Page 1 of 2

passatista pakettiauto

Posted: 8.4.2004 8:28
by Mika Viinikka
tossa tiedustelin konttorilta niin saan passattini pakettiautoks mutta yks asia jäi hämäämään! siihenhän tarvii laittaa verkko etupenkkien taakse mut onko kellään tietoa kelpaako siihen ihan "koiraverkko" :?: tippuis vaan toi riisselivero n.3000mk:sta 600-700mk vuosi!

Posted: 8.4.2004 9:01
by iHuichée!
MUTU
Se riippuu mallimerkinnästä, eli täytyy tarkistaa varmaankin katsikonttorilta? MUTU

Posted: 8.4.2004 9:50
by GC
ja ajoneuvokohtainen suurin sallittu nopeus 100 km/h.

Posted: 8.4.2004 10:32
by 1500A
Tuletko Viinikka miittiin huomenna? Voitais jutella tästä(kin) asiasta lisää... Jos et tule, niin palataan asiaan 'privana' iltasella, tiedän jotain asiasta.

Posted: 8.4.2004 10:40
by Mika Viinikka
joo tuun huomena paikalle! ei kannata koittaa saada privana mua kiinni kun mulla ei ole kotona viä konetta! sen mitä surffaileen pääsen niin työpaikalla ja porukoilla sillontällöin ku poikkeen kylässä siä! mut palataan huomena asiaan!

Posted: 8.4.2004 11:07
by Koro
Äijä laitto just -99 rekisteröidyn farkun (rekisteröity pakettiautoks kyseisenä vuonna). Siinä ei kyllä mitään verkkoa ole, ainoastaan kovat penkit takana.

Posted: 8.4.2004 21:13
by miihkali
Kysyin eilen konttorilta ja tämmöset oli ehdot. Joku esim. jostain putkesta taivutettu kehikko menemään sisätilojen "reunoja" pitkin etupenkkien taakse ja siihen pingotetaan 50mm silmällä oleva verkko. Sählymaaleissa käytettävä verkko käy. Verkon venymisvara 20cm. Ylälaidasta saa käsi mahtua verkon/kehikon ja katon väliin. Alalaidan pitäs kait olla kardaanitunnelissa kiinni. Muutoskatsastus 59 egee ja vero ei sen jälkeen oikeestaan mitään...
Edellyttää tietenkin sitä, et kyseisen auton malliin on moinen joskus tehty.

Posted: 8.4.2004 21:27
by 1500A
Näin tänään, pian ehkä toisin...

Posted: 8.4.2004 21:33
by MarkusK
Joo, kyllähän nuo veronkiertomahdollisuudet on ollut tapana yleistyttyään estää. Mutta taas jonkin ajan kuluttua joku keksii lakipykälistä jonkun uuden "porsaanreiän".

Posted: 8.4.2004 21:35
by 1500A
Eikä kun tämä on aivan jotain hulvatonta mitä on tulossa! Huomenissa lisää...

Posted: 8.4.2004 21:38
by miihkali
Se mikä vähän ihmetyttää, o toi uusien Toyota Lantikoitten pakuks muuttaminen. Niihin ei ilmeisesti tarvii tehä mitään näkyviä muutoksia? Tuttu osti moisen, rekisteröi sen pakuks ja sillä hyvä.

Posted: 8.4.2004 21:40
by Mika Viinikka
onko ne 1500A hyviä vai huonoja uutisia?

Posted: 8.4.2004 21:48
by 1500A
Jos huhut uusista määräyksistä toteutuvat, niin aikaslailla hyviä.

Posted: 8.4.2004 21:55
by jopo
No kertokaa sit meillekkin jotka ei päästä paikan päälle. :roll:

Posted: 8.4.2004 22:26
by Mika Viinikka
eeeikä kerrota! se on salaisuus! :roll: tarvii tulla miittiin jos haluaa tietää mistä on kyse! no ei vais tottakai kerrotaan! :lol:

Posted: 8.4.2004 22:34
by 1500A
Joo nimenomaan 'miksi kannattaa lähteä miittiin kauempaakin' -osastoa!

