Page 1 of 1
IV golfin käsijarrun säätäminen
Posted: 5.7.2007 7:33
by timpsula
Jahas, pitäisi viedä kulkuneuvo leimalle. Minkälainen operaatio on käsijarrun säätäminen, pystyykö säätämään vain toista puolta, kun tuntuu, että eivät ota ihan tasaisesti? Käsijarru kyllä toimii, mutta ilmeisesti menee ihan lukkoon vain toiselta puolelta. Mitä muuta olette tarkastaneet valojen lisäksi ennen katsastusta?
Re: IV golfin käsijarrun säätäminen
Posted: 5.7.2007 21:25
by Matsoni
timpsula wrote:Jahas, pitäisi viedä kulkuneuvo leimalle. Minkälainen operaatio on käsijarrun säätäminen, pystyykö säätämään vain toista puolta, kun tuntuu, että eivät ota ihan tasaisesti? Käsijarru kyllä toimii, mutta ilmeisesti menee ihan lukkoon vain toiselta puolelta. Mitä muuta olette tarkastaneet valojen lisäksi ennen katsastusta?
Mistä tiedät ettei kässäri lukittuisi molemmilta puolilta?
Eipä siinä ihmeitä ennen katsastusta voi katsoa, ettei alusta kolise (puslat ym.) Jarrut ottaa tasaisesti ja tehokkaasti (jos voi jossain testata/putsata jarrujen liut/hioa palat) Valojen suuntaus (jos muuttunut) ja että kaikki polttimot palaa.
Eiköhän noin tuore golffi heilahda katsastuksesta läpi tuosta noin

Posted: 5.7.2007 21:39
by Pasi Häkli
Ne takajarrupalat "ruostuu" jumiin hyvin herkästi, ja sen takia ei jarruta tasaisesti. Ei oo säätöä erikseen vasemmalle ja oikealle.
Posted: 5.7.2007 22:25
by JyriT
Ite herkistelin noita takapaloja peruuttelemalla parkkipaikalla rinkiä ja samalla nyin käsijarrua. Jos se ei muuta auttanu ni näyttipähän hölmöltä.
Niin jarrujen lukemat leimalla käydessä oli muistaakseni edessä 1.9 molemminpuolin ja 1.5 takana niin tavan ku käkkärin kanssa.
Posted: 6.7.2007 9:09
by Pasi Häkli
Joo, ne vaan jää laahaamaan ne palat jos ne on tarpeeksi "ruosteessa". Eli kun vedät voimakkaasti käsijarrua niin jumittamisen takia ne palat ei enää palaudukkaan vaan jää laahaamaan entistä enemmän. Mutta riippuu tietty siitä, että kuinka jumissa ne palat on alunperin.