Page 1 of 1
Climatronic temppuilee!
Posted: 13.3.2007 21:38
by Hartsa
Autossani on automaattinen ilmastointi, joka kesken päivän sekosi, eli näytöltä katosi ulkolämpötilalukema (pelkät viivat näkyy), taustavalot ei syty ja puhallinkaan ei pelaa kuin manuaalisella käytöllä. Sulakkeet näytti kaikki ehjältä.
Minkähän lie syönyt, onko kokemusta

Posted: 13.3.2007 23:16
by Pasi Häkli
Olisko se climatronicin ohjauspaneeli sanonut sopimuksen irti. Ei se ensimmäinen olisi, mikä on seonnut. Mitäs vikamuisti kertoo?
Posted: 14.3.2007 5:49
by Hartsa
Joo... Pitää käyttää auto piuhan nokassa.
Onneksi on vielä takuu tuolla "climan" ohjauspaneelilla (vaihdettu 11/05).
Posted: 14.3.2007 18:54
by jopo
Mulla golfissa climatronic sekos, kun takakontin luukussa olevat piuhat meni poikki haitariputken kohdalta. Ne oli saman sulakkeen alla.
Posted: 14.3.2007 21:09
by - Mikko -
Lainaan topikkia. Mikä osa kyseessä (osaan kyllä englantia, eli ei tarvitse tulkata) ja onko ideoita korjaukseksi?
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
Coding: 11000
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent
Posted: 15.3.2007 7:25
by Pasi Häkli
Tarkottaa ilmeisesti patopaineläpän säätömoottoria. Eli se moottori, mikä säätää ilmantuloa hyttiin, läppää kääntämällä. Ja on sitten vittumainen vaihtaa(työläs). Eli jos se vaan toimii, niin ei kannata alkaa vaihtamaan yhden vikakoodin takia. Voit kokeilla esim sisäkierron kanssa, että liikkuuko se läppä siellä.
Posted: 15.3.2007 9:41
by - Mikko -
Kyllä se toimii, mutta esim. auto sammuksissa kuulee silloin tällöin, kun se moottori ajaa sitä läppää vähän edes takas.
Posted: 15.3.2007 10:20
by Markku Duus
Uusiutuuko koodi kun nollaa vikamuistin? Jos ei ilmesty koodi uudestaan, tuskin on mitään vakavaa. Omassa autossa clima heittänyt pari kertaa jotain koodia juuri noista läpistä, mutta eivät ole uusiutuneet ja tuntuvat toimivan. Eli jotain satunnaista häiriötä kai niissä on.
Posted: 15.3.2007 12:34
by jmr
Huomaattehan myös sen että nyt kun kevät aurinko alkaa mukavasti lämmittämään, niin climatronic alkaa myös heräilemään, eli aurinkosensori + sisätilanlämpöanturi antaa käskyjä läpille ja siitä syystä läpät liikkuu ehkä enemmän kuin keskitalvella...
Kannattaa seurailla tilannetta ja pitää lähipiirissä joku, joka pystyy nollaamaan tilapäiset vikakoodit...jos ei uusiudu, niin kovaa ajoa vaan...omassa koslassa sisätilanlämpötila-anturi antoi joskus vikakoodia, mutta tyydyin vaan paineilmalla putsaamaan sen pölyistä...ei ole uusiutunut sen jälkeen...
Posted: 15.3.2007 16:31
by Pasi Häkli
Ja vaikka se vika uusiutuisikin, niin ei se välttämättä tarkoita automaattisesti sitä, että se läpän käyttömoottori on rikki. Niitä on monta vaihdettu turhaan.
Muistaakseni velipojan auto on herjannut samaa patopaineläpän moottoria vialliseksi jo useamman vuoden, vaikka se toimii. Ja vika tulee vikamuistiin aina takaisin, kun vian poistaa. Muistaakseni sen moottorin käyttötangon näkee sieltä kojelaudan oikean päätymuovin takaa. Siis kun ottaa sen muovin pois. Siellä se on ihan etureunassa.
Posted: 15.3.2007 17:55
by Hartsa
Autossani ilmastointi aamulla pelasi ihan tavanomaisesti, kaikki ok.
Kävin kuitenkin luettamassa vikakoodit, pari koodia löysivät, olikohan se tietoliikenneväylän liikennekatko ja lämmityslaitteen moottorin toimintahäiriö. Näkyi testerissä olevan oikeassa alanurkassa SB kirjaimet. Korjaamopäällikkö sanoi, että tarkoittaa tilapäistä häiriötä. Joskus puhaltimen moottori vingahtaa, liekkö loppunsa edellä, ei voi kuulemma tekohengittää (prässätty paketti), uuden paketin hinta marmoritiskillä 350 €.
Posted: 15.3.2007 23:11
by Pasi Häkli
Ohhoh, onko se niin kallis.. Tuli yllätyksenä. Itellä talvipakkasilla puhallinmoottori vingahteli myös, mutta hiljeni kelien lämmettyä.