Page 1 of 1

Nuhainen Golf Variant 1.4

Posted: 9.5.2007 14:27
by Ioxio
Eli jatkan tässä omassa threadissa tätä samaa itkua kuin mitä kirjoittelin "1.6 käy röpöttäen" osiossa. Lyhykäinen kertaus. Puola kosahtaa matkalla. Ei kokonaan, mutta ilmeisesti pätkii. Viikonloppu ja kotio 200km. Oli pakko ajaa kun missään ei päässyt edes vikamuistia katsomaan. Puola vaihdettiin ja vika korjaantui. Pari viikkoa ja toinen puola kosahti. Kaikki puolat vaihdettiin, mutta auto jäi jotenkin nuhaiseksi. Ottaa kyllä kierroksia, mutta on laiskempi lähtemään ja hieman tehoton. Bensan kulutus lisääntynyt aavistuksen.

Kävin juuri tarkastuttamassa vikamuistin. Ei mitään. (ja hei hei 35€) Huoltomiehen usko koneeseen oli kyllä melko ihailtava, koska mies tohti sanoa, että jos jotain vikaa on, niin se näkyy tässä. Kysyin, että näkeekö lamdan ja esim. ilmamassamittarin tilanteita ja sanoi, että kyllä näkee. Kattia ei kuulema tosin näe ja sen toimivuuden voisi kokeilla vain vaihtamalla.

En millään viitsisi lähteä totaalisen hakuammuntaan, että vaihdetaampas nyt sitä sun tätä ja kokeillaan missä vika. Eihän sitä suoraan toki voi aina todetakkaan.

Millä tekniikalla tuossa muuten ilmanputsarit toimivat? Toimivatko ne uusissa vielä samalla tavalla, että jos menevät paskaiseksi, niin auto hyytyy?

Eli mitä vinkkejä arvon volkkaristit antavat?

Posted: 9.5.2007 16:29
by Pasi Häkli
Ei siihen testeriin nyt kannata luottaa kuin piru raamattuun, se on nähty.
Mä kyllä veikkaisin, että katti on osittain sulanut puolien hajoamisen ja sen jälkeisen pitkän ajon takia. Näin ollen pakokaasut ei virtaa ja auto on tehoton.
Kehtaan väittää, että ilmanputsarista ei vika löydy.

Posted: 9.5.2007 18:25
by Ioxio
Pasi H. wrote:Ei siihen testeriin nyt kannata luottaa kuin piru raamattuun, se on nähty.
Mä kyllä veikkaisin, että katti on osittain sulanut puolien hajoamisen ja sen jälkeisen pitkän ajon takia. Näin ollen pakokaasut ei virtaa ja auto on tehoton.
Kehtaan väittää, että ilmanputsarista ei vika löydy.
ok. mie kyllä lähen siitä. rehellistä mielipidettä sitten sen suhteen onko yleismallin katilla tai merkkikohtaisella merkittävää eroa muutakin kuin asennettavuus.

Jos varustekatti kelpaa niin mikä on oikea koko? 51.0 - 57.2 MM vai 52 MM.

Posted: 9.5.2007 20:39
by DJDH
Orkkis katti maksaa niin paljon ettei sitä kannata edes harkita.

Posted: 9.5.2007 21:57
by Pasi Häkli
Ihan hyvillä mielin sinne voi tarvikekatin laittaa. Mutta asiasta kannattaa varmistua ensin, ennenkuin ostat sen katin.
Eli itse ainakin leikkaisin rälläkällä putken poikki juuri katin etupuolelta, niin samalla näet että missä kunnossa se katalysaattori on.
Mikäli se on ehjä niin sitten vaan hitsaten putki takaisin ja etsimään vikaa muualta.