Page 1 of 1
Passatin katalysaattori otti kyytiä.
Posted: 14.5.2007 20:23
by HarriV
Viikonloppuna rupesi sitten passatin putkisto pitämään ääntä. Tänään pääsin käymään montulla ja katalysaattoristahan se räpätys kuuluu

. Mistä ihmeen syystä tuosta on voinut sisuskalut irrota, kun auto on toiminut moitteettomasti. Tosiaan kun pönttöö jyskyttää kämmenellä niin sieltä se kolina kuuluu.
Posted: 14.5.2007 20:29
by Pasi Häkli
Paha sille on mitään syytä alkaa keksiä, niitä vaan menee, uusista ja vanhoista.
Posted: 14.5.2007 20:34
by HarriV
Mistähän sitä kannattaisi rueta etsiskelemään? Kävi vaan mielessä että jos tarvike katalysaatorin väsäis. Marmoritiskillä hinta varmaan aika huima.
Posted: 14.5.2007 20:41
by Pasi Häkli
Saattaa olla melko arvokas juu. Eikös siinä oo vielä sellanen litteänmallinen katti, että se myötäilee vähän paremmin pohjan muotoja?
Posted: 14.5.2007 20:47
by HarriV
Semmoinen litteä se on. Huomasin sitten että vanha omistaja on tuon toisen puolen katalysaattorin vaihtanut jo joskus aiemmin tarvike osaan. Motonetistä noita näkyy saavan noin sadalla ekellä.
Posted: 14.5.2007 21:18
by jopo
ota vaan ne sisukalut siitä katista pois ja eikun paikalleen takas. Ota jemmaan se katalysaattori jos vaihdat uuden, mulla saattas olla niille kuorille käyttöä.
Posted: 22.5.2007 11:35
by HarriV
Menisköhän tuo katsastuksesta läpi, jos ottaa nuo sisuskalut pois. Tänään kävin kysäsemässä alkuperäistä niin sais pulittaa 900€, mutta tarvike kattia näkyy onneksi saavan 100€.
Posted: 22.5.2007 12:29
by AjH
Harza wrote:Menisköhän tuo katsastuksesta läpi, jos ottaa nuo sisuskalut pois.
Tää oli varmaan retorinen kysymys.

Eihän se luonnollisesti mene.
Posted: 22.5.2007 13:31
by Pasi Häkli
Kyllä sillä katalysaattorilla aika iso vaikutus on päästöihin. Eli jos sisuskalut sörkit pois niin kyllä huomataan, ettei ihan kaikki oo kunnossa. Inssit siellä konttorilla varmaan suurinpiirtein tietää millasia arvoja tulee mistäkin koneesta.
En silti väitä, etteikö olisi mahdotonta, että päästöt olisi vielä sallittujen arvojen sisällä. Mittaamalla sen tiedät.
Posted: 22.5.2007 14:18
by AjH
Ei se oikeastaan voi mennä, kun tahtoo olla tiukkaa edes huonosti lämmenneellä katilla joka muuten toimii. Lämmettyään onkin sitten arvot just timmissä. Eli ilman kattia väitän 99,9% varmuudella ettei onnistu.
Posted: 22.5.2007 16:27
by Pasi Häkli
Onhan tuokin totta. Mutta jos kiinnostaa niin kokeile, ja katso arvot. Ihan vaikka mielenkiinnosta.
Posted: 22.5.2007 17:26
by HarriV
Ei kehtaa rueta räpeltämään

. Pitää hitsata uusi tilalle.
Posted: 22.5.2007 17:46
by jopo
No et olisi ensimmäinen, joka on tyhjällä katilla saanut OK arvot. Onhan noita ennenkin tyhjillä kateilla hyväksytyt arvot vedetty. Ihan samahan se on mitä ne arvot näyttää, kunhan ne on sallittujen alle

10€ köyhdyt jos käyt jossain ottamassa pakokaasutestin.
Posted: 22.5.2007 19:54
by SamiK
Itellä tuli ooppelista se kenno pihalle kun ruostu puhki. Yhtenä vuonna yritin paikata sitä aukkoa kemiallisella metallilla ja ennen katsastusta ja siellä nosti ylös niin eihän se ollut pysynyt ja kenno irvisti ulos, mutta hyvin tuli leima. Ei vuotanu muka ja päästöt kohillaan. Eikä puhunu mitään.
Posted: 4.6.2007 14:28
by HarriV
Torstaina sain käytettyä passatia päästömittauksessa ja niissä ei ollut sitten mitään vikaa. Huoltomies arveli että voisko siinä vaan ottaa katti kiinni suojavaippaa mikä on kait siinä ympärillä. Pitää vissiin porata reikä katalysaattoriin jä kokeilla auttaisko että mikillä vähän räpsäyttää.
Posted: 23.7.2007 11:31
by HarriV
Palataan taas tähän. Eilen pääsin käyttämään autoa montulla ja kokeilemaan kattia. Kyllä siellä näkyy olevan enää pelkät raudat jäljellä kun kolisee niin pirusti. No pitää sitten hommata tarvike katti ja hitsata se paikoilleen ensiviikonloppuna. Niin ja tuli tehtyä siihen väliaikainen "patentti" eli porakoneella muutama reikä ja peltiruuveilla hilut kattoon kiinni