Posted: 9.4.2004 0:37
by petteri 02
missäs toi miitti on kun pojat siitä puhu enkä löydä mistään missä se pidetään


epä tietoinen hämeestä kysyy

Posted: 9.4.2004 9:39
by 1500A
Tänään alkaen klo 12 Tikkurilassa Kehä III:n Nesteellä. Asiasta on kovasti keskustelua vain jäsennille näkyvällä 'Members Only' -osastolla ...

Posted: 9.4.2004 9:56
by petteri 02
harmi ollaan tulossa vasta huomenna tai ylihuomenna
sinne päin, tonne amerikan souhun.

Posted: 9.4.2004 21:36
by miihkali
Pankaas nyt tännekki, et mitä sieltä on tulossa?? Älkää hyvät poijjaat pantatko arvokasta tietoa, ettei täs nyt hökäse ennenaikojaan mitään muutoksia tekemään...

Posted: 9.4.2004 22:47
by 1500A
Niin, ei sen kummempaa kuin että väliseinää ei ihan heti kannata laittaa tilaukseen, saattaa nimittäin poistua koko väliseinävaatimus 'pakettiautosta' kevään aikana.

Posted: 9.4.2004 22:56
by sami76
No tuohan kuulostaa äärettömän hyvältä :D (jos vaikka poloisestakin sais pakettiauton)

Posted: 9.4.2004 22:57
by 1500A
Auton tyyppitiedoissa pitää olla maininta, että se voidaan hyväksyä myös pakettiautoksi. Passat 3B/BG:ssä tällainen tyypitys on, samoin Golf III:ssa, Polossa tuskin.

Posted: 9.4.2004 22:59
by sami76
No niin, se siitäkin sitten :(

Posted: 10.4.2004 8:34
by miihkali
Hyvä hyvä.... pitääpäs sitten malttaa vielä vähän aikaa...

Posted: 10.4.2004 17:21
by samip
Tässäpä pari kuvaa kaverin -98 Passatin verkosta:

Image

Image

Tuo putki on ihan käsin taivuteltavaa alumiiniputkea. Aika naurettava systeemi kaikenkaikkiaan.

Posted: 12.4.2004 15:56
by Mika Viinikka
no eihän toi kyllä mikään hieno ole. onneks tota ei tarvi enään kohta laittaa. toivottavasti

Posted: 12.4.2004 16:31
by iHuichée!
onneksi on bensakoneella ettei tarvi tollasia säädellä, jos kiisselillä jaisin niin harkitsisin kyllä. kai toi niin siististi on tehty kuin tollaisen voi ylipäätään tehdä.. :?

Posted: 12.4.2004 16:56
by J.N
Kyllähän tuo on yks siisteimmistä ja asiallisimmista kötöksistä, mitä itse olen koskaan nähnyt.

Ja kyllä minä ainakin ihan mielihyvin ottaisin ennemmin tuollaisen verkkoasennuksen, kuin puupenkin... :wink:
Tosin eihän niitä puupenkkejä vissiin enään laiteta mihinkään, mutta isipapan ysikutosessa disupasuunassa on puupenkki takana, kun se on uutena rekisteröity pakuks, eikä se kyllä ole kovinkaan mielyttävä matkustaa...

Posted: 15.4.2004 19:08
by 1500A
Tämä jutustelu jatkuu (myös) 'Members' -osastolla ...

Posted: 16.4.2004 0:05
by Petri
Tänään kun kävin muutoskatsastamassa Xenon valot oikeen otteeseen niin kysäisin tuosta pakettiauto hommelista.

Verkkosäädös todennäköisesti poistuu mutta samalla se yksi paikka pitää jotenkin fyysisesti poistaa?!?!? Kiva kun on yhtenäinen takapenkki niin miten hitossa se nyt sitten toteutetaan..? No, konttori lupasi ilmoitella kun lisää tietoa tulee.

