Page 1 of 1

Valojen umpioiden avaus

Posted: 5.6.2007 10:00
by PaHe
Onkos kenelläkään kokemuksia golffi nelosen umpioiden availusta? Valoina on FKn angelisimmut ja Inpron lexukset. Kattelin tuossa netsonista ja eipä oikein löytyny, tai minä en löytäny. Joku juttu löyty ffpn puolelta missä höpistiin uuniin laitosta ja tollasesta. Mut jos jollain on toimivia kokemuksia niin olkoon hyvä ja tarinoi... :P

Posted: 5.6.2007 16:43
by trendline
tarjoot kuumailma puhallinta ja leveää meisselii väliin :lol:

Posted: 5.6.2007 18:09
by Puuhis
Kuumailmapuhallin, 5-10 ruuvimeisseliä ja malttia. Otat ne 4 lukituskoukkua pois. Lämmittelet puhaltimella sitä liimaa ja kun liima lämmintä alat raotella lasia irti meisseleillä.

Posted: 6.6.2007 8:03
by timpsula
Mitenkäs tapahtuu lasin uudelleen kiinnittäminen? Riittääkö vanha liima pitämään kiinni vai pitääkö lisätä uutta liimaa, ja mikähän tuohon tarkoitukseen mahtaisi sopia? Kiinnostaa kun pitäisi vaihtaa lasi (=muovi) tavalliseen umpioon.

Posted: 14.6.2007 20:16
by Puuhis
Itse laitoin vanhoilla liimoilla. Lämmitin vaan reippaasti sitä liimaa ja lunttasin lasin kiinni, eipä nuo liikoja ole vuotanut.

Posted: 14.6.2007 21:22
by PaHe
Kiitti puuhis! :P Jos sitä vaikka kohta projektois nuo oguläärit... :roll:

Posted: 18.7.2007 13:11
by shoebox
Lainataan Topicia:

Itsellä on siis tuo farkku variant..Toisessa umpiossa on parit reiät, niin tarttui eräästä myynti-ilmoituksesta vakioetulyhdyt (jo melkein) haaviin..Mutta ne on GTi:stä.? Itse ymmärtäisin, että käy suoraan, vaikka ei oo farkku ja sisältää sumarin, mutta ajattelin silti varmistaa asian..?

Puuhis: Saat sitten jeesata umpioiden tummennusoperaatiossa.? :lol:

Ja lisänä, mitähän maksais sellanen valokatkaisija, missä olis kohta myös etusumarille ja eihän noissa ole sattumoisin vedetty silti johtoja sumarille, vaikka semmoisia ei ole?

Posted: 18.7.2007 16:38
by Pasi Häkli
Kyllä ne GTI:n lyhdyt sinne sopii heittämällä. Sitä kyllä epäilen että niitä etusumareiden johtoja siellä ei ole valmiina. Joku joka tietää voi varmistaa miten on.
Yleensä volkkareissa ei oo paljon ylimääräisiä johtoja johtosarjoissa, toisin kuin japseissa.
Jos kukaan ei tiedä sen valokatkasijan hintaa, niin voin kysyä huomenna töistä.

Posted: 18.7.2007 18:07
by MarkusK
Valotkatkasijan puolta en ole purkanu, mutta valolle tulevassa johtonipussa ei ainakaan ollut sumuvalolle johtoa valmiina mun edellisessä IV Golfissa.

Posted: 18.7.2007 18:50
by DJDH
Eikä niiden sumareiden johdotus nyt kovin vaikeaa ole. Joitain metrejä 2,5mm2 piuhaa, orkkis sumarillinen valokatkasin ja rele + relekanta. Toinen juttu sitten on että tekeekö niillä sumareilla mitään.

Posted: 18.7.2007 18:56
by shoebox
Ei nyt ollukaan aikomus ruveta "satsaamaan" siihen sumareitten käyttöönottoon.. :D Kunhan kyselin, et mitä tulis maksaa, jos kerta umpioissa olis ne..Lähinnä nyt ostin nuo, kun kerta pelkääjän puolen nykyinen on kahdella reiällä varustettu ja sattu ilmotus ja vielä hintakin kohdilleen..Jos vähän modais samalla, niin säästyis kalliiden thyyning-valojen ostolta.. 8)

e: kirotusvirhe..

Posted: 18.7.2007 19:32
by DJDH
Juu, mielummin orkkikset kun halpikset. Orkkiksilla saa valotehon kaupanpäälle, mitä halpiksissä ei ole. Ite en valotehon huonontamisesta viittis maksaa.

Ne sumarit niistä saa toimimaan 15€:llä (ilman sitä orkkis valokatkaisijaa) ja pienellä vaivalla. Motonetissä on näköjään tarvikekatkaisijaa 24,90 hintaan, mutta varastosaldo nolla.

Posted: 18.7.2007 20:36
by Harri
Nelos-Golffin orkkisumpioita (Valeo) on liki mahdoton saada purettua sisuskalujen maalausta varten..

