Kokemusta Golf IV OEM xenon polttimoiden vaihdosta?
Posted: 23.1.2007 18:41
Onkohan kenelläkään kokemusta vm. 2005 (tai vastaava) Golf IV:n OEM (alkuperäisosa) xenonvalojen polttimoiden vaihdosta?
Olen aikomuksissa vaihtaa 33tkm ajettuun autoon uudet xenon polttimot. Toisen ajovalon xenon-polttimo vaihettiin takuutyönä lampun takakannen vian vuoksi (kosteutta pääsi umpioon kuukauden päivät ja tämän jälkeen xenon polttimo alkoi oikkuilemaan josta vian vasta huomasin) => Ongelmana lähinnä se, että auton toinen valo on sinertävä ja toinen kellertävä (ei kiva).
Eli onko kenelläkään kokemuksia xenon ajovalojen (automaattislla korkeudensäädöllä varustettuna) polttimoiden vaihdosta?
Purkuri irti -> ei mikään 5 min homma:
---------------------------------------------
Koska ainakin apukuskin puoleinen umpio pitää ottaa irti (jotta polttimoon pääsee käsiksi), pitää myös puskuri ottaa pois. OK - tämä tarkoittaa siis duunia johon ei kokeneelta (minä) menee jonninverran aikaa.
Teettää duuni, mutta missä?
--------------------------------
Voisin käydä myös teettämässä tämän duunin jossain Tre/Pirkanmaalla, mutta en tiedä missä tälläistä duunia voisi pyytää tekemään? Laakkosella varmasti osaisivat, mutta tämän luontoiseen hommaan (joka ei ole abs. must ja kuitenkin vaatii duunia ja viitseliäisyyttä) ei tunnu saavan palvelua. Ongelmana tässä lähinnä se, että mikä tahansa nyrkkipaja varmaan saa umpiot irti, mutta ilman oikeita työvaiheita / tietoa mitä ei saa tehdä, voi lopputulos olla se, että valojen korkeussäätö pitää käydä uudelleen kalobroimassa Laakkosella.
Kysymyksiä lähinnä herättävät seikat ovat nämä:
---------------------------------------------------------
Vastaukset näihin kysymyksiin voisivat myös helpottaa, sikäli mikäli päädyn viemään tämän nyrkkipajaan (osaisin ainakin neuvoa mitä ei pidä tehdä).
1. Alfamerin oppaan mukaan akusta pitää ottaa miinusnapa irti. OK. Mitä sivuoireita tästä on odotettavissa?, eli voiko olla että:
a) vikamuisti nollautuu (tosin siellä ei pitäisi nyt olla mitään vikaa tietääkseni)
b) joustavan huoltovälinäytön tieto seuraavasta arvioidusta huollosta menee nollille?
c) radion kanavat katoo
d) muuta?
2. Oppaan mukaan kuljettajan puolen umpiossa on mukana korkeudensäädön ohjausyksikkö (ks. kuvassa näkyvä umpiossa kiinni oleva metallinen boxi). Kirjassa ilmoitetaan että tätä ei saa ottaa irti (muuten korkeudensäätö pitää käyttää uudelleen kalibroitavana). Kirjasta ei selviä se, tarkoitetaanko sillä sitä, että kuskin puolen umpiota ei saa ottaa irti korista, vaiko se, että kuskin puolen umpiossa kiinni olevaa ohjausyksikköä (metallinvärinen) ei saa ottaa umpiosta irti?
3. Äkkiseltään katsottuna myös apukuskin puoleisessa umpiossa on kiinni vastaavan näköinen metallinen boxi kuin mikä on kuskin puoleisessa umpiossakin. Eli Alfamer kirjassa kirjoitettu huomautus koskien (kohdan 1.) irroitustyötä -> koskeeko tämä siis kuitenkin myös apukuskin puoleistakin lamppua?
4. Onnistuuko parkkipolttimoiden vaihto ilman, että :
a) umpioita ottaa puskurista pois?, ja
b) korkeudensäädin ohjausyksikköjä iroittaa umpiosta?
5. Xenon polttimo on tyyppiä D2S, mutta ilmeisesti parkki on tyyppiä H6W (kanta:BAX9s) eikä W5W (kanta:W2,1x9,5d)?
ks. http://www.tkomotorwerks.com/products.php?productid=951
Alla btw linkkiä Rogerista, joka vaihtoi golf IV:hen itse samaiset OEM xenon valot:
-> http://bambergvr6.50megs.com/HID_wire.htm


Olen aikomuksissa vaihtaa 33tkm ajettuun autoon uudet xenon polttimot. Toisen ajovalon xenon-polttimo vaihettiin takuutyönä lampun takakannen vian vuoksi (kosteutta pääsi umpioon kuukauden päivät ja tämän jälkeen xenon polttimo alkoi oikkuilemaan josta vian vasta huomasin) => Ongelmana lähinnä se, että auton toinen valo on sinertävä ja toinen kellertävä (ei kiva).
Eli onko kenelläkään kokemuksia xenon ajovalojen (automaattislla korkeudensäädöllä varustettuna) polttimoiden vaihdosta?
Purkuri irti -> ei mikään 5 min homma:
---------------------------------------------
Koska ainakin apukuskin puoleinen umpio pitää ottaa irti (jotta polttimoon pääsee käsiksi), pitää myös puskuri ottaa pois. OK - tämä tarkoittaa siis duunia johon ei kokeneelta (minä) menee jonninverran aikaa.
Teettää duuni, mutta missä?
--------------------------------
Voisin käydä myös teettämässä tämän duunin jossain Tre/Pirkanmaalla, mutta en tiedä missä tälläistä duunia voisi pyytää tekemään? Laakkosella varmasti osaisivat, mutta tämän luontoiseen hommaan (joka ei ole abs. must ja kuitenkin vaatii duunia ja viitseliäisyyttä) ei tunnu saavan palvelua. Ongelmana tässä lähinnä se, että mikä tahansa nyrkkipaja varmaan saa umpiot irti, mutta ilman oikeita työvaiheita / tietoa mitä ei saa tehdä, voi lopputulos olla se, että valojen korkeussäätö pitää käydä uudelleen kalobroimassa Laakkosella.
Kysymyksiä lähinnä herättävät seikat ovat nämä:
---------------------------------------------------------
Vastaukset näihin kysymyksiin voisivat myös helpottaa, sikäli mikäli päädyn viemään tämän nyrkkipajaan (osaisin ainakin neuvoa mitä ei pidä tehdä).
1. Alfamerin oppaan mukaan akusta pitää ottaa miinusnapa irti. OK. Mitä sivuoireita tästä on odotettavissa?, eli voiko olla että:
a) vikamuisti nollautuu (tosin siellä ei pitäisi nyt olla mitään vikaa tietääkseni)
b) joustavan huoltovälinäytön tieto seuraavasta arvioidusta huollosta menee nollille?
c) radion kanavat katoo
d) muuta?
2. Oppaan mukaan kuljettajan puolen umpiossa on mukana korkeudensäädön ohjausyksikkö (ks. kuvassa näkyvä umpiossa kiinni oleva metallinen boxi). Kirjassa ilmoitetaan että tätä ei saa ottaa irti (muuten korkeudensäätö pitää käyttää uudelleen kalibroitavana). Kirjasta ei selviä se, tarkoitetaanko sillä sitä, että kuskin puolen umpiota ei saa ottaa irti korista, vaiko se, että kuskin puolen umpiossa kiinni olevaa ohjausyksikköä (metallinvärinen) ei saa ottaa umpiosta irti?
3. Äkkiseltään katsottuna myös apukuskin puoleisessa umpiossa on kiinni vastaavan näköinen metallinen boxi kuin mikä on kuskin puoleisessa umpiossakin. Eli Alfamer kirjassa kirjoitettu huomautus koskien (kohdan 1.) irroitustyötä -> koskeeko tämä siis kuitenkin myös apukuskin puoleistakin lamppua?
4. Onnistuuko parkkipolttimoiden vaihto ilman, että :
a) umpioita ottaa puskurista pois?, ja
b) korkeudensäädin ohjausyksikköjä iroittaa umpiosta?
5. Xenon polttimo on tyyppiä D2S, mutta ilmeisesti parkki on tyyppiä H6W (kanta:BAX9s) eikä W5W (kanta:W2,1x9,5d)?
ks. http://www.tkomotorwerks.com/products.php?productid=951
Alla btw linkkiä Rogerista, joka vaihtoi golf IV:hen itse samaiset OEM xenon valot:
-> http://bambergvr6.50megs.com/HID_wire.htm

