Page 1 of 1

3B TDI Passatin madallus kiinteällä sarjalla

Posted: 24.4.2007 11:07
by Levis
Laitoin alle kesävalssit ja autosta tuli monsteri. KAipaisin madallusta mukavuuden kärsimättä ja suht edullisesti (ei siis säädettävää alustaa). Ja jos mahdollista vielä, niin sellainen jolla vuoden pari ajaa vakiotolpilla...[ovat ihan hyvässä kunnossa, toisin kuin talous ;) ]

Kuvia MAM MT2 8x17" (et 35 ja takana +5mm spacerit, 225/45 renkaat) kesävalsseilla:

http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... %20net.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... %20net.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... %20net.jpg

Etukaaren ja pyörännavan etäisyys on tällä hetkellä n. 395 - 400 mm ja rako renkaan ja kaaren välissä noin 80 mm.
Takakaaren ja pyörännavan etäisyys on n. 380 - 385 mm ja rako renkaan ja kaaren välissä noin 60 mm.

Olisiko jollain kiinnostusta mitata omista autoista mittoja (napa-kaari) alustojen kanssa (ei säädettävistä), jotta saisi jotain suuntaa mitä eri sarjat madaltaa todellisuudessa. Etenkin kiinnostaisi Eibachin Pro Kit:in tuoma madallus.

Tällästä kaipaisin, vaatiiko säädettävää?:
http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... 0testi.jpg

AFN, manuaali, ilmastointi, -97

Posted: 24.4.2007 11:35
by AjH
Toi viimeinen kuva näyttää siltä miltä meitin auto näytti ennen alustasarjan asennusta. En vaan tiedä mitkä jouset siellä alla oikeen oli, mutta senverran asiaa on pähkitty ja päätelty että ei ainakaan vakiot. Jos tässä joku päivä ehtisi tallille senverran että saisi rapsuteltua jousen puhtaaksi niin näkis jotta onko siellä jotain madallusta ollut.

Posted: 24.4.2007 12:13
by kahe
Eibach Pro-Systemin laitoin kuukausi takaperin alle ja nyt mitta on mulla muistaakseni 350-360, tarvii tarkistaa otteesta tai uudestaan mitalla.

Edit:
Koitetaas onnistuuko kuvan liittäminen. Kännykuva ja kuvakulma parempana. Alla nyt on vakio 16".

Image
[/img]

Posted: 24.4.2007 13:14
by Levis
^Madallus näyttää ja kuulostaa mittojen perusteella sopivalta, mutta tuo on kuitenkin eri sarja kuin Pro Kit. Vaikkakin valmistaja ilmoittaa saman pudotuksen, niin totuus voi ollakin sitten eri.

Posted: 24.4.2007 13:20
by Kale
Siis Pro-kit sisältää vain pelkät jouset. Pro-systeemiin kuuluu lisäksi iskarit. Jousien pitäisi olla täysin samat.

Posted: 24.4.2007 13:31
by Levis
Pro-Kit -jousisarjamme on erinomainen kompromissi mukavuuden ja urheilullisuuden välillä, mikä kevyen madalluksen ohessa antaa autolle myös urheilullisen tuntuman lisäämällä jousen luonnetta. Seuratakseen markkinoiden vaatimuksia, Eibachin insinöörit ottivat askeleen kohti urheilullisempaa asetusta Sportline -jousisarjan kanssa, tuoden mukanaan yli 20 vuoden menestyksekkään työn moottoriurheilun parissa
Ja Sport Systemissä on juuri nuo Sportline jouset eli eri tuote kuin ProKit madallusjousisarja.

Posted: 24.4.2007 13:36
by kahe
Sama jousisarja Pro-Kit&Pro-System ja kun vertailin noita iskareita alkuperäsiin, niin en niidenkään mitoissa huomannut eroa. Molemmat olivat vieläpä Sachsin tekeleitä, siis vanhat ja uudet. Jossain tuli laitettua jo, että ennen meni nyrkki pystyssä renkaan ja kaaren väliin ja nyt madallettuna menee tiukasti poikettain eli pieni rakonen jää vieläkin. Itselle tuo on aivan sopiva, sillä nyt pohja kolahtaa välillä pihasta kadulle mennessä.

Posted: 24.4.2007 14:24
by Levis
Kävi luku härö! Tosiaan onkin sama jousi, katsoin vahingossa Sport-Systemin tietoja Pro- Systemin sijaan!

Viitsisitkö vielä varmistaa mitat? Mitkä specsit sun autossa on, imast. TDi jne? Ku niissäkin on eroja niin saisi mahdollisimman realistisen verrokin! Ei tosiaan ole varaa pettyä. Kuvaa sivusta päin..?

Posted: 24.4.2007 14:46
by Vesa-Matti Luoma
Eri alusta (G&M -50 mm), nyt kaaresta napaan edessä 34 ja takana 33. Jonkinlaisia kuvia saa allekirjoitus linkistä. Autossa ilmastointi ja TDi 66 kW manuaali. Yhtään osumaa ei ole tullut vaikka kaikenlaisia teitä on tullut ajettua.


Image

Posted: 24.4.2007 15:18
by kahe
Tuolla on kaikki tiedot autosta. Muistin mukaan edessä on 350 ja takana 360 (rekisteriotteen mukaan, mitta oli kateissa). Huom, noissa kuvissa vielä orkkisalusta.

Antamiesi mittojen perusteella olisi pudonnut juuri 30mm, mutta vaihtokiihkossa tuo alkuperäinen mitta tietysti jäi mittaamatta :)

Posted: 24.4.2007 19:07
by Levis
Vezques: Mitkäs iskarit sulla on? Itse kaipaisin sellasta settiä joka toimii orkkis vaimentimilla ainakin vuoden pari. Uusia en nyt raaski ostaa!

Posted: 24.4.2007 19:34
by DJDH
No eipä tollaset bilsteinin perus kaasuiskarit nyt niin paljoa kustanna etteikö niitä voisi samalla vaihtaa. Voin sanoa että joku -40mm alustasarja ja loppuun ajetut vakioiskarit on aivan järkyttävät ajaa. Mielummin vaikka korottaa kun madaltaa.

Posted: 25.4.2007 7:58
by Vesa-Matti Luoma
Levis wrote:Vezques: Mitkäs iskarit sulla on? Itse kaipaisin sellasta settiä joka toimii orkkis vaimentimilla ainakin vuoden pari. Uusia en nyt raaski ostaa!
Alla on G&M jouset ja iskairit. Joidenkin mielestä saattaa olla kyllä kivireki, mutta itse en kauheasti ole moittinut.

Posted: 25.4.2007 9:37
by Levis
Passatin nykyiset iskarit toimivat kyllä hyvin. Kokemusta on kyllä huonokuntoisistakin iskunvaimentimista. Ja kyllä nuo uudet Bilsteinit yms. ovat sen verran kalliita, että jos alla olevat toimivat uusien jousien kanssa edes vuodenpäivät, ajaa se asiansa.

Posted: 25.4.2007 10:41
by Kupari
Minkähänlaisesta summasta on kyse nutten Bilsteinien osalta?

Posted: 25.4.2007 11:42
by Levis
Reilun 100€ per akseli eli 200€ yhteensä.

Posted: 3.5.2007 16:56
by andeRS
Jos sie meinaat niillä orkkis iskareilla pärjätä ni älä edes haaveile ronskimmasta madalluksesta. Ne iskarit ei kyl toimi huonostikkaan oikein lyhyiden jousien kanssa. Pistät vaan nyt rahaa miun tilille ni laitan eipahhin setin postiin ;)