Golf 3 käynnistysvaikeuksia..
Posted: 25.4.2007 23:24
Ongelmana ois seuraavanlainen tapaus: autost oli vesipumppu kajahtamas, joten en uskaltanut ajaa sillä ennen kun saisin korjaukseen, joten auto seisoi pari päivää parkkipaikalla. Lopulta kun lähdin viemään sitä korjaamolle, niin sitten olikin vika ilmenny. Startatessa kone pyöri nätisti jne, mut ei vaan lähtenyt käymään. Aina kun meinasi käynnistyä, niin tyytyikin yskäisemään pari kertaa ja sammumaan taas. Parilla starttauskerralla yskäisi ja sammui, mutta sitten 3-4 starttauksen jälkeen lähti käymään ja kävi nätisti.
Lämpimällä koneella startatessa tuosta viasta ei ole tietoakaan. Käynnistyy ja käy hienosti, mutta jos auto seisoo esim. yön yli, tai työpäivän ajan parkkiksella, niin sitä saa taas sahata käymään jonkun aikaa..joka kerta myöskin kun lopulta lähtee käymään, niin hetken aikaa tuoksahtaa bensa astetta reippaammin auton läheisyydessä.
Jos seuraavilla tiedoilla mitään tekee, niin tuosta kolopallosta on viimisen kuukauden aikana vaihdettu öljyt+kaikki muutkin nesteet, p-aine suodattimet, kaikki hihnat(jakopäästä kaikki mikä mahdollista oli vaihtaa), sekä sytytys ja venttiilit säädetty ohjearvoihin, sekä vaihdettu tulppien+puolan johdot ja virranjakajan kansi+pyörijä sieltä..ja tulpat on myös vaihdettu. Kyseinen auto on vuosimallia -97 1,8 CL yksipisteruisku, ja ajettu 235 tkm.
Toivotaas parasta että joku osais auttaa tuossa
Lämpimällä koneella startatessa tuosta viasta ei ole tietoakaan. Käynnistyy ja käy hienosti, mutta jos auto seisoo esim. yön yli, tai työpäivän ajan parkkiksella, niin sitä saa taas sahata käymään jonkun aikaa..joka kerta myöskin kun lopulta lähtee käymään, niin hetken aikaa tuoksahtaa bensa astetta reippaammin auton läheisyydessä.
Jos seuraavilla tiedoilla mitään tekee, niin tuosta kolopallosta on viimisen kuukauden aikana vaihdettu öljyt+kaikki muutkin nesteet, p-aine suodattimet, kaikki hihnat(jakopäästä kaikki mikä mahdollista oli vaihtaa), sekä sytytys ja venttiilit säädetty ohjearvoihin, sekä vaihdettu tulppien+puolan johdot ja virranjakajan kansi+pyörijä sieltä..ja tulpat on myös vaihdettu. Kyseinen auto on vuosimallia -97 1,8 CL yksipisteruisku, ja ajettu 235 tkm.
Toivotaas parasta että joku osais auttaa tuossa
