Page 1 of 1
Ahtaa,,,, ja paljo
Posted: 7.7.2007 13:10
by vookus
Posted: 7.7.2007 13:24
by JukkaA
Vakiona ahdot luokkaa 1.2-1.3bar.
Posted: 7.7.2007 19:43
by Hartsa
Minulla pasuuna (vähän muuteltu) piikittää yli 1,5bar.
Re: Ahtaa,,,, ja paljo
Posted: 7.7.2007 20:08
by Puuhis
Käsittääkseni ihan normipaineet 96kw malille, vakiona ahdot kuten JukkaA mainitsi 1.2 - 1.3 bar
Posted: 8.7.2007 11:13
by petnen
Minun pasuunassa on hetkellisesti 1,6 bar ja jatkuva 1,2 bar
Posted: 9.7.2007 8:21
by DJisotela

Mulla 2bar hetkisen ja 1,6 normaalisti..
amis se vaan ahtaa enemmän..
Posted: 9.7.2007 10:10
by Micco
DJisotela wrote:
Mulla 2bar hetkisen ja 1,6 normaalisti..
Sä ootkin sellanen amistelija...

Posted: 9.7.2007 12:19
by mkaskine
ihme et isotela vetää pohjat...mulla on nyt joku 1.5 eikä mitään piikkejä oikeastaan ole. Voi olla että se tippuu 1.4bar.
ecu näkee ahdot max 0.82bar eli hiukan ois varaa nostaa

Posted: 9.7.2007 14:20
by kotka
No, olisko kellään heittää linkkiä tai neuvoa, kuinka ahtomittarin asentaisin kiesiini..
Eli mittari tulee kiinni A-pilariin ja sähköt valokatkaisimen taakse, ja letku konehuoneeseen (Tähän asti ihan helppo juttu).. Mutta minne se siellä sitten ja miten?
Kuvahan tyhmää helpottaisi paljon, mutta edes sanallinen neuvo, etten poraile sitä ihan miten sattuu. T-haara tuossa "smokemittarissa" jo tulikin mukana..
(Autohan on siis 1,8T20V 3B Passatti)
Posted: 9.7.2007 16:39
by AjH
kotka wrote:No, olisko kellään heittää linkkiä tai neuvoa, kuinka ahtomittarin asentaisin kiesiini..
Eli mittari tulee kiinni A-pilariin ja sähköt valokatkaisimen taakse, ja letku konehuoneeseen (Tähän asti ihan helppo juttu).. Mutta minne se siellä sitten ja miten?
Kuvahan tyhmää helpottaisi paljon, mutta edes sanallinen neuvo, etten poraile sitä ihan miten sattuu. T-haara tuossa "smokemittarissa" jo tulikin mukana..
(Autohan on siis 1,8T20V 3B Passatti)
Bensakoneessa helpoiten saat mittarin kiinni kun etit imusarjasta jonkin ohuen letkun ja siihen väliin T-haara. Ei tartte porata mitään ja helppo purkaa pois. Oleellista on että otat haaran sellasesta johdosta joka on kaasuläpän jälkeen, eli mittaat imusarjassa vallitsevaa painetta.
Ainakin AWT koneen imusarjassa (onko näissä pitkittäis 1.8T koneissa eroja?) ainakin on siinä painekotelon päissä reunimmaisten kanavien vieressä nipat joista lähtee joku ~5mm letku. Siihen haara väliin ja kiinni mittariin.
Tässä kuvassa punaisella ympyröidyiltä kohdilta pitäisi löytyä (ainakin etureunassa on):