Nyt on kolmesta eri autosta kokemusta, ja se lasi ei vaan lähde auki, prkl.
Uunitin (!) alkuperäistä umpiota muistaakseni 250´c VWVortexin ohjeiden mukaan (Faktat projektitopicista). Muoviosat vain alkavat sulaa, eikä liima, jota on käytetty lasin kiinnittämiseen pehmene lainkaan....

"Tarvikevalot", kuten In-Prot pitäisivät lähteä joko kuumailmapuhaltimella tai uunitusmenetelmällä helpommin auki...

Tuollaista orkkistasoista asennussarjaa sumuvalollisten umpioden jälkiasennukseenkin löytyisi:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... 7ecbc4fbef

Eli plug´n play liittimet ja uusi orginaali valokatkaisija. Hiukan kalliimpi tosin kuin tuo edellä mainittu "malli Motonet". ;)

Posted: 18.7.2007 21:08
by shoebox
Harri, Puuhis lienee ainakin eri mieltä tuosta, ettei onnistu valojen modaaminen.. ;) Mutta, sittenhän sen näkee..Tarviiko kuitenkin ostaa tarvikevalot vai taas "uudet" käytetyt.. :roll:

Mulla muuten oli tuossa aikasemmin lisävalot keulilla, jotka "tuunasin" pois...Niistä on jäljellä kytkin ja johdotus..Varmaan pystyis käyttämään tässä operaatiossa? En oo mikään sähkönero noiden johtojen kanssa, mutta luulis, ettei lisävalojen kytkin ja johdotus eroa paljoa sumareitten vastaavista? Eipähän tarvis sitä alkuperäistä valokytkintä hommata...

Posted: 18.7.2007 21:33
by Harri
^

Onko Puuhis saanut G4 orkkisumpiot ehjänä auki?

Onko kauppamies taas ollut peukalo vaan keskellä kämmentä?

:D

Posted: 18.7.2007 21:41
by shoebox
Näin olen ymmärtänyt..Ja on vielä siistit.. :) Mies on kyllä lomilla, mut eiköhän routa porsaan nettiinkin jossain välissä aja.. :D

Joten odotellaan Puuhiksen omaa kommenttia...

Posted: 18.7.2007 22:13
by Harri
Harri wrote: Onko kauppamies taas ollut peukalo vaan keskellä kämmentä?
shoebox wrote:Näin olen ymmärtänyt..
:D:D

Posted: 19.7.2007 0:25
by Puuhis
Harri wrote:^

Onko Puuhis saanut G4 orkkisumpiot ehjänä auki?

Onko kauppamies taas ollut peukalo vaan keskellä kämmentä?

:D
Heh heh... Valeon umpparit ne tuossa oman kinnerin keulilla on. Maltti on valttia tuossa hommassa. Ensin puhaltimella semmoinen yleislämmitys sille liimalle ympäriinsä. Sen jälkeen kuumensin puolet saumasta niin kuumaksi että liima polttaa hieman sormia kokeiltaessa. Sitten pika pikaa pikku ruuvarilla lonkottamaan lasia ja aina kun rako kasvaa isompaa meisseliä väliin ja heti jatkamaan pienellä meisselillä rakosta eteen päin ja jos liima viilenee niin uutta lämmitystä vaan. Joku 3 - 4h tais mennä keulan purussa umpiot avatessa, maalatessa ja kasatessa keula uudelleen. Nopeemminkin sen ois tehny, mutta ekaa kertaa tuolloin purin keulan.

Ainakin omaa silmää miellyttää tuo ilmeen muutos:

Non-Joey

Image

Half-Joey

Image

(Kuvista voisi luulla että meikun 4h on aika venyvä käsite :lol: :lol: )

Shoebox: voidaan ne sunkin valot purkaa, kunhan tuot puhaltimen mukaan. Mun oma puhallin on tuolla muutaman sadan kilsan päässä ukolla käytössä :)

Posted: 19.7.2007 10:08
by shoebox
Harri: Tarkoitushan ei ollu, että noita lauseita yhdistettäisiin samaan asiayhteyteen.. :D

Puuhis: Kyllä vaan passaa..Loma alkaa huomenna, joten jos satut ens viikolla olee paikalla, vai olittekos just sillon reissussa.? Mut jossain välissä vois..Tuon puhaltimen mukana, keksitään vaan paikka, missä väsätä.. ;)

Posted: 10.8.2007 13:45
by Önä
Tuli mieleen tossa ku en oo noita etu-umpioita vielä kertyaakaan irrotellu, ja tossa vko:n sisään pitäs valot vaihtaa,et kui iso rojekti on ottaa noi umpiot keulalta irti?

Posted: 10.8.2007 14:36
by -V-
Noilla ohjeilla ensikertalaisenakin onnistuin rikkomatta mitään - mikä ei sinänsä ole tyypillistä itselleni.

Posted: 20.2.2008 20:37
by Jake77
Edellisen Golfin etupuskuri irtoaa n. 5minuuttiin sisältäen tupakkatauon, myös nykyisen pasuunan puskuri lähti 3minuuttiin irti ja jokainen ruuvi oli paikoillaan ja mitään ei hajonnut..