikaansaannoksia

Posted: 11.2.2007 13:39
by Pasi Häkli
Vaihda termostaatti. Auttaa kummasti.
Posted: 13.2.2007 10:24
by Outi
Mulla on normaalisti lämmöt 70 paikkeilla, mutta hyvin riittää lämmintä ilmaa, paremmin kuin isännän Passatissa!
Tosin tuossa on varmasti vielä saksalainen termostaatti paikalla, ei vain ole viitsinyt vaihdattaa, kun toimii..
Posted: 13.2.2007 16:18
by Pasi Häkli
Kyllä sen kuuluu nousta sinne 90 asteeseen, eli outillakin taitaa termarivikaa olla jos 70 näyttää. Tai sitten jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kusee.
Posted: 13.2.2007 16:34
by passat variantti
kun ja jos vaihat itse termostaatin niin vaihda oo-rengas eli tiiviste samalla , aina se ei tuu termarin mukana , itellä piti laittaa uus tiiviste ku edellinen omistaja ei ollu osannu asentaa niinkään yksinkertasta tiivistettä oikein..
Posted: 13.2.2007 23:13
by Outi
Pasi H. wrote:Kyllä sen kuuluu nousta sinne 90 asteeseen, eli outillakin taitaa termarivikaa olla jos 70 näyttää. Tai sitten jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kusee.
Vaan eikös se puske sitten vain kylmää tai kylmempää ilmaa sisälle, jos on termari hajalla?
Nimittäin hyvin tulee lämmintä! Vaan voihan se anturikin olla rikkipoikki!