Olen parasta palvelua saanut muuten Konalan autokatsastukselta! A-Katsastuksessa joka kerta kun on soittanut tai käynyt vain kuivasti viitataan "meillä on tämä 2€/min palvelunumero mistä tälläisiä voi kysellä"

1500A: Älkää nyt pimittäkö hyödyllistä tietoa! :wink:

Posted: 16.4.2004 8:40
by Mika Viinikka
petri: mikä auto sulla on ja minkä ikäinen? ajattelin vaan noita valoja että tarvisko niistä lukee vai rek.otteessa?

Posted: 16.4.2004 11:14
by Petri
viinikka: Passat Variant TDI 1998 -> http://www.pajalle.com/autot/passat_tdi

Oliko sulla xenon-look valot mihin on ympätty Xenonit? Silloin niitä ei saa kait leimaan kun umpio pitää olla E-hyväksytty.

Miten muuten noi 5.5:sen takavalot mitkä sulla viinikka on? Pitikö johdotuksia kikkailla uudelleen vai oliko ihan plug&play?

Posted: 16.4.2004 11:41
by Mika Viinikka
mulla on hellan umpiot tossa. mitkäs umpiot sulla on tossa? näyttäs vaan samanlaisilta. noista takavaloista en nyt osaa sanoa kun edellinen omistaja laitto ne. :oops:

Posted: 16.4.2004 13:50
by Petri
Mulla on Hellan orkkis Xenon umpiot jotka on E-Hyväksytty Xenoneille.

Posted: 16.4.2004 16:56
by kirurgi
mistä hankit Xenonit?

Posted: 16.4.2004 20:34
by Petri
Tutulta peltisepältä tuli "pikkuvikaiset" umpiot ja romikselta sytyttimet + polttimot.

Posted: 17.4.2004 10:35
by MarkusK
http://www.kaleva.fi/html/JTpage398783.html

No niin, nyt on uusista määräyksistä jotain juttua. Verkkoja ei enää tarvita ja nekin EY-tyyppihyväksytyt farmarit ja monikäyttöautot, joille ei löydy rinnakkaisluokitusta pakettiautoksi on mahdollista rekisteröidä pakettiautoksi. Ja ne ylimääräiset istuinpaikat on sitten poistettava kiinnikkeineen kokonaan.

Posted: 17.4.2004 13:01
by Mika Viinikka
voi halvattu :evil: se sit kerkes tulemaan voimaan jo. ajattelin kyllä silti mennä maanantaina koittaan onneani johki konttorille. en sit tiiä mitä tolle penkille pitäis tehä :x

Posted: 17.4.2004 13:53
by Make
Kuinkahan paljon tuota kantavuutta sitten pitäis olla että sais 1+4?
Jos puolet kantavuudesta on kuormalle ja puolet matkustajille niin silloin tarvittais 4*68kg*2=544kg ja siihen 70kg kuskista tekee yhteensä minimikantamaksi 614kg.
Meniköhän oikein :?:
1+3 =478kg
1+2 =342kg
1+1 =206kg

Silloinhan tuo käytännössä tarkoittas että suurin osa automalleista ei mene muutoksitta läpi. :x
Autotalli.comin tietojen mukaan Mondeossa kuitenkin riittäs kantavuus tuohon 1+4.

Posted: 17.4.2004 14:39
by mla
Juu jätin Passat Variantin tilaamisen väliin ja T5 on nyt tähtäimessä - verottajan kanta oli, että jos rekisteröin pakuksi kaksoiskäyttöauton niin eivät tule hyväksymään ALVi vähennyksiä firmassa, jonkun 1999 vuoden pykälän perusteella. No Transporter on sitten ainoa jäljelle jäänyt vaihtoehto - ainoa valinnan vaikeus on, että ottaisinko 'tuunatun' Carsport mallin varastosta (105hv TDI) vai tilaisiko (131hv TDI) tehtaalta ja jättäisi tuunailun väliin :)

Touran mahtaa olla nyt mukava vaihtoehto tähän pakettiauto kikkailuun. Siitä saa kaikki kolme takapenkkiä irti yksitellen, joten voi melko helposti muuttaa 1+3 paikkaiseksi (ja tarvittaessa takaisin 1+4 paikkaiseksi).

Make: Eikös kuljettaja lasketa auton omapainoon, joten kantavuus 'lasketaan' vain matkustajille.

Edit: Touranissa on kantavuutta, joten 5-paikkaisena siitä ei tarvitse poistaa penkkejä.

Posted: 17.4.2004 17:07
by hirvari
viinikka wrote:voi halvattu :evil: se sit kerkes tulemaan voimaan jo. ajattelin kyllä silti mennä maanantaina koittaan onneani johki konttorille. en sit tiiä mitä tolle penkille pitäis tehä :x
Kuten tuolla aiheesta uutisoivalla sivulla kerrotaan: "Vanhan ohjeen mukaisesti valmiiksi rakennettuja pakettiautojen muutoksia hyväksytään 23. huhtikuuta saakka." Ensi vk siis vielä 'peliaikaa' :)

Posted: 18.4.2004 0:35
by Make
mla wrote:Eikös kuljettaja lasketa auton omapainoon, joten kantavuus 'lasketaan' vain matkustajille.
Mutua tämä on mun osalta, nappasin sen tuolta ffp:n puolelta "1.1.1995 jälkeen rekisteröidyissä autoissa omamassaan lisätään 70kg"
Yritin äsken selailla finlexiä mutta tollaista en löytänyt, vaan kuljettaja tosiaan olisi mukana omapainossa. Silloin 1+4:n kantavuutta tarvittaisiin 544kg tai yli, eikös Passatkin silloin menisi tohon?

Aken sivulla näyttäis olevan jotain aiheesta, melkoista tekstia :roll:

Posted: 18.4.2004 10:34
by 1500A
Mikä on rekisteriotteen mukaan 3B/BG TDI Passatin kantavuus eli kokonaismassan ja omamassan erotus?

Posted: 19.4.2004 10:55
by Petri
Mites toi lasketaan, mun -98 Passatin Omamassa on 1472kg ja Kokonaismassa on 1905kg.

Tiedättekö että saako uuden säännön puitteissa muokata passatin takepenkkiä ja poistaa istuinosasta sen keskiosan pehmusteet? Käsittääkseni sääntö koskee vain istuinosaa ei selkänojaa. :shock:

Posted: 19.4.2004 12:50
by Mika Viinikka
ilmeisestikkin kun uus sääntö tulee niin voi esim puukolla ottaa pehmusteet pois keskikohdasta. minäkin oon niin ymmärtäny että selkänojaan ei tarvis koskea. tiedä häntä sitten.

Posted: 19.4.2004 15:40
by miihkali
Entäs jos penkissä on keskikyynärnoja, jolla jakas ton tilan?? Mitähän hyö ois siitä mieltä?

Posted: 19.4.2004 19:22
by MarkusK
Jos nyt ymmärsin ihan oikein tän laskentatavan, niin mun Golf IV Variantista tulisi vain 1+2 paikkanen.

Kokonaismassa-omamassa=kantavuus
1845 kg-1440 kg = 405 kg

405 kg/2 = 202,5 kg = maksimi paino henkilöille

202,5 kg/68 kg = 2,98 = henkilöiden lkm kuskin lisäksi.

Posted: 19.4.2004 20:09
by 1500A
Pitää paikkansa. Aikaisemminhan IV Golfia ei ole saanut ollenkaan kyseisen tavan mukaan pakuksi, koska sen tyyppitiedoista ei löydy pakettiautovaihtoehtoa. Nyt uuden ohjeen mukaan se on kuitenkin ilmeisesti mahdollista, henkilömäärällä 1+2.

Posted: 19.4.2004 22:14
by turpo kiisseli
Terppa

eikö tuo 0.98 hlö:ä ole = 1 ????


EDIT: Kuski on mukana omamassassa ?????