Tyhmä kymysys mutta mihin tämäpää tulee kiinni... kun noitten kans pahemmin oo viel pelannu???

Edit: Erotin tämän keskustelun projektikeskustelun perästä omakseen T:jmr
Tyhmä kymysys mutta mihin tämäpää tulee kiinni... kun noitten kans pahemmin oo viel pelannu???
Hepreaa...JukkaA wrote:Se tulee kiinni egr:n putken tilalle egr-venttiilin alle. Minulla on ollut pakokaasun takaisinkierrätys tulpattuna, eli pakosarjan ja egr-venttiilin yhdistävä putki on poistettu ja korvattu tuollaisilla laipoilla. Suosittelen egr:n poistamista myös muille.
Tänks olin ite ajatellu samaa kun vaan pääsis töistä mutta käy tämä näinkinEdit: Erotin tämän keskustelun projektikeskustelun perästä omakseen T:jmr
Eikös tää ole vielä FSI koneessa pahempi ongelma kuin ennen venaa suihkuttelevassa, jossa suihku putsaa venttiiliä?Pasi H. wrote:...Ja vertailuna vaikka 45tkm ajettu 3C Passatti 2.0 FSI moottorilla, karstaa on venttiilit täynnä, ...
Ei anna vikailmotusta, sen egr:n toimintaa ei oikeastaan valvota milläänlailla. Tehoja se ei ainakaan hävitä jos sen ottaa pois käytöstä.KakePro wrote:Niih kun tässä on tätä EGR:n tukkimis keskustelua ni ajattelin vaan varmistaa erään asian.
Nimittäin eihän tuollaisessa -00 1.9TDi AHU pasuunassa EGR anna mitään vikailmoitusta vaikka sen tukkis ja häviääkö moottorista mahdollisesti tehoja ala/yläkierroksilla![]()
Omasta vaan olen sen tilkitsemistä harkinnut jo tovin
Eikös sulle muuten vaihdettu turbo uuteen? Tuli vaan mieleen että jos on vähän vnt-tangon säädöt perseellään.... Aika hurjalta kuulostaa jos ahtaa 2 bar, ei kauheen terveellistä.Sami Jalonen wrote:mittari tappiin (2bar) ja siel pysy kunnes hölläs kaasua.
Kiitos tiedostaPasi Häkli wrote:Ei anna vikailmotusta, sen egr:n toimintaa ei oikeastaan valvota milläänlailla. Tehoja se ei ainakaan hävitä jos sen ottaa pois käytöstä.KakePro wrote:Niih kun tässä on tätä EGR:n tukkimis keskustelua ni ajattelin vaan varmistaa erään asian.
Nimittäin eihän tuollaisessa -00 1.9TDi AHU pasuunassa EGR anna mitään vikailmoitusta vaikka sen tukkis ja häviääkö moottorista mahdollisesti tehoja ala/yläkierroksilla![]()
Omasta vaan olen sen tilkitsemistä harkinnut jo tovin
Imusarjan putsaaminen taas nostaisi ehkä hiukan tehoja, riippuu vähän kuinka paljon on moskaa kertynyt vuosien saatossa.
Iteltäni putsasin imusarjan ja myös kannesta kaikki imukanavat silloin kun kannentiivistettä vaihdoin. Mitään mainittavaa eroa en kyllä huomaa, ehkä tehopenkissä huomaisi. Omassa oli myös paskaa aika paljon.
Varmaan N75, tänään työmatkoilla piikitti 1.5-1.6 ja tasas 1.2-1.3. Ainoo sillon ku tuntuu ettei auto ihan kulje kunnolla ni heittää paineet yli 2bar. Jostain taikoo räikkä ni saa vaihettua ton venttiilin, sit taas viisaampi.JukkaA wrote:Vika: N75 rikki, alipaineletkun vuoto tai karstainen ahdin.