Page 1 of 1
5*100 -> 5*112
Posted: 9.4.2007 20:56
by balloon
Juu eli onko millaisia adaptereita olemassa, että sais muutettua tuon jaon.
Ja mitenköhän nuo 19" audi a6 vanteet sujahtaa vari golffin alle 35mm madalluksella?
Saisinko jonkinlaista vastausta pian, koska olis kiire ostaa ne vanteet tutulta.,
Posted: 9.4.2007 21:03
by Ari-Matti Aho
Kysyppäs/katoppas esim.
www.autovaruste.net
Mikä ET vanteissa on?
Posted: 9.4.2007 22:45
by balloon
Vanteiden ET:stä ei vielä tietoa, mutta ehkä kuva sanois jotain??

Posted: 10.4.2007 16:05
by Micco
Se kannattaa ottaa huomioon, että pulttijaon muuntavat adapterit vievät tilaa reilusti, ainakin 10mm, en tiedä riittääkökään. Eli jos noi vanteet on ET 35, niin niillä adaptereilla ne on sun autoon maksimissaan ET 25. Ja renkaat tulevat ulos kaarista reilusti. Noissa vanteissa pitäis olla ET lähellä 50, ennenkuin vakavissaan kannattaisi alkaa suunnittelemaan niitä adaptereita.
Se on sentään katsottu, ettei noissa vahingossakaan ole tuplajakoa? Eli 5*100 ja 5*112 molemmat? Niitäkin kun on monissa vannemalleissa, joissa pultit jää tuon keskiölätkän alle.
Posted: 10.4.2007 18:00
by balloon
Pitää ottaa vielä hiukan selvää. Ne adapterit oli jotain 15mm paksut. Mitä jos teettää uudet 5*112 jaot tuonne napoihin??
Posted: 10.4.2007 18:38
by DJisotela
Helpompi ostaa ihan käypäset vanteet.
Posted: 10.4.2007 19:28
by balloon
^ Olisikohan se sitten niin?

Posted: 11.4.2007 9:22
by k.i.s.s.
Eikös noin pienen jaon muutoksen onnistu tekemään pulteillakin. Noita hieman "anteeksi antavia" pultteja saa ainakin täältä jyväskyläst euromasterilta. Niissä kartio liikkuu pultissa sivusuunnassa ja mahdollistaa pienen jaon muutoksen.
Posted: 11.4.2007 12:13
by Kale
^jos toi 5x112 -> 5x100 on pieni muutos niin mikä on sitten iso?
Posted: 11.4.2007 12:16
by k.i.s.s.
Ohoh lukihärö

katoin että 5x112->5x110. Unohda siis mun aikaisempi viesti
Posted: 11.4.2007 14:27
by Kale
Unohdettu jo. Aattelin vaan että olis kyllä sen verta notkeet pultit ettei kyllä renkaat pysyisi kiinni.
Posted: 11.4.2007 14:45
by - Mikko -
balloon wrote:^ Olisikohan se sitten niin?

No jos noita vanteita olet sen takia ostamassa, että maksaa 500-800e, niin unohda. Jos ja kun noiden vanteiden ET pyörii akselilla ET30-40, et saa niitä 5x100-jaolla millään kiinni siten että auto olisi vielä laillinen/ ajokelpoinen.
Tuo ATP:n 9 Razzen maalattu vanne on käytännössä täysin sama RS4-replican kanssa keskiölätkää lukuunottamatta. Eli eivät ole niin ihmeelliset että kannattasi lähteä esim. napoja uusimaan tai kaaria levittämään väärän jaon takia.
Posted: 11.4.2007 18:39
by balloon
Jotain tuota luokkaa tulis maksamaan.. Parempi kai sitten unohtaa koko homma, koska jo spacereihin ym muutoksiin menis aivan varmasti jo se 200€??
Ei se auta, ku alkaa Haparandasta vanteita kattelemaan, jos ne hiukan halvenpia on.. Oisko minkälaisia ehdotuksia? Mahd. halvat 0-1000€ sarja renkaineen? Kunnon flipillä

17" tai 18"...
Posted: 10.7.2008 17:31
by Nixu
k.i.s.s. wrote:Eikös noin pienen jaon muutoksen onnistu tekemään pulteillakin. Noita hieman "anteeksi antavia" pultteja saa ainakin täältä jyväskyläst euromasterilta. Niissä kartio liikkuu pultissa sivusuunnassa ja mahdollistaa pienen jaon muutoksen.
Onko siis mahdollista muuttaa pientä jakoeroa noilla epäkeskopulteilla?Esim 5x100->5x110?
Posted: 10.7.2008 19:52
by Puuhis
Nixu wrote:Onko siis mahdollista muuttaa pientä jakoeroa noilla epäkeskopulteilla?Esim 5x100->5x110?
ei
Posted: 10.7.2008 22:12
by AjH
10mm ei ole pieni ero

Pultin kierreosa taitaa olla 12mm halkaisijaltaan, siitä voit laskeskella mitä jää vahvuudeksi jos 5mm pitää saada sivuliikettä.
4x100 vanteet saa 4x98 napaan ja toisin päin, eli millin verran epäkeskopultti antaa anteeksi ainakin.
Posted: 10.7.2008 22:45
by Nixu
Ok.Kiitoksia tiedoista